Zobrazit minimální záznam

Covert advertising on social media
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorSýkorová, Kristýna
dc.date.accessioned2023-11-06T23:16:28Z
dc.date.available2023-11-06T23:16:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185197
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to present hidden advertising on social media, its possibilities of dissemination across platforms and its definition in czech legal framework. The first part of the bachelor thesis will consist of the introduction of advertising overall (but mainly digital advertising) and the different types of advertising presented on social media shared through influencers' channels. Advertising, especially the covert form, will be defined in terms of national and European Union law. Influencing will be further presented on the basis of its nature and content, but also on the basis of the obligations of influencers that arise in the dissemination of sponsored content. In the second part, I am going to analyse the awareness of hidden advertising from the perspective of social network users. It will examine their theoretical knowledge of advertising and collaborations, as well as their ability to recognize such advertising in practice. Finally, I will reflect on the current legislation and compare it with the results of the analysis and present the possibilities of regulating this area in terms of its importance, relevance and need.en_US
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je představení skryté reklamy na sociálních sítích, možnostech jejího šíření napříč platformami a vymezení jejího právního rámce. První část bakalářské práce se bude týkat představení reklamy, převážně té digitální, a následně jejích jednotlivých druhů, které se vyskytují na sociálních sítích na kanálech influencerů. Reklama, zejména ta skrytá, bude vydefinována z pohledu vnitrostátního práva a práva Evropské unie. Influencerství bude dále představeno na základě jeho povahy a obsahu, ale taktéž na základě povinností influencerů, které vznikají při šíření sponzorovaného obsahu. V druhé části se budu věnovat analýze povědomí o skryté reklamě z pohledu uživatelů sociálních sítí. Zkoumána bude jak jejich teoretická znalost reklamy a spoluprací, tak i jejich schopnost tuto reklamu prakticky posoudit a zejména pak to, jestli by se o sponzorovaný příspěvek mohlo jednat. Na závěr budu porovnávat aktuální právní úpravu s výsledky analýzy a představím možnosti úpravy této oblasti z pohledu její efektivnosti, kvality a potřebnosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSkrytá reklamacs_CZ
dc.subjectneoznačená reklamacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.subjectinfluenceřics_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectplacená spoluprácecs_CZ
dc.subjectCovert advertisingen_US
dc.subjecthidden advertisingen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjectinfluencersen_US
dc.subjectpropagationen_US
dc.subjectpaid propagationen_US
dc.titleSkrytá reklama na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258187
dc.title.translatedCovert advertising on social mediaen_US
dc.contributor.refereeHoudek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je představení skryté reklamy na sociálních sítích, možnostech jejího šíření napříč platformami a vymezení jejího právního rámce. První část bakalářské práce se bude týkat představení reklamy, převážně té digitální, a následně jejích jednotlivých druhů, které se vyskytují na sociálních sítích na kanálech influencerů. Reklama, zejména ta skrytá, bude vydefinována z pohledu vnitrostátního práva a práva Evropské unie. Influencerství bude dále představeno na základě jeho povahy a obsahu, ale taktéž na základě povinností influencerů, které vznikají při šíření sponzorovaného obsahu. V druhé části se budu věnovat analýze povědomí o skryté reklamě z pohledu uživatelů sociálních sítí. Zkoumána bude jak jejich teoretická znalost reklamy a spoluprací, tak i jejich schopnost tuto reklamu prakticky posoudit a zejména pak to, jestli by se o sponzorovaný příspěvek mohlo jednat. Na závěr budu porovnávat aktuální právní úpravu s výsledky analýzy a představím možnosti úpravy této oblasti z pohledu její efektivnosti, kvality a potřebnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to present hidden advertising on social media, its possibilities of dissemination across platforms and its definition in czech legal framework. The first part of the bachelor thesis will consist of the introduction of advertising overall (but mainly digital advertising) and the different types of advertising presented on social media shared through influencers' channels. Advertising, especially the covert form, will be defined in terms of national and European Union law. Influencing will be further presented on the basis of its nature and content, but also on the basis of the obligations of influencers that arise in the dissemination of sponsored content. In the second part, I am going to analyse the awareness of hidden advertising from the perspective of social network users. It will examine their theoretical knowledge of advertising and collaborations, as well as their ability to recognize such advertising in practice. Finally, I will reflect on the current legislation and compare it with the results of the analysis and present the possibilities of regulating this area in terms of its importance, relevance and need.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV