Zobrazit minimální záznam

Information needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemic
dc.contributor.advisorJarolímková, Adéla
dc.creatorKubálková, Natálie
dc.date.accessioned2023-11-06T21:03:31Z
dc.date.available2023-11-06T21:03:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184919
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is to analyze and compare information needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemic. The theoretical part of the thesis will focus on information behavior of teachers and will describe the development of anti- epidemic measures in education during the coronavirus pandemic. The practical part will be based on a combination of questionnaires, depth interviews and their subsequent evaluation. The thesis will focus on the information behavior of teachers, processing use of information, information sources, evaluation of the credibility of the information sought by teachers in preparation for teaching, in teaching itself and in self-education. The thesis also aims to find out how teachers themselves evaluate information and information sources of pupils in reports and school work in the period before the pandemic and then during it. Diploma thesis will be prepared according to valid inner regulations of Faculty of Arts, Charles University and further guidelines and normative documents. Keywords information behavior, information needs, information evaluation, information seeking, teachers, Covid-19 pandemicen_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zanalyzovat a porovnat informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19. Teoretická část diplomová práce se bude zabývat informačním chováním učitelů a popíše rovněž vývoj protiepidemických opatření ve školství během pandemie koronaviru. Výzkumná část bude založena na kombinaci dotazníků, hloubkových rozhovorů a jejich následného vyhodnocení. Zaměří se na informační chování učitelů, zpracování, používání informací, informační zdroje, hodnocení věrohodnosti vyhledávaných informací učiteli při přípravě na vyučování, v samotném vyučování a při sebevzdělávání. Práce má dále za cíl zjistit, jak sami učitelé hodnotí informace a informační zdroje žáků v referátech a školních pracích v době před pandemií a poté v jejím průběhu. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Klíčová slova informační chování, informační potřeby, hodnocení informací, hledání informací, učitelé, pandemie Covid-19cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinfomační chování|informační potřeby|hodnocení informací|hledání informací|učitelé|pandemie Covid-19cs_CZ
dc.subjectInformation behaviour|information needs|information evaluation|information seeking|teachers|Covid-19 pandemicen_US
dc.titleInformační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId241517
dc.title.translatedInformation needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemicen_US
dc.contributor.refereeMálková, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformace, média a knižní kulturacs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation, media and book cultureen_US
thesis.degree.programInformace, média a knižní kulturacs_CZ
thesis.degree.programInformation, media and book cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation, media and book cultureen_US
uk.degree-program.csInformace, média a knižní kulturacs_CZ
uk.degree-program.enInformation, media and book cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zanalyzovat a porovnat informační potřeby a informační chování učitelů na základních školách v průběhu pandemie Covid-19. Teoretická část diplomová práce se bude zabývat informačním chováním učitelů a popíše rovněž vývoj protiepidemických opatření ve školství během pandemie koronaviru. Výzkumná část bude založena na kombinaci dotazníků, hloubkových rozhovorů a jejich následného vyhodnocení. Zaměří se na informační chování učitelů, zpracování, používání informací, informační zdroje, hodnocení věrohodnosti vyhledávaných informací učiteli při přípravě na vyučování, v samotném vyučování a při sebevzdělávání. Práce má dále za cíl zjistit, jak sami učitelé hodnotí informace a informační zdroje žáků v referátech a školních pracích v době před pandemií a poté v jejím průběhu. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. Klíčová slova informační chování, informační potřeby, hodnocení informací, hledání informací, učitelé, pandemie Covid-19cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis is to analyze and compare information needs and information behavior of primary school teachers during the Covid-19 pandemic. The theoretical part of the thesis will focus on information behavior of teachers and will describe the development of anti- epidemic measures in education during the coronavirus pandemic. The practical part will be based on a combination of questionnaires, depth interviews and their subsequent evaluation. The thesis will focus on the information behavior of teachers, processing use of information, information sources, evaluation of the credibility of the information sought by teachers in preparation for teaching, in teaching itself and in self-education. The thesis also aims to find out how teachers themselves evaluate information and information sources of pupils in reports and school work in the period before the pandemic and then during it. Diploma thesis will be prepared according to valid inner regulations of Faculty of Arts, Charles University and further guidelines and normative documents. Keywords information behavior, information needs, information evaluation, information seeking, teachers, Covid-19 pandemicen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV