Výuka o dezinformacích. K mediální výchově v Česku, Finsku a Velké Británii
Teaching about Disinformation. On Media Education in the Czech Republic, Finland, and the UK
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184805Identifikátory
SIS: 256281
Kolekce
- Kvalifikační práce [19338]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dezinformace, kurikulum, mediální gramotnost, mediální výchova, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
curriculum, disinformation, education, media education, media literacyTato bakalářská práce se zabývá fenoménem dezinformací a demonstruje, jak ve vybraných zemích školy ve výuce mediální výchovy přistupují k problematice dezinformací a následně tyto přístupy porovnává. Bakalářská práce se věnuje konceptu dezinformací a rozlišuje další pojmy s tímto tématem spojené (fake news, hoax, konspirace atd.) Práce dále analyzuje základní aspekty mediální výchovy, a to konkrétně v České republice, Finsku a Velké Británii. Tato část podává čtenáři jasnější obraz o tom, jak jednotlivé státy přistupují k výuce mediální výchovy. Srovnání je provedeno právě s důrazem na téma dezinformací. Práce se tak snaží přispět k řešení otázky, zda jsou čeští žáci dostatečně edukováni v tom, jak zacházet s dezinformacemi a médii celkově.
This bachelor's thesis deals with misinformation and demonstrates how schools in selected countries approach the issue of misinformation in media education and subsequently compares these approaches. The thesis focuses on the concept of misinformation and distinguishes other related terms (fake news, hoaxes, conspiracy theories, etc.). Furthermore, the thesis analyzes the fundamental aspects of media education, specifically in the Czech Republic, Finland, and the United Kingdom. This section provides the reader with a clearer picture of how individual countries approach media education. The comparison is specifically emphasized on the topic of misinformation. Thus, the thesis aims to answer whether Czech students are sufficiently educated in dealing with misinformation and media in general.