Nová média a sport: Opakovaná konfrontace s neúspěchem na příkladu hokejového trenéra Josefa Jandače
New Media and Sport: Repeated Confrontation with Failure on the Example of Ice Hockey Coach Josef Jandac
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184718Identifikátory
SIS: 254138
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švantner, Martin
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Program Elektronická kultura a semiotika
Datum obhajoby
6. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Josef Jandač, hokejový trenér, nová média, sport, kvalitativní obsahová analýza, webové portály, sociální sítě, mediální obraz, opakovaná konfrontace, neúspěchKlíčová slova (anglicky)
Josef Jandac, ice hockey coach, new media, sport, qualitative content analysis, websites, social networks, media image, repeated confrontation, failureTato diplomová práce řeší vztah nových médií a sportu. Ústředním výzkumným problémem je opakovaná konfrontace s neúspěchem na příkladu profesionálního hokejového trenéra Josefa Jandače. Cílem předkládané práce je vyzkoumat, jak se vyvíjel Jandačův mediální obraz na vybraných novomediálních platformách (zpravodajských portálech a sociálních sítích). Rovněž chceme zmapovat, nakolik se lišil obsah prezentovaný jednotlivými novými médii a zda v určitou dobu nepřevládla konfrontace s neúspěchem. Kvalitativní obsahová analýza představuje prostředek k dosažení stanoveného cíle. Na základech zmíněné výzkumné metody došlo k rozboru článků ze sportovních webových portálů a příspěvků ze sociálních sítí. První skupina zdrojů zahrnuje internetové stránky iSport.cz, Sport.cz a iDNES.cz/Sport. Druhou skupinu zdrojů tvoří komentáře uživatelů na oficiální Facebookové stránce klubu HC Sparta Praha a příspěvky sparťanských fanoušků, pocházející z diskusního fóra fanklubu SHS. Výzkumný soubor čítá celkem 132 textů (68 článků a 64 příspěvků). Práce je rozdělena na teoretickou, kontextuální a analytickou část. Teoretická část nabízí relevantní teoretická východiska k relaci mezi novými médii a sportem, sportovnímu obsahu, sociálním sítím, atributům online fanouškovského publika a sportovní žurnalistice v digitálním...
This thesis deals with the relationship between new media and sport. The main research problem is the repeated confrontation with failure on the example of professional ice hockey coach Josef Jandac. The aim of the presented thesis is to examine how Jandac's media image evolved on selected new media platforms (news websites and social networks). We also want to explore to what extent the content presented by each new media differed and whether confrontation with failure prevailed at certain times. Qualitative content analysis constitutes a means to achieve set goal. Based on the mentioned research method, articles from sport websites and posts from social networks were analyzed. The first group of sources includes the internet portals iSport.cz, Sport.cz and iDNES.cz/Sport. The second group of sources consists of comments by users on the official Facebook page of HC Sparta Prague and posts by Spartan supporters from the SHS fan club discussion forum. The research file contains a total of 132 texts (68 articles and 64 posts). The thesis is organized into theoretical, contextual and analytical section. The theoretical part provides relevant theoretical background on the relationship between new media and sport, sport content, social media, attributes of online fan audiences and sport journalism in...