Vnímání sociálních sítí fanoušky českých prvoligových fotbalových klubů
Czech first football league teams fans perception of social media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184483Identifikátory
SIS: 235723
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čáslavová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
8. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, fotbal, marketingová komunikace, fanoušci, sledujícíKlíčová slova (anglicky)
Social media, Football, Marketing communication, fans, followersNázev: Vnímání sociálních sítí fanoušky českých prvoligových fotbalových klubů Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit, jak fanoušci vnímají komunikaci českých fotbalových klubů na sociálních sítích. Metody: Hlavní metodou, která byla ve výzkumu použita, bylo elektronické dotazování, které probíhalo na sociálních sítích. Také byla provedena analýza současné komunikace pomocí sekundárních dat, aby bylo možné následnou interpretaci zasadit do kontextu. Výsledky: Data získaná z dotazníku poskytla obecný pohled na to, jak fanoušci vnímají marketingovou komunikaci na sociálních sítích českých fotbalových klubů. Rozložení sociodemografických znaků odpovídá realitě na sociálních sítích, a proto bylo možné vyvodit obecně platné závěry. Výzkum ukázal, že značná část fanoušků sleduje více klubů najednou. Také potvrdil, že všechny typy výstupů mají své početné publikum, a proto je důležité u nich zůstat. Sítě mají velký vliv na vztah fanouška s klubem i na jeho nákupní rozhodování. Bylo možné vyvodit obecná doporučení, která by mohla vést k hlubšímu budování vztahu s fanoušky, podpoře prodeje vstupného a merchandisingu a zvýšení množství sledujících na nejnavštěvovanějších platformách Facebook, Instagram a YouTube. Klíčová slova: sociální sítě, fotbal, marketingová komunikace, fanoušci, sledující
Title: Perception of social media by fans of czech first football league clubs Objectives: The objective of this thesis is to find out how fans perceive the communication of Czech football clubs on social media. Methods: The main method used in the research was electronic survey conducted on social media networks. Also an analysis of the current communication was conducted using secondary data in order to put the subsequent interpretation into context. Results: The data obtained from the questionnaire provided a general view of how fans perceive marketing communication on social networks of Czech football clubs. The distribution of socio-demographic features corresponds to the reality on social networks and therefore it was possible to draw generally valid conclusions. The research showed that a significant proportion of fans follow several clubs at the same time. It also confirmed that all types of outlets have a large audience and therefore it is important to stay with them. Networks have a big influence on a fan's relationship with a club and also on their purchasing decisions. It was possible to draw general recommendations that could lead to a deeper future bond with fans, boosting ticket sales and merchandising and increasing followers on the most visited platforms Facebook, Instagram and...