Zobrazit minimální záznam

"That girl" a komodifikace dokonalého ženství na TikTok
dc.contributor.advisorTurková, Kateřina
dc.creatorGolden, Serena Renay
dc.date.accessioned2023-11-06T23:02:18Z
dc.date.available2023-11-06T23:02:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185189
dc.description.abstractThe 'that girl' trend on TikTok has emerged as a compelling representation of an idealized woman, embodying self-improvement, wellness, and perfection. However, beneath the surface of this aspirational portrayal lies a darker reality, as young women reported its detrimental impact on mental health and self-esteem. This research investigates the commodification of 'that girl' as an ideal woman on TikTok, exploring her adherence to or defiance of mainstream beauty standards and how wellness, beauty, fashion, and diet products are presented as tools for achieving this image. Adopting a case study approach, mixed methods data analysis examines publicly available TikTok videos tagged with #thatgirl between March and August 2021. Utilizing a multimodal content analysis informed by social semiotics, thematic categories were developed to understand patterns in the portrayal of womanhood. The findings reveal that the 'that girl' trend encourages consumerism by promoting products and lifestyle choices as pathways to attain the ideal womanhood depicted on TikTok. This study highlights the complex interplay between social media, consumer culture, and gender norms, offering valuable insights into the implications of beauty standards veiled as empowerment and wellness in digital spaces.en_US
dc.description.abstractTrend "that girl" se na TikToku objevil jako přesvědčivé zobrazení ideální ženy, která ztělesňuje sebezdokonalování, wellness a dokonalost. Pod povrchem tohoto zobrazení se však skrývá temná realita, protože mladé ženy zmiňovaly jeho škodlivý dopad na jejich duševní zdraví a sebevědomí. Tento výzkum zkoumá komodifikaci "that girl" jako ideální ženy na TikToku, zkoumá její dodržování nebo vzdorování mainstreamovým standardům krásy a to, jak jsou wellness, kosmetické, módní a dietní produkty prezentovány jako nástroje k dosažení tohoto obrazu. Analýza dat smíšenými metodami, která využívá přístup případové studie, zkoumá veřejně dostupná videa na TikToku označená #thatgirl v období od března do srpna 2021. S využitím multimodální obsahové analýzy a sociální sémiotiky byly vytvořeny tematické kategorie, které umožňují pochopit vzorce zobrazování ženství. Zjištění ukazují, že trend "that girl" podporuje konzumerismus tím, že propaguje produkty a volby životního stylu jako cesty k dosažení ideální ženskosti zobrazované na TikToku. Tato studie poukazuje na složitou souhru mezi sociálními médii, spotřební kulturou a genderovými normami a nabízí cenné poznatky o důsledcích standardů krásy v digitálním prostoru.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectStandardy krásycs_CZ
dc.subjectKomodifikacecs_CZ
dc.subjectSociální médiacs_CZ
dc.subjectTikTokcs_CZ
dc.subjectPráce na tělecs_CZ
dc.subjectBeauty standardsen_US
dc.subjectCommodificationen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectTikToken_US
dc.subjectBody laboren_US
dc.titleMarketing "That Girl" and the commodification of perfect womanhood on TikToken_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId257799
dc.title.translated"That girl" a komodifikace dokonalého ženství na TikTokcs_CZ
dc.contributor.refereeSoučková, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.degree.programJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
thesis.degree.programJournalism, Media and Globalisationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism, Media and Globalisationen_US
uk.degree-program.csJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.degree-program.enJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTrend "that girl" se na TikToku objevil jako přesvědčivé zobrazení ideální ženy, která ztělesňuje sebezdokonalování, wellness a dokonalost. Pod povrchem tohoto zobrazení se však skrývá temná realita, protože mladé ženy zmiňovaly jeho škodlivý dopad na jejich duševní zdraví a sebevědomí. Tento výzkum zkoumá komodifikaci "that girl" jako ideální ženy na TikToku, zkoumá její dodržování nebo vzdorování mainstreamovým standardům krásy a to, jak jsou wellness, kosmetické, módní a dietní produkty prezentovány jako nástroje k dosažení tohoto obrazu. Analýza dat smíšenými metodami, která využívá přístup případové studie, zkoumá veřejně dostupná videa na TikToku označená #thatgirl v období od března do srpna 2021. S využitím multimodální obsahové analýzy a sociální sémiotiky byly vytvořeny tematické kategorie, které umožňují pochopit vzorce zobrazování ženství. Zjištění ukazují, že trend "that girl" podporuje konzumerismus tím, že propaguje produkty a volby životního stylu jako cesty k dosažení ideální ženskosti zobrazované na TikToku. Tato studie poukazuje na složitou souhru mezi sociálními médii, spotřební kulturou a genderovými normami a nabízí cenné poznatky o důsledcích standardů krásy v digitálním prostoru.cs_CZ
uk.abstract.enThe 'that girl' trend on TikTok has emerged as a compelling representation of an idealized woman, embodying self-improvement, wellness, and perfection. However, beneath the surface of this aspirational portrayal lies a darker reality, as young women reported its detrimental impact on mental health and self-esteem. This research investigates the commodification of 'that girl' as an ideal woman on TikTok, exploring her adherence to or defiance of mainstream beauty standards and how wellness, beauty, fashion, and diet products are presented as tools for achieving this image. Adopting a case study approach, mixed methods data analysis examines publicly available TikTok videos tagged with #thatgirl between March and August 2021. Utilizing a multimodal content analysis informed by social semiotics, thematic categories were developed to understand patterns in the portrayal of womanhood. The findings reveal that the 'that girl' trend encourages consumerism by promoting products and lifestyle choices as pathways to attain the ideal womanhood depicted on TikTok. This study highlights the complex interplay between social media, consumer culture, and gender norms, offering valuable insights into the implications of beauty standards veiled as empowerment and wellness in digital spaces.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV