Zobrazit minimální záznam

Correlation between the popularity of the ANO brand in the Moravian-Silesian Region and the success of the elected mayor Tomáš Macura in the 2022 municipal elections
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorVítek, Tomáš
dc.date.accessioned2023-11-06T23:14:51Z
dc.date.available2023-11-06T23:14:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184736
dc.description.abstractThe bachelor's thesis titled Correlation between the Popularity of the ANO Brand in the Moravian-Silesian Region and the Success of Elected Mayor Tomáš Macura in the 2022 Municipal Elections is dedicated to a case study of Tomáš Macura within the framework of municipal politics in Ostrava. The theoretical part of the thesis defines the terms associated with brand, branding, political brand, and personal political brand. It is followed by a chapter on the socio-political context, where the work summarizes the ANO 2011 party's results at different political levels, with a specific focus on the Ostrava region. This chapter also addresses the rise of the ANO 2011 party, along with its history. A subsequent subsection is dedicated directly to Tomáš Macura and his political career. In the analytical part, the thesis delves into the analysis of internal party research and the media visibility of Tomáš Macura prior to the 2022 municipal elections. The result of the study reveals that both parties - Tomáš Macura and the political party ANO 2011 - benefited from their coexistence, thus creating a symbiotic relationship between them.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních volbách 2022 se věnuje případové studii Tomáše Macury v rámci komunální politiky v Ostravě. V teoretické části práce se definují pojmy spojené se značkou, brandingem, politickou značkou a osobní politickou značkou. Následuje kapitola společensko-politického kontextu, kde práce shrnuje výsledky strany ANO 2011 na jednotlivých politických úrovních se zaměřením na ostravský region. V této kapitole také práce řeší vzestup strany ANO 2011 společně s její historií. S tím se následně pojí podkapitola věnována přímo Tomáši Macurovi a jeho politické kariéře. V analytické části se práce zabývá analýzou vnitrostranického výzkumu a mediální vizibilitou Tomáše Macury před komunálními volbami v roce 2022. Výsledkem práce je zjištění, že obě dvě strany - Tomáš Macura a politická strana ANO 2011 - ze svého soužití navzájem profitovaly a vznikl mezi nimi tedy symbiotický vztah.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectbrandcs_CZ
dc.subjectOstravacs_CZ
dc.subjectTomáš Macuracs_CZ
dc.subjectANO 2011cs_CZ
dc.subjectosobní značkacs_CZ
dc.subjectkomunální volbycs_CZ
dc.subjectkomunální politikacs_CZ
dc.subjectbranden_US
dc.subjectOstravaen_US
dc.subjectTomáš Macuraen_US
dc.subjectANO 2011en_US
dc.subjectpersonal brandingen_US
dc.subjectmunicipal electionsen_US
dc.subjectlocal politicsen_US
dc.titleKorelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních vobách 2022cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258179
dc.title.translatedCorrelation between the popularity of the ANO brand in the Moravian-Silesian Region and the success of the elected mayor Tomáš Macura in the 2022 municipal electionsen_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Korelace mezi popularitou značky ANO v Moravskoslezském kraji a úspěchem zvoleného primátora Tomáše Macury v komunálních volbách 2022 se věnuje případové studii Tomáše Macury v rámci komunální politiky v Ostravě. V teoretické části práce se definují pojmy spojené se značkou, brandingem, politickou značkou a osobní politickou značkou. Následuje kapitola společensko-politického kontextu, kde práce shrnuje výsledky strany ANO 2011 na jednotlivých politických úrovních se zaměřením na ostravský region. V této kapitole také práce řeší vzestup strany ANO 2011 společně s její historií. S tím se následně pojí podkapitola věnována přímo Tomáši Macurovi a jeho politické kariéře. V analytické části se práce zabývá analýzou vnitrostranického výzkumu a mediální vizibilitou Tomáše Macury před komunálními volbami v roce 2022. Výsledkem práce je zjištění, že obě dvě strany - Tomáš Macura a politická strana ANO 2011 - ze svého soužití navzájem profitovaly a vznikl mezi nimi tedy symbiotický vztah.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis titled Correlation between the Popularity of the ANO Brand in the Moravian-Silesian Region and the Success of Elected Mayor Tomáš Macura in the 2022 Municipal Elections is dedicated to a case study of Tomáš Macura within the framework of municipal politics in Ostrava. The theoretical part of the thesis defines the terms associated with brand, branding, political brand, and personal political brand. It is followed by a chapter on the socio-political context, where the work summarizes the ANO 2011 party's results at different political levels, with a specific focus on the Ostrava region. This chapter also addresses the rise of the ANO 2011 party, along with its history. A subsequent subsection is dedicated directly to Tomáš Macura and his political career. In the analytical part, the thesis delves into the analysis of internal party research and the media visibility of Tomáš Macura prior to the 2022 municipal elections. The result of the study reveals that both parties - Tomáš Macura and the political party ANO 2011 - benefited from their coexistence, thus creating a symbiotic relationship between them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV