Zobrazit minimální záznam

Using Version Control Systems to Support Learning
dc.contributor.advisorJeřábek, Tomáš
dc.creatorPokorný, Milan
dc.date.accessioned2023-11-06T15:05:41Z
dc.date.available2023-11-06T15:05:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184742
dc.description.abstractThe thesis examines version control systems (VCs) and the possibilities of their use in information technology classes. At first, various solutions for version management are evaluated. As a result, a decentralized system called Git is deemed the most appropriate to be used in education. The text further explains the details of how Git works while also introducing some of the relevant training software and Git extensions. The thesis continues by exploring the role of version control systems in education, their teaching, and use as a didactic tool. The final chapters are practically oriented and include the description of processes which allow source code version control to be used within a student group environment. The thesis concludes with an overall evaluation of the use of version management systems in teaching, including practical recommendations and examples.en_US
dc.description.abstractPráce se věnuje verzovacím systémům a možnostem jejich využití ve výuce Informatiky. Na začátku práce jsou posouzena různá řešení pro správu verzí. Jako nejvhodnější je pro použití ve výuce vybrán distribuovaný systém Git, jehož principy jsou detailně popsány. Práce se dále zaměřuje na představení doplňků systému Git, ať už se jedná o výukové programy či přímo rozšiřující moduly. V další kapitole se text zaměřuje na roli verzovacích systémů ve vzdělávání, jejich výuku a použití ve smyslu didaktického prostředku. Navazující část práce je již prakticky zaměřená a soustředí se na popis postupů, které by umožnily zahrnout použití verzovacího systému v rámci třídy při výuce programování. V závěru text shrnuje pozitivní a negativní aspekty začlenění systémů pro správu verzí do výuky a podává praktická doporučení, včetně modelových řešení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSystém pro správu verzícs_CZ
dc.subjectvýuka programovánícs_CZ
dc.subjectinformační technologiecs_CZ
dc.subjectsystém Gitcs_CZ
dc.subjectVersion control systemen_US
dc.subjectteaching programmingen_US
dc.subjectinformation technologyen_US
dc.subjectGiten_US
dc.titleVyužití verzovacích systémů pro podporu výukycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId235791
dc.title.translatedUsing Version Control Systems to Support Learningen_US
dc.contributor.refereeŠtípek, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje verzovacím systémům a možnostem jejich využití ve výuce Informatiky. Na začátku práce jsou posouzena různá řešení pro správu verzí. Jako nejvhodnější je pro použití ve výuce vybrán distribuovaný systém Git, jehož principy jsou detailně popsány. Práce se dále zaměřuje na představení doplňků systému Git, ať už se jedná o výukové programy či přímo rozšiřující moduly. V další kapitole se text zaměřuje na roli verzovacích systémů ve vzdělávání, jejich výuku a použití ve smyslu didaktického prostředku. Navazující část práce je již prakticky zaměřená a soustředí se na popis postupů, které by umožnily zahrnout použití verzovacího systému v rámci třídy při výuce programování. V závěru text shrnuje pozitivní a negativní aspekty začlenění systémů pro správu verzí do výuky a podává praktická doporučení, včetně modelových řešení.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines version control systems (VCs) and the possibilities of their use in information technology classes. At first, various solutions for version management are evaluated. As a result, a decentralized system called Git is deemed the most appropriate to be used in education. The text further explains the details of how Git works while also introducing some of the relevant training software and Git extensions. The thesis continues by exploring the role of version control systems in education, their teaching, and use as a didactic tool. The final chapters are practically oriented and include the description of processes which allow source code version control to be used within a student group environment. The thesis concludes with an overall evaluation of the use of version management systems in teaching, including practical recommendations and examples.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV