Americký mediální systém a politický paralelismus: Od interního k externímu pluralismu
The American Media System and Political Parallelism: From Internal to External Pluralism
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184973Identifikátory
SIS: 246367
Kolekce
- Kvalifikační práce [18337]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Americký mediální systém, politický paralelismus, interní a externí pluralismus, systémové teorie demokracie, systémové teorie médií, nová média, digitalizace, komercionalizace, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
Media system in the United States, political parallelism, internal and external pluralism, model theories of democracy, model theories of media, new media, digitalization, commercialization, social mediaBakalářská práce zkoumá měnící se mediální systém ve Spojených státech. Dříve byl americký mediální systém považován jako ten s nevyšší kvalitou žurnalismu a jeho novináři jako největší profesionálové. Americký mediální systém vlivem inovace technologií a stále větší komercionalizace prochází zásadní transformací. Součástí této transformace je přechod z mediálního modelu interního pluralismu k modelu externího pluralismu. Soukromá americká média, která se vyznačovala svou nestranností a politickou vyvážeností, začala v posledních desetiletích zaujímat angažované postoje a přidávat se na stranu politické příslušnosti. Tato práce by měla pomocí rešerše mediálně vědní teorie a politické komunikace a následné strukturované syntézy odpovědět na otázku, proč, kdy a z jakých dílčích důvodů došlo k této transformaci. Tato práce nejdříve popíše chápání systémů demokracie a nedílnou roli mediálního systému v ní, přiblíží v historickém kontextu americký mediální systém a seznámí čtenáře s teoretickými modely mediálních systémů. Popíše aspekty mediálního systému jako politický paralelismus a komercionalizace a následně nabídne možné důvody, které za touto transformací stojí. Tato práce může sloužit jako reference ke studiu změn mediálních systémů a jaké tyto změny mají efekt na demokratické systémy a...
This bachelor's thesis examines the changing media system in the United States. Previously, the U.S. media system was seen as having the highest quality of journalism and its journalists as the greatest professionals. Due to the innovation of technology and increasing commercialization, the American media system is undergoing a major transformation. Part of this transformation is the transition from a media model of internal pluralism to one of external pluralism. In recent decades, the private American media, which were characterised by their impartiality and political balance, have begun to take committed positions and to side with political affiliations. Through a research of media science and political communication theories, followed by a structured synthesis, this paper aims to answer the question of why, when, and for what partial reasons this transformation occurred. This thesis will first describe the systems understanding of democracy and the integral role of the media system within it, place the American media system in historical context, and introduce the reader to theoretical models of media systems. It will describe aspects of the media system such as political parallelism and commercialization and then offer possible reasons behind this transformation. This work can serve as a...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...