Zobrazit minimální záznam

The issue of children with a low degree of motivation to study in primary schools
dc.contributor.advisorVeselý, Arnošt
dc.creatorTrombala, Rostislav
dc.date.accessioned2023-11-06T14:20:33Z
dc.date.available2023-11-06T14:20:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184875
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vnímáním faktorů ovlivňujících motivaci ze strany učitelů zejména u žáků základních škol. Jejím cílem bylo zjistit, jak vypadá reálná výuka v českých školách, pokud je zkoumána s důrazem na motivaci žáků a následně tato zjištění porovnat s výzkumy zabývajícími se touto problematikou. Práce vychází z dat nashromážděných z rozhovorů s pěti učiteli z různých škol. V rozhovorech zazněly názory na vliv rodičů na motivaci, cíle, kárání, chválu a mnoho dalších témat. Samotná analýza proběhla ve 2 krocích. Nejdříve byla provedena tematická analýza pro soubor dat získaný z rozhovorů a tento soubor dat byl pomocí porovnávací tematické analýzy porovnán s výzkumy zabývajícími se tímto tématem. Výsledkem výzkumu byly poznatky, které ukazují, jakými způsoby se učitelé snaží děti na základních školách motivovat, jak si své vlastní metody odůvodňují a také do jaké míry jsou tyto metody v souladu s výzkumy, které zkoumaly motivaci u žáků na školách. Z těchto poznatků práce vyvozuje také několik závěrů a podnětů pro případný další výzkum.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMotivacecs_CZ
dc.subjectDemotivacecs_CZ
dc.subjectUčitelécs_CZ
dc.subjectDemotivovaní žácics_CZ
dc.subjectMetody výukycs_CZ
dc.subjectEfektivní výukacs_CZ
dc.titleProblematika motivace ke studiu u dětí na základních školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId250241
dc.title.translatedThe issue of children with a low degree of motivation to study in primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKorečková, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociology a Social Policyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-program.enSociology a Social Policyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá vnímáním faktorů ovlivňujících motivaci ze strany učitelů zejména u žáků základních škol. Jejím cílem bylo zjistit, jak vypadá reálná výuka v českých školách, pokud je zkoumána s důrazem na motivaci žáků a následně tato zjištění porovnat s výzkumy zabývajícími se touto problematikou. Práce vychází z dat nashromážděných z rozhovorů s pěti učiteli z různých škol. V rozhovorech zazněly názory na vliv rodičů na motivaci, cíle, kárání, chválu a mnoho dalších témat. Samotná analýza proběhla ve 2 krocích. Nejdříve byla provedena tematická analýza pro soubor dat získaný z rozhovorů a tento soubor dat byl pomocí porovnávací tematické analýzy porovnán s výzkumy zabývajícími se tímto tématem. Výsledkem výzkumu byly poznatky, které ukazují, jakými způsoby se učitelé snaží děti na základních školách motivovat, jak si své vlastní metody odůvodňují a také do jaké míry jsou tyto metody v souladu s výzkumy, které zkoumaly motivaci u žáků na školách. Z těchto poznatků práce vyvozuje také několik závěrů a podnětů pro případný další výzkum.cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV