Zobrazit minimální záznam

The influence of the social network TikTok on the body image of adolescents in the Czech Republic
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorChrastilová, Aneta
dc.date.accessioned2023-11-06T15:40:26Z
dc.date.available2023-11-06T15:40:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184958
dc.description.abstractIn today's digital era, social media is becoming increasingly influential. The popularity of the social network TikTok is increasing, especially among adolescents, and is thus affecting various areas of their lives. One of these areas is body image, the perception of one's own body. Adolescents in particular attach great importance to appearance. The topic of this bachelor thesis is the influence of the social network TikTok on the body image of adolescents in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis describes the social network TikTok, provides insight into the issue of body image and the ideal of beauty, and also presents existing research on the influence of media on body image. The practical part of the thesis is carried out in the form of qualitative research, specifically through semi-structured interviews. The respondents are both male and female, aged 17-22, who are TikTok users. The aim of the research is to find out how adolescents in the Czech Republic perceive the influence of TikTok on body image. The research seeks to capture their personal experiences, perspectives, and attitudes to better understand this issue. It also focuses on the subjective perception of body image among teenage TikTok users, the content they consume on TikTok, and the ideal of beauty they believe...en_US
dc.description.abstractV dnešní digitální éře nabývají sociální média stále většího vlivu. Popularita sociální sítě TikTok vzrůstá zejména mezi adolescenty a zasahuje tak do různých oblastí jejich života. Jednou z těchto oblastí je také body image, neboli vnímání vlastního těla. Právě dospívající člověk připisuje vzhledu velkou důležitost. Tématem této bakalářské práce je vliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republice. Teoretická část práce popisuje sociální síť TikTok, poskytuje náhled do problematiky body image a ideálu krásy, a také představuje dosavadní výzkumy týkající se vlivu médií na body image. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu, konkrétně pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty jsou muži i ženy ve věku 17-22 let, kteří jsou uživateli TikToku. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem dospívající v České republice vnímají vliv TikToku na body image. Výzkum se snaží zachytit jejich osobní zkušenosti, pohledy a postoje pro hlubší porozumění této problematiky. Dále se soustředí také na subjektivní vnímání body image u dospívajících uživatelů TikToku, na obsah, který tito uživatelé na TikToku konzumují a na ideál krásy, který dle jejich zkušeností obsah zobrazuje.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTikTokcs_CZ
dc.subjectbody imagecs_CZ
dc.subjectideál krásycs_CZ
dc.subjectvliv TikTokucs_CZ
dc.subjectvliv sociálních médiícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectpozdní adolescencecs_CZ
dc.subjectTikToken_US
dc.subjectbody imageen_US
dc.subjectbeauty idealen_US
dc.subjectinfluence of TikToken_US
dc.subjectinfluence of social mediaen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectlate adolescenceen_US
dc.titleVliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId251905
dc.title.translatedThe influence of the social network TikTok on the body image of adolescents in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV dnešní digitální éře nabývají sociální média stále většího vlivu. Popularita sociální sítě TikTok vzrůstá zejména mezi adolescenty a zasahuje tak do různých oblastí jejich života. Jednou z těchto oblastí je také body image, neboli vnímání vlastního těla. Právě dospívající člověk připisuje vzhledu velkou důležitost. Tématem této bakalářské práce je vliv sociální sítě TikTok na body image dospívajících v České republice. Teoretická část práce popisuje sociální síť TikTok, poskytuje náhled do problematiky body image a ideálu krásy, a také představuje dosavadní výzkumy týkající se vlivu médií na body image. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu, konkrétně pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty jsou muži i ženy ve věku 17-22 let, kteří jsou uživateli TikToku. Cílem výzkumu je zjistit, jakým způsobem dospívající v České republice vnímají vliv TikToku na body image. Výzkum se snaží zachytit jejich osobní zkušenosti, pohledy a postoje pro hlubší porozumění této problematiky. Dále se soustředí také na subjektivní vnímání body image u dospívajících uživatelů TikToku, na obsah, který tito uživatelé na TikToku konzumují a na ideál krásy, který dle jejich zkušeností obsah zobrazuje.cs_CZ
uk.abstract.enIn today's digital era, social media is becoming increasingly influential. The popularity of the social network TikTok is increasing, especially among adolescents, and is thus affecting various areas of their lives. One of these areas is body image, the perception of one's own body. Adolescents in particular attach great importance to appearance. The topic of this bachelor thesis is the influence of the social network TikTok on the body image of adolescents in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis describes the social network TikTok, provides insight into the issue of body image and the ideal of beauty, and also presents existing research on the influence of media on body image. The practical part of the thesis is carried out in the form of qualitative research, specifically through semi-structured interviews. The respondents are both male and female, aged 17-22, who are TikTok users. The aim of the research is to find out how adolescents in the Czech Republic perceive the influence of TikTok on body image. The research seeks to capture their personal experiences, perspectives, and attitudes to better understand this issue. It also focuses on the subjective perception of body image among teenage TikTok users, the content they consume on TikTok, and the ideal of beauty they believe...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV