dc.contributor.advisor | Veteška, Jaroslav | |
dc.creator | Valeček, Jan | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T15:51:20Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T15:51:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/184494 | |
dc.description.abstract | Name of diploma thesis: Further teacher education: co-Teaching at secondary school in Prague school Name: Jan Valeček Subject of study: Andragogy a educacation management The diploma thesis deals with the issues and potential of the co-teaching educational method as a new option for further teachers education. The theoretical part of the thesis characterizes and analyzes the area of postgraduate education. It examines the possibilities of professional development of teachers with regard to increasing the efficiency of the educational process and establishes a theoretical framework. The aim of the empirical research is to monitor the effectiveness of co-teaching and the possibilities of use for practice. The research is processed in a qualitative form, empirical research monitors the effectiveness of teaching, advantages, disadvantages, problems, complications and obstacles depending on the methods of co- teaching. The principle of the theoretical-empirical nature of the work is the close cooperation of teachers in teaching with the aim of more effective learning and self-development, with a higher interconnection of the content for education in the theoretical and practical level. The research sample includes ten beginning and experienced pedagogical staff working at one secondary vocational... | en_US |
dc.description.abstract | Název diplomové práce: Další vzdělávání pedagogických pracovníků: co-Teaching na střední odborné škole v Praze Jméno: Jan Valeček Studijní obor: Andragogika a management vzdělávání Diplomová práce se zabývá problematikou a potenciálem vzdělávací metody co-teaching, jako novou možností pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Teoretická část práce charakterizuje a analyzuje oblast postgraduálního vzdělávání. Zkoumá možnosti profesního rozvoje učitelů s ohledem na zvýšení efektivity edukačního procesu a stanovuje teoretický rámec. Cílem empirické části je sledovat efektivitu co-teachingu a možnosti jeho využití pro praxi. Výzkum je zpracován kvalitativní formou, empirickým výzkumem je sledována efektivita výuky, výhody, nevýhody, možné problémy, komplikace a překážky v závislosti na použitých metodách co-teachingu. Principem teoreticko-empirického charakteru práce je úzká spolupráce pedagogů při výuce s cílem efektivnějšího učení a seberozvoje, s vyšším propojením obsahu vzdělávání v teoretické i praktické rovině. Výzkumný vzorek zahrnuje deset začínajících a zkušených pedagogických pracovníků působících na jedné střední odborné škole. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, co-teaching, další profesní vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, střední odborné vzdělávání. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | celoživotní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | co-teaching | cs_CZ |
dc.subject | další profesní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | další vzdělávání pedagogických pracovníků | cs_CZ |
dc.subject | střední odborné vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.subject | co-teaching | en_US |
dc.subject | further professional education | en_US |
dc.subject | further teacher education | en_US |
dc.subject | secondary vocational education | en_US |
dc.title | Další vzdělávání pedagogických pracovníků: co-Teaching na střední odborné škole v Praze | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-08 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 252368 | |
dc.title.translated | Further teacher education: co-Teaching at secondary school in Prague | en_US |
dc.contributor.referee | Kříž, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název diplomové práce: Další vzdělávání pedagogických pracovníků: co-Teaching na střední odborné škole v Praze Jméno: Jan Valeček Studijní obor: Andragogika a management vzdělávání Diplomová práce se zabývá problematikou a potenciálem vzdělávací metody co-teaching, jako novou možností pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Teoretická část práce charakterizuje a analyzuje oblast postgraduálního vzdělávání. Zkoumá možnosti profesního rozvoje učitelů s ohledem na zvýšení efektivity edukačního procesu a stanovuje teoretický rámec. Cílem empirické části je sledovat efektivitu co-teachingu a možnosti jeho využití pro praxi. Výzkum je zpracován kvalitativní formou, empirickým výzkumem je sledována efektivita výuky, výhody, nevýhody, možné problémy, komplikace a překážky v závislosti na použitých metodách co-teachingu. Principem teoreticko-empirického charakteru práce je úzká spolupráce pedagogů při výuce s cílem efektivnějšího učení a seberozvoje, s vyšším propojením obsahu vzdělávání v teoretické i praktické rovině. Výzkumný vzorek zahrnuje deset začínajících a zkušených pedagogických pracovníků působících na jedné střední odborné škole. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, co-teaching, další profesní vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, střední odborné vzdělávání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Name of diploma thesis: Further teacher education: co-Teaching at secondary school in Prague school Name: Jan Valeček Subject of study: Andragogy a educacation management The diploma thesis deals with the issues and potential of the co-teaching educational method as a new option for further teachers education. The theoretical part of the thesis characterizes and analyzes the area of postgraduate education. It examines the possibilities of professional development of teachers with regard to increasing the efficiency of the educational process and establishes a theoretical framework. The aim of the empirical research is to monitor the effectiveness of co-teaching and the possibilities of use for practice. The research is processed in a qualitative form, empirical research monitors the effectiveness of teaching, advantages, disadvantages, problems, complications and obstacles depending on the methods of co- teaching. The principle of the theoretical-empirical nature of the work is the close cooperation of teachers in teaching with the aim of more effective learning and self-development, with a higher interconnection of the content for education in the theoretical and practical level. The research sample includes ten beginning and experienced pedagogical staff working at one secondary vocational... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |