Zobrazit minimální záznam

Political institutes in the Czech Republic - political communication and managerial relationship with parent subjects
dc.contributor.advisorKonrádová, Marcela
dc.creatorDolejš, Jakub
dc.date.accessioned2023-11-06T16:02:49Z
dc.date.available2023-11-06T16:02:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184929
dc.description.abstractThis thesis examines the managerial relationship of selected political institutes in the Czech Republic with their parent entities from the perspective of political management theory, specifically through the function of political planning. Furthermore, the author applies theoretical concepts related to political institutes to this relationship. The second area of research is the political institutes' communication within their activities and the targeted audiences of their communication. Thus, the thesis investigates whether institutes in the Czech Republic are autonomous in setting their agenda based on data obtained from semi-structured interviews with representatives of policy institutes in the Czech Republic. The interviews and analysis were supplemented with data from content analysis of key documents of political institutes, such as founding documents, statutes or websites. The thesis thus contributes to an area that has not yet been academically explored.en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá manažerský vztah vybraných politických institutů v České republice s jejich mateřskými subjekty z hlediska teorie politického managementu, konkrétně skrze funkci politického plánování. Dále na tento vztah aplikuje teoretické koncepty týkající se politických institutů. Druhou oblastí výzkumu je komunikace politických institutů v rámci jejich činnost a cílové skupiny jejich komunikace. Práce tak sleduje, zda instituty v České republice jsou v rámci nastavení své agendy autonomní na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů právě se zástupci politických institutů v České republice. Výpovědi a analýza byla doplněna o data z obsahové analýzy klíčových dokumentů politických institutů, jako jsou zakládací listiny, stanovy nebo webové stránky. Práce tím přispívá k oblasti, která je akademicky dosud neprozkoumána.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitické stranycs_CZ
dc.subjectpolitická hnutícs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectpolitický managementcs_CZ
dc.subjectpolitické institutycs_CZ
dc.subjectpolitické plánovánícs_CZ
dc.subjectthink tankycs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectPolitical partiesen_US
dc.subjectpolitical movementsen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectpolitical managementen_US
dc.subjectpolitical institutesen_US
dc.subjectpolitical planningen_US
dc.subjectthink tanksen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titlePolitické instituty v České republice - politická komunikace a manažerský vztah s mateřskými subjektycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId252870
dc.title.translatedPolitical institutes in the Czech Republic - political communication and managerial relationship with parent subjectsen_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá manažerský vztah vybraných politických institutů v České republice s jejich mateřskými subjekty z hlediska teorie politického managementu, konkrétně skrze funkci politického plánování. Dále na tento vztah aplikuje teoretické koncepty týkající se politických institutů. Druhou oblastí výzkumu je komunikace politických institutů v rámci jejich činnost a cílové skupiny jejich komunikace. Práce tak sleduje, zda instituty v České republice jsou v rámci nastavení své agendy autonomní na základě dat získaných z polostrukturovaných rozhovorů právě se zástupci politických institutů v České republice. Výpovědi a analýza byla doplněna o data z obsahové analýzy klíčových dokumentů politických institutů, jako jsou zakládací listiny, stanovy nebo webové stránky. Práce tím přispívá k oblasti, která je akademicky dosud neprozkoumána.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the managerial relationship of selected political institutes in the Czech Republic with their parent entities from the perspective of political management theory, specifically through the function of political planning. Furthermore, the author applies theoretical concepts related to political institutes to this relationship. The second area of research is the political institutes' communication within their activities and the targeted audiences of their communication. Thus, the thesis investigates whether institutes in the Czech Republic are autonomous in setting their agenda based on data obtained from semi-structured interviews with representatives of policy institutes in the Czech Republic. The interviews and analysis were supplemented with data from content analysis of key documents of political institutes, such as founding documents, statutes or websites. The thesis thus contributes to an area that has not yet been academically explored.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV