E-government v prostředí české advokátní kanceláře
E-government in the Czech legal office environment
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184853Identifikátory
SIS: 241385
Kolekce
- Kvalifikační práce [23820]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravec, Marek
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Veřejná správa a spisová služba
Katedra / ústav / klinika
Katedra PVH a archivního studia
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
e-government|veřejný rejstřík|právník|advokát|advokátní kancelářKlíčová slova (anglicky)
e-government|Public Register|lawyer|Attorney at Law|Legal OfficeTato diplomová práce se zabývá elektronizací v konkrétním soukromém subjektu, a to v pražské pobočce mezinárodní advokátní kanceláře. Elektronické úřadování je pojem, který rezonuje společností a týká se zejména orgánů veřejné správy, nicméně se v dnešní době nevyhýbá ani soukromým subjektům. Většina soukromých společností dnes již pravděpodobně pracuje s elektronickými systémy, které jim pomáhají v jejich každodenní činnosti. V teoretické části práce zmapuje koncepce elektronického úřadování v rámci Evropské unie a vývoj v České republice od roku 1989 až do současnosti. Práce neopomine všechny důležité právní normy, které byly postupně přijímány, a na jejichž základě začala vznikat pro občany elektronicky přívětivá veřejná správa. Elektronizace však probíhá i uvnitř organizací a tím nejzásadnějším posunem je výkon spisové služby v elektronických systémech k tomu určených. Praktická část práce představí elektronický systém pro správu klientských dokumentů a postupy, které má advokátní kancelář stanoveny pro práci s listinnými dokumenty. Taktéž budou rozebírány zkušenosti administrativních zaměstnanců při práci s datovou schránkou a zkušenosti advokátů s využíváním elektronického podpisu a prováděním autorizované konverze dokumentů.
This thesis deals with the electronization in a specific private entity, namely in the Prague office of an international law firm. Electronic administration is a concept that resonates in society and concerns mainly public administration bodies, but nowadays it does not avoid private entities either. Most private companies today probably already work with electronic systems that help them in their daily activities. The theoretical part of the thesis will map the concepts of e-government within the European Union and the development in the Czech Republic since 1989, ending with the current situation. It will not fail to mention all the important legal norms that were gradually adopted and on the basis of which an electronically friendly public administration started to emerge for citizens. However, electronisation is also taking place within organisations, and the most significant shift is the performance of the records management in electronic systems designed for this purpose. The practical part of the thesis will introduce the electronic system for managing client documents and the procedures that the law firm has established for working with paper documents. It will also discuss the experience of administrative staff in working with the data boxes and the experience of attorneys in using...