Rebranding fotbalového klubu SK Slavia Praha a jeho dopad na marketingovou komunikaci
Rebranding of SK Slavia Praha football club and its influence on marketing communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185186Identifikátory
SIS: 258192
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
12. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rebranding, vizuální identita, fotbal, SK Slavia Praha, sportovní marketingKlíčová slova (anglicky)
Rebranding, visual identity, football, SK Slavia Prague, sports marketingTato bakalářská práce se zabývá rebrandingem klubu SK Slavia Praha provedeného v roce 2022, konkrétně pak se zaměřením na postoje a pohledy fanoušků na novou vizuální identitu. Ačkoliv byla změna vizuální identity přijata pozitivně profesionály, klub Slavia Praha nezveřejnil šetření, které by potvrzovalo či vyvracelo, zdali tomu tak bylo i v případě cílové skupiny v podobě fanoušků. Tato práce se skládá ze tří částí - teoretických východisek, brandingu sportovních klubů a výzkumné části Ty nejprve přináší vhled do problematiky řízení značky, dále pak detailněji popisují branding vybraných sportovních klubů z tuzemska i ze zahraničí, a to včetně popisu rebrandingu klubu SK Slavia Praha v roce 2022 a jeho vliv na marketingovou komunikaci. Výzkumná část přibližuje popis výzkumu a prezentaci analýzy výsledků, které byly provedeny metodou otevřeného kódování po individuálních hloubkových rozhovorech. V diskusi pak autor poskytuje vhled do vnímání nové identity primární cílovou skupinou komunikace klubu a zároveň poskytuje doporučení pro další komunikaci klubu. Z výsledku výzkumného šetření vyplývá, že cílová skupina přijala rebranding pozitivně a tato praktika tak splnila cíle, které si klub vytyčil.
This bachelor thesis examines the rebranding of SK Slavia Prague in 2022, with a focus on the opinions and perspectives of supporters on the new visual identity. Although the change of visual identity was positively welcomed by professionals, Slavia Praha did not publish any investigation to confirm or refute whether this was the same for the target group in the form of fans. This thesis consists of three parts - the theoretical background, branding of sports clubs and the research, which first provide an insight into brand management issues and then describe in more detail the branding of selected sports clubs from home and abroad, including rebranding of SK Slavia Prague in 2022 and its influence on marketing communication of the club. The research section presents a description of the research and a presentation of the analysis of the results, which were conducted using an open coding method after individual in-depth interviews. In the discussion, the author provides insight into the perception of the new identity by the primary target audience of the club's communication and also presents recommendations for further club communication. The research findings indicate that the target group received the rebranding positively and thus the rebranding met the club's stated objectives.