Zobrazit minimální záznam

Pedagogical support plan for premature babies according to the WELCOME IDEA app
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorMalá, Kateřina
dc.date.accessioned2023-11-06T22:46:08Z
dc.date.available2023-11-06T22:46:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184859
dc.description.abstractThe thesis focuses on the area of diagnostics in preschool children in kindergarten in the Hradec Králové region. The main aim of this thesis is to set up a pedagogical support plan, the first level of support measures according to the WELCOME IDEA application for premature children. Another aim is a practical demonstration of how to work with the pedagogical support plan according to the WELCOME IDEA application, analysing its possibilities and limits. Last but not least, the aim is to underline the need of diagnostics in preschool children as a tool for an appropriate pedagogical support plan, which is not only a means for teachers to create optimal learning opportunities for children. The thesis has two parts. In the theoretical part we meet the concepts of family and parenting, psychological needs of parents of premature children, ontogeny of the premature child, psychomotor, communication and socialization in preschool children. The thesis also includes the methodology for the research investigation. The practical part consists of a demonstration of work with the WELCOME IDEA application, setting up individual pedagogical support plans for selected objects of the investigation. Fulfillment of the objectives consisted of the method of interviews, observation and diagnostics according to the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na oblast diagnostiky u dětí předškolního věku v mateřské škole v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem této diplomové práce je nastavení plánu pedagogické podpory, prvního stupně podpůrného opatření dle aplikace WELCOME IDEA u dětí předčasně narozených. Dalším cílem je praktická ukázka způsobu práce s plánem pedagogické podpory podle aplikace WELCOME IDEA, analyzování jeho možností a limitů. V neposlední řadě je cílem podtrhnout potřebu diagnostiky u předškolních dětí jako nástroj pro vhodně nastavený plán pedagogické podpory, který je nejen pro pedagogy prostředkem pro vytvoření optimálních možností vzdělávání dětí. Diplomová práce má dvě části. V teoretické části se setkáváme s pojmy rodina a rodičovství, psychické potřeby rodičů předčasně narozených dětí, ontogeneze předčasně narozeného dítěte, psychomotorika, komunikace a socializace u dětí předškolního věku. Součástí diplomové práce je také metodologie k výzkumnému šetření. Praktická část je tvořená ukázkou práce s aplikací WELCOME IDEA, nastavení jednotlivých plánů pedagogické podpory u vybraných objektů šetření. Naplnění cílů bylo tvořeno metodou rozhovorů, pozorováním a diagnostikou dle aplikace WELCOME IDEA, na základě které byl nastavený plán pedagogické podpory, jakožto podpůrné opatření prvního stupně, který...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředčasně narozené dítěcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectrodičovstvícs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectplán pedagogické podporycs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectpremature babyen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectparentingen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjecteducational support planen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.titlePlán pedagogické podpory u předčasně narozených dětí dle aplikace WELCOME IDEA appcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-23
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257775
dc.title.translatedPedagogical support plan for premature babies according to the WELCOME IDEA appen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na oblast diagnostiky u dětí předškolního věku v mateřské škole v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem této diplomové práce je nastavení plánu pedagogické podpory, prvního stupně podpůrného opatření dle aplikace WELCOME IDEA u dětí předčasně narozených. Dalším cílem je praktická ukázka způsobu práce s plánem pedagogické podpory podle aplikace WELCOME IDEA, analyzování jeho možností a limitů. V neposlední řadě je cílem podtrhnout potřebu diagnostiky u předškolních dětí jako nástroj pro vhodně nastavený plán pedagogické podpory, který je nejen pro pedagogy prostředkem pro vytvoření optimálních možností vzdělávání dětí. Diplomová práce má dvě části. V teoretické části se setkáváme s pojmy rodina a rodičovství, psychické potřeby rodičů předčasně narozených dětí, ontogeneze předčasně narozeného dítěte, psychomotorika, komunikace a socializace u dětí předškolního věku. Součástí diplomové práce je také metodologie k výzkumnému šetření. Praktická část je tvořená ukázkou práce s aplikací WELCOME IDEA, nastavení jednotlivých plánů pedagogické podpory u vybraných objektů šetření. Naplnění cílů bylo tvořeno metodou rozhovorů, pozorováním a diagnostikou dle aplikace WELCOME IDEA, na základě které byl nastavený plán pedagogické podpory, jakožto podpůrné opatření prvního stupně, který...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the area of diagnostics in preschool children in kindergarten in the Hradec Králové region. The main aim of this thesis is to set up a pedagogical support plan, the first level of support measures according to the WELCOME IDEA application for premature children. Another aim is a practical demonstration of how to work with the pedagogical support plan according to the WELCOME IDEA application, analysing its possibilities and limits. Last but not least, the aim is to underline the need of diagnostics in preschool children as a tool for an appropriate pedagogical support plan, which is not only a means for teachers to create optimal learning opportunities for children. The thesis has two parts. In the theoretical part we meet the concepts of family and parenting, psychological needs of parents of premature children, ontogeny of the premature child, psychomotor, communication and socialization in preschool children. The thesis also includes the methodology for the research investigation. The practical part consists of a demonstration of work with the WELCOME IDEA application, setting up individual pedagogical support plans for selected objects of the investigation. Fulfillment of the objectives consisted of the method of interviews, observation and diagnostics according to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV