Zobrazit minimální záznam

Andrej Babiš's negative campaign in the Czech presidential elections in 2023
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorChudá, Ema Lujza
dc.date.accessioned2023-11-06T23:38:08Z
dc.date.available2023-11-06T23:38:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185029
dc.description.abstractThe thesis deals with the negative campaign of Andrej Babiš before the second round of the presidential elections in the Czech Republic in 2023. Specifically, it tries to find an answer to how the negative campaign of Andrej Babiš before the second round of the elections was perceived by the public and, in particular, whether it was one of the reasons for the failure of this candidate. Data obtained through quantitative research, specifically a questionnaire survey, showed that Andrej Babiš's negative campaign was perceived differently depending on voting behaviour in the second round of the elections. Voters of Andrej Babiš perceived his campaign differently than voters of Petr Pavel and respondents who did not participate in the second round. On the contrary, the answers of Petr Pavel's voters and respondents who did not participate in the second round were the same. The research also confirmed that Andrej Babiš's negative campaigning contributed to his failure in the second round of the election.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá negativní kampaní Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb v České republice v roce 2023. Konkrétně se snaží nalézt odpověď na to, jak byla negativní kampaň Andreje Babiše před druhým kolem voleb vnímána veřejností a zejména, zda byla jedním z důvodů neúspěchu tohoto kandidáta. Data získaná kvantitativním výzkumem, konkrétně dotazníkovým šetřením, ukázala, že negativní kampaň Andreje Babiše byla vnímána rozdílně v závislosti na volebním chování ve druhém kole voleb. Voliči Andreje Babiše vnímali jeho kampaň rozdílně než voliči Petra Pavla a respondenti, kteří se druhého kola nezúčastnili. Odpovědi voličů Petra Pavla a respondentů, kteří se druhého kola nezúčastnili, se naopak shodovaly. Výzkum také potvrdil, že negativní kampaň Andreje Babiše přispěla k jeho neúspěchu ve druhém kole voleb.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNegativní kampaněcs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectvolební kampaně,prezidentské volbycs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectAndrej Babišcs_CZ
dc.subjectNegative campaignsen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectelection campaigns,presidential electionsen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectAndrej Babišen_US
dc.titleNegativní kampaň Andreje Babiše v českých prezidentských volbách v roce 2023cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258636
dc.title.translatedAndrej Babiš's negative campaign in the Czech presidential elections in 2023en_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá negativní kampaní Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb v České republice v roce 2023. Konkrétně se snaží nalézt odpověď na to, jak byla negativní kampaň Andreje Babiše před druhým kolem voleb vnímána veřejností a zejména, zda byla jedním z důvodů neúspěchu tohoto kandidáta. Data získaná kvantitativním výzkumem, konkrétně dotazníkovým šetřením, ukázala, že negativní kampaň Andreje Babiše byla vnímána rozdílně v závislosti na volebním chování ve druhém kole voleb. Voliči Andreje Babiše vnímali jeho kampaň rozdílně než voliči Petra Pavla a respondenti, kteří se druhého kola nezúčastnili. Odpovědi voličů Petra Pavla a respondentů, kteří se druhého kola nezúčastnili, se naopak shodovaly. Výzkum také potvrdil, že negativní kampaň Andreje Babiše přispěla k jeho neúspěchu ve druhém kole voleb.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the negative campaign of Andrej Babiš before the second round of the presidential elections in the Czech Republic in 2023. Specifically, it tries to find an answer to how the negative campaign of Andrej Babiš before the second round of the elections was perceived by the public and, in particular, whether it was one of the reasons for the failure of this candidate. Data obtained through quantitative research, specifically a questionnaire survey, showed that Andrej Babiš's negative campaign was perceived differently depending on voting behaviour in the second round of the elections. Voters of Andrej Babiš perceived his campaign differently than voters of Petr Pavel and respondents who did not participate in the second round. On the contrary, the answers of Petr Pavel's voters and respondents who did not participate in the second round were the same. The research also confirmed that Andrej Babiš's negative campaigning contributed to his failure in the second round of the election.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV