Zobrazit minimální záznam

Exposure to alcohol advertising among second grade primary school students in Prague
dc.contributor.advisorBarták, Miroslav
dc.creatorBaraník, Petr
dc.date.accessioned2023-11-06T16:41:15Z
dc.date.available2023-11-06T16:41:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185132
dc.description.abstractBackground: During adolescence, individuals develop their own lifestyle, experience self- awareness, and shape their identity. Children in this period often experiment, reject advice, and disregard the opinions of adults. Alcohol advertising shapes a positive relationship with alcohol across age groups. Adolescents seek new friendships, good mood, and an escape from stress, anxiety, and obligations. Alcohol advertising specifically offers guidance and recommendations for alcohol consumption. Alcohol advertising fails to highlight the negative consequences of alcohol use and the risks of addiction. Aim: Describe and analyse the relationship between the influence of alcohol advertising, and the views and experiences of primary two pupils on alcohol use. To evaluate the exposure to alcohol advertising among second grade primary school students in Prague. To investigate the impact of alcohol advertising on pupils' attitudes and behaviour. To analyse pupils' awareness of the risks associated with alcohol consumption. Methods: The bachelor's thesis has the character of quantitative research, the research tool is a cross-sectional questionnaire survey. Between May and June 2023, 35 elementary schools in the capital city of Prague were approached, of which 9 elementary schools were willing to participate....en_US
dc.description.abstractVýchodiska: V období dospívání se u jedince vytváří vlastní životní styl, dochází k sebeuvědomění a formování identity člověka. Děti v tomto období často experimentují, negují rady a názory dospělých. Reklama na alkohol formuje pozitivní vztah k alkoholu napříč věkovými skupinami. Jedinci v období dospívání hledají nová přátelství, dobrou náladu, vyhledávají únik od stresu, úzkosti a povinností. Právě reklama na alkohol nabízí návod a doporučení k užívání alkoholu. Reklama na alkohol neupozorňuje na negativní důsledky užívání alkoholu a rizika vzniku závislosti. Cíle: Popsat a analyzovat souvislost mezi vlivem reklamy na alkohol, názorem a zkušeností žáků druhého stupně základní škol na užívání alkoholu. Zhodnotit vystavení reklamě na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze. Zjistit, jaký vliv má reklama na alkohol na názory a chování žáků. Analyzovat povědomí žáků o rizicích spojených s konzumací alkoholu. Metody: Bakalářská práce má charakter kvalitativního výzkumu, výzkumným nástrojem je průřezové dotazníkové šetření. V období května a června 2023 bylo osloveno 35 základních škol na území hlavního města Prahy, z toho 9 základních škol bylo ochotno se zúčastnit. Výběrovým souborem bylo celkem 158 žáků a žákyň z osmých a devátých ročníků. Z toho výběrovým souborem 145 odevzdaných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectalkoholcs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectdruhý stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectalcoholen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectsecond grade of primary schoolen_US
dc.titleExpoze reklamy na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId253172
dc.title.translatedExposure to alcohol advertising among second grade primary school students in Pragueen_US
dc.contributor.refereePetruželka, Benjamin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programAddictologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-program.enAddictologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodiska: V období dospívání se u jedince vytváří vlastní životní styl, dochází k sebeuvědomění a formování identity člověka. Děti v tomto období často experimentují, negují rady a názory dospělých. Reklama na alkohol formuje pozitivní vztah k alkoholu napříč věkovými skupinami. Jedinci v období dospívání hledají nová přátelství, dobrou náladu, vyhledávají únik od stresu, úzkosti a povinností. Právě reklama na alkohol nabízí návod a doporučení k užívání alkoholu. Reklama na alkohol neupozorňuje na negativní důsledky užívání alkoholu a rizika vzniku závislosti. Cíle: Popsat a analyzovat souvislost mezi vlivem reklamy na alkohol, názorem a zkušeností žáků druhého stupně základní škol na užívání alkoholu. Zhodnotit vystavení reklamě na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze. Zjistit, jaký vliv má reklama na alkohol na názory a chování žáků. Analyzovat povědomí žáků o rizicích spojených s konzumací alkoholu. Metody: Bakalářská práce má charakter kvalitativního výzkumu, výzkumným nástrojem je průřezové dotazníkové šetření. V období května a června 2023 bylo osloveno 35 základních škol na území hlavního města Prahy, z toho 9 základních škol bylo ochotno se zúčastnit. Výběrovým souborem bylo celkem 158 žáků a žákyň z osmých a devátých ročníků. Z toho výběrovým souborem 145 odevzdaných...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: During adolescence, individuals develop their own lifestyle, experience self- awareness, and shape their identity. Children in this period often experiment, reject advice, and disregard the opinions of adults. Alcohol advertising shapes a positive relationship with alcohol across age groups. Adolescents seek new friendships, good mood, and an escape from stress, anxiety, and obligations. Alcohol advertising specifically offers guidance and recommendations for alcohol consumption. Alcohol advertising fails to highlight the negative consequences of alcohol use and the risks of addiction. Aim: Describe and analyse the relationship between the influence of alcohol advertising, and the views and experiences of primary two pupils on alcohol use. To evaluate the exposure to alcohol advertising among second grade primary school students in Prague. To investigate the impact of alcohol advertising on pupils' attitudes and behaviour. To analyse pupils' awareness of the risks associated with alcohol consumption. Methods: The bachelor's thesis has the character of quantitative research, the research tool is a cross-sectional questionnaire survey. Between May and June 2023, 35 elementary schools in the capital city of Prague were approached, of which 9 elementary schools were willing to participate....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV