Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst
Brand building in art: Case study Damien Hirst
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184978Identifikátory
SIS: 260529
Kolekce
- Kvalifikační práce [18337]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Damien Hirst, umění, art marketing, umělecký trh, brandingKlíčová slova (anglicky)
Damien Hirst, art, art marketing, art market, branding1 Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst Bakalářská práce Autor práce: Binh Thanh Mai Studijní program: Mediální a komunikační studia Vedoucí práce: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. Rok obhajoby: 2023 2 Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu brandingu a jeho využití v uměleckém sektoru, a to konkrétně na osobní značce Damiena Hirsta. V teoretické části je kromě definic pojmů souvisejících s praktickou částí práce také popsán brandingový mechanismus a postup tvorby osobní značky ve světě umění. Dále jsou identifikovány největší značkové galerie, muzea a aukční síně. Praktická část práce je zaměřena na obsahovou analýzu širokého spektra informačních zdrojů, které popisují Hirstův život, osobnost a dílo, jejímž cílem je popsat vnímání a budování umělcovy osobní značky. Z práce vyplývá, že Hirst uměl využít příležitosti pro budování své značky, a to díky svému porozumění uměleckému trhu a konzumní společnosti. Také si uvědomoval nutnost sebepropagace skrze média, která často využíval pro budování své značky. Práce dále rozebírá Hirstovu roli jako brand manažera s cílem šokovat a přitahovat pozornost. Cílem práce je poskytnout vhled do role brandingu ve světě současného umění a přispět k pochopení toho, jak mohou umělci využít svou osobní značku k dosažení úspěchu a uznání.
Budování značky v umění: Případová studie Damien Hirst Bakalářská práce Autor práce: Binh Thanh Mai Studijní program: Mediální a komunikační studia Vedoucí práce: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. Rok obhajoby: 2023 Abstract This bachelor's thesis explores the phenomenon of personal branding and its application in the art industry, specifically focusing on Damien Hirst's personal brand. The theoretical section defines terms related to the practical part of the work, describing the branding mechanism and the process of creating personal brands in the world of art. Additionally, the most prominent branded galleries, museums, and auction houses are identified. The second section of the thesis conducts a content analysis of various information sources detailing Hirst's life, personality, and work, with the objective of describing the perception and development of the artist's personal brand. The study highlights Hirst's ability to leverage opportunities for building his brand, thanks to his understanding of the art market and consumer society. Hirst also recognized the importance of self-promotion through the media, which he frequently utilized to enhance his brand. Furthermore, the work examines Hirst's role as a brand manager who aimed to shock and attract attention. The thesis seeks to provide insights into the...