Zobrazit minimální záznam

Perception and preferences of gender in game character creation from a MMORPG player's
dc.contributor.advisorFousek Krobová, Tereza
dc.creatorMalaťaková, Eva
dc.date.accessioned2023-11-06T14:40:42Z
dc.date.available2023-11-06T14:40:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184965
dc.description.abstractThis thesis focuses on the analysis of the connection between the choice of avatar gender in the game environment and the player's personality in the virtual world. The thesis focuses on the environment of online games of the MMORPG genre, more specifically on the game titles World of Warcraft and Guild Wars 2. The subject of the thesis is the experience of gender from the perspective of the players of these games and how the chosen gender influences their gaming personality. The research method used is qualitative analysis using semi-structured interviews. Interviews are conducted with eleven respondents over the age of eighteen who are active players of MMORPGs. Respondents expressed their reasons for choosing a particular gender and described how their choice influenced the personality of the character created. Thematic analysis is used to evaluate the interviews. The aim of this thesis is to find connections between the choice of a particular gender and the creation of a player personality in a virtual world. For the purpose of this thesis Bartle's test of gamer psychology is used.en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na analýzu spojitosti volby genderu avatara v herním prostředí s jeho hráčskou osobností ve virtuálním světě. Práce se soustředí na prostředí online her žánru MMORPG, blíže na herní tituly World of Warcraft a Guild Wars 2. Předmětem zkoumání práce je prožívání genderu z pohledu hráčů těchto her a jakým způsobem zvolený gender ovlivňuje jejich hráčskou osobnost. Použitá výzkumná metoda je kvalitativní analýza za pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory jsou vedeny s jedenácti respondenty starších osmnácti let, kteří jsou aktivními hráči MMORPG her. Respondenti vyjadřovali své důvody pro volbu konkrétního genderu a popisovali, jaký vliv měla jejich volba na osobnost vytvořené postavy. Pro vyhodnocení rozhovorů je použita tematická analýza. Cílem práce je najít souvislosti mezi volbou určitého genderu a vytváření hráčské osobnosti ve virtuálním světě. Pro účel této práce je využíván Bartleho test hráčské psychologie.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMMORPGcs_CZ
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectAvatařics_CZ
dc.subjectReprezentacecs_CZ
dc.subjectHrycs_CZ
dc.subjectStereotypycs_CZ
dc.subjectMMORPGen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectAvatarsen_US
dc.subjectRepresentationen_US
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectStereotypesen_US
dc.titleVnímání a preference genderu při tvorbě herní postavy z pohledu hráčů MMORPG hercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId251193
dc.title.translatedPerception and preferences of gender in game character creation from a MMORPG player'sen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Media Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na analýzu spojitosti volby genderu avatara v herním prostředí s jeho hráčskou osobností ve virtuálním světě. Práce se soustředí na prostředí online her žánru MMORPG, blíže na herní tituly World of Warcraft a Guild Wars 2. Předmětem zkoumání práce je prožívání genderu z pohledu hráčů těchto her a jakým způsobem zvolený gender ovlivňuje jejich hráčskou osobnost. Použitá výzkumná metoda je kvalitativní analýza za pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory jsou vedeny s jedenácti respondenty starších osmnácti let, kteří jsou aktivními hráči MMORPG her. Respondenti vyjadřovali své důvody pro volbu konkrétního genderu a popisovali, jaký vliv měla jejich volba na osobnost vytvořené postavy. Pro vyhodnocení rozhovorů je použita tematická analýza. Cílem práce je najít souvislosti mezi volbou určitého genderu a vytváření hráčské osobnosti ve virtuálním světě. Pro účel této práce je využíván Bartleho test hráčské psychologie.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the analysis of the connection between the choice of avatar gender in the game environment and the player's personality in the virtual world. The thesis focuses on the environment of online games of the MMORPG genre, more specifically on the game titles World of Warcraft and Guild Wars 2. The subject of the thesis is the experience of gender from the perspective of the players of these games and how the chosen gender influences their gaming personality. The research method used is qualitative analysis using semi-structured interviews. Interviews are conducted with eleven respondents over the age of eighteen who are active players of MMORPGs. Respondents expressed their reasons for choosing a particular gender and described how their choice influenced the personality of the character created. Thematic analysis is used to evaluate the interviews. The aim of this thesis is to find connections between the choice of a particular gender and the creation of a player personality in a virtual world. For the purpose of this thesis Bartle's test of gamer psychology is used.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV