Zobrazit minimální záznam

Speech therapy in adults with acquired apraxia of speech
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorČástková, Martina
dc.date.accessioned2023-11-06T16:24:03Z
dc.date.available2023-11-06T16:24:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185126
dc.description.abstract1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the issue of speech therapy intervention for adults with acquired verbal dyspraxia. The main goal of this special pedagogical research is to find out what procedures clinical speech therapists in the Czech Republic use as part of speech therapy intervention for patients with verbal dyspraxia. In accordance with the primary goal of the work, sub-goals are set, which determine what diagnostic materials clinical speech therapists use to diagnose acquired verbal dyspraxia in adult patients who have developed a neurogenic communication disorder due to a stroke, trauma or neurogenic disease and what therapeutic methods clinical speech therapists use in the therapy of persons with this diagnosis. Another sub-goal compares how clinical speech therapists are aware of the symptoms of verbal dyspraxia and whether they can easily recognise it based on this knowledge. The work presents data on neurogenic communication disorders, of which dysarthria, aphasia and oral apraxia were described in more detail. The next chapter deals with verbal dyspraxia separately, as it is the main topic of this thesis. The thesis ends with quantitative research, which was mediated by an electronic questionnaire survey, the respondents of which were clinical speech therapists and speech therapists in...en_US
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dospělých osob se získanou verbální dyspraxií. Hlavním cílem tohoto speciálně-pedagogického výzkumu je zjistit, jaké postupy používají kliničtí logopedi na území České republiky v rámci logopedické intervence u pacientů s verbální dyspraxií. V souladu s hlavním cílem práce jsou stanoveny dílčí cíle, jež zjišťují, jaké diagnostické materiály kliničtí logopedi užívají k diagnostice získané verbální dyspraxie u dospělých pacientů, u kterých se vlivem cévní mozkové příhody, traumatu či neurogenního onemocnění projevila neurogenní porucha komunikace, a jaké terapeutické metody kliničtí logopedi užívají v terapii osob s touto diagnózou. Další dílčí cíl porovnává, jaké mají kliničtí logopedi povědomí o příznacích verbální dyspraxie a zda ji dokážou na základě těchto poznatků bezproblémově rozpoznat. V práci jsou uvedeny údaje týkající se neurogenních poruch komunikace, z nichž byl detailněji popsány dysartrie, afázie a orální apraxie. Další kapitola se poté věnuje verbální dyspraxii samostatně, jelikož je hlavním tématem této práce. Práce je zakončena kvantitativním výzkumem, který byl zprostředkován elektronickým dotazníkovým šetřením, jehož respondenty byli kliničtí logopedi a logopedi v předatestační přípravě na území České republiky....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVerbální dyspraxiecs_CZ
dc.subjectapraxiecs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.subjectneurogenní poruchy komunikacecs_CZ
dc.subjectApraxia of speechen_US
dc.subjectdyspraxiaen_US
dc.subjectspeech therapy interventionen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.subjectneurogenic communication disordersen_US
dc.titleLogopedická intervence u dospělých osob se získanou verbální dyspraxiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId260172
dc.title.translatedSpeech therapy in adults with acquired apraxia of speechen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dospělých osob se získanou verbální dyspraxií. Hlavním cílem tohoto speciálně-pedagogického výzkumu je zjistit, jaké postupy používají kliničtí logopedi na území České republiky v rámci logopedické intervence u pacientů s verbální dyspraxií. V souladu s hlavním cílem práce jsou stanoveny dílčí cíle, jež zjišťují, jaké diagnostické materiály kliničtí logopedi užívají k diagnostice získané verbální dyspraxie u dospělých pacientů, u kterých se vlivem cévní mozkové příhody, traumatu či neurogenního onemocnění projevila neurogenní porucha komunikace, a jaké terapeutické metody kliničtí logopedi užívají v terapii osob s touto diagnózou. Další dílčí cíl porovnává, jaké mají kliničtí logopedi povědomí o příznacích verbální dyspraxie a zda ji dokážou na základě těchto poznatků bezproblémově rozpoznat. V práci jsou uvedeny údaje týkající se neurogenních poruch komunikace, z nichž byl detailněji popsány dysartrie, afázie a orální apraxie. Další kapitola se poté věnuje verbální dyspraxii samostatně, jelikož je hlavním tématem této práce. Práce je zakončena kvantitativním výzkumem, který byl zprostředkován elektronickým dotazníkovým šetřením, jehož respondenty byli kliničtí logopedi a logopedi v předatestační přípravě na území České republiky....cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The diploma thesis deals with the issue of speech therapy intervention for adults with acquired verbal dyspraxia. The main goal of this special pedagogical research is to find out what procedures clinical speech therapists in the Czech Republic use as part of speech therapy intervention for patients with verbal dyspraxia. In accordance with the primary goal of the work, sub-goals are set, which determine what diagnostic materials clinical speech therapists use to diagnose acquired verbal dyspraxia in adult patients who have developed a neurogenic communication disorder due to a stroke, trauma or neurogenic disease and what therapeutic methods clinical speech therapists use in the therapy of persons with this diagnosis. Another sub-goal compares how clinical speech therapists are aware of the symptoms of verbal dyspraxia and whether they can easily recognise it based on this knowledge. The work presents data on neurogenic communication disorders, of which dysarthria, aphasia and oral apraxia were described in more detail. The next chapter deals with verbal dyspraxia separately, as it is the main topic of this thesis. The thesis ends with quantitative research, which was mediated by an electronic questionnaire survey, the respondents of which were clinical speech therapists and speech therapists in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV