Zobrazit minimální záznam

Marketing communication of the GolfDigest C&S brand
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorFridrich, Viktor
dc.date.accessioned2023-11-06T23:15:30Z
dc.date.available2023-11-06T23:15:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185227
dc.description.abstractThis thesis deals with a detailed examination of the marketing communication of the Czech language version of the American golf magazine GolfDigest. The aim is to understand the links with the marketing mix and to analyse the different marketing communication tools. The theoretical part focuses on the explanation of acronyms, golf marketing, print media marketing and marketing mix. Emphasis is placed on marketing communication tools such as direct selling, advertising, sales promotion, direct marketing, online marketing and public relations. The thesis also includes situational SWOT analysis, PESTLE and Porter's five forces model. The analytical and descriptive part focuses on the Czech and Slovak golf market and analyses the American magazine GolfDigest. The marketing mix is examined, including product, price, distribution and marketing communication, which includes advertising, emailing, websites, social media and more. Competitive analysis includes Golf magazine and Premium Golf. Based on the findings, recommendations for improvements are proposed for the website, emailing campaigns, social media and the Open Tour. The goal is to strengthen GolfDigest magazine's marketing communications and increase its competitiveness. The thesis provides a comprehensive view of the marketing communication of...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá marketingovou komunikace české jazykové mutace amerického golfového časopisu GolfDigest. Cílem je porozumět souvislostem s marketingovým mixem a zanalyzovat jednotlivé nástroje marketingové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení zkratek, marketing golfu, marketing tištěných médií a marketingový mix. Důraz je kladen na nástroje marketingové komunikace, jako je přímý prodej, reklama, podpora prodeje, přímý marketing, online marketing a public relations. Práce dále zahrnuje situační analýzy SWOT, PESTLE a Porterův model pěti sil. Analyticko-deskriptivní část se zaměřuje na český a slovenský golfový trh a analyzuje americký časopis GolfDigest. Zkoumá se marketingový mix, včetně produktu, ceny, distribuce a marketingové komunikace, která zahrnuje reklamu, emailing, webové stránky, sociální média a další. Konkurenční analýza zahrnuje časopis Golf a Premium Golf. Na základě získaných poznatků jsou navržena doporučení pro zlepšení v oblasti webových stránek, emailingových kampaní, sociálních sítí a Open Tour. Práce přináší ucelený pohled na marketingovou komunikaci golfového časopisu GolfDigest a může sloužit jako zdroj inspirace pro další výzkum v oblasti marketingu a sportovních médií.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGolfDigestcs_CZ
dc.subjectgolfcs_CZ
dc.subjectčasopiscs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectGolfDigesten_US
dc.subjectgolfen_US
dc.subjectmagazineen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.titleMarketingová komunikace značky GolfDigest C&Scs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258182
dc.title.translatedMarketing communication of the GolfDigest C&S branden_US
dc.contributor.refereeOrtová, Nina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá marketingovou komunikace české jazykové mutace amerického golfového časopisu GolfDigest. Cílem je porozumět souvislostem s marketingovým mixem a zanalyzovat jednotlivé nástroje marketingové komunikace. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení zkratek, marketing golfu, marketing tištěných médií a marketingový mix. Důraz je kladen na nástroje marketingové komunikace, jako je přímý prodej, reklama, podpora prodeje, přímý marketing, online marketing a public relations. Práce dále zahrnuje situační analýzy SWOT, PESTLE a Porterův model pěti sil. Analyticko-deskriptivní část se zaměřuje na český a slovenský golfový trh a analyzuje americký časopis GolfDigest. Zkoumá se marketingový mix, včetně produktu, ceny, distribuce a marketingové komunikace, která zahrnuje reklamu, emailing, webové stránky, sociální média a další. Konkurenční analýza zahrnuje časopis Golf a Premium Golf. Na základě získaných poznatků jsou navržena doporučení pro zlepšení v oblasti webových stránek, emailingových kampaní, sociálních sítí a Open Tour. Práce přináší ucelený pohled na marketingovou komunikaci golfového časopisu GolfDigest a může sloužit jako zdroj inspirace pro další výzkum v oblasti marketingu a sportovních médií.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with a detailed examination of the marketing communication of the Czech language version of the American golf magazine GolfDigest. The aim is to understand the links with the marketing mix and to analyse the different marketing communication tools. The theoretical part focuses on the explanation of acronyms, golf marketing, print media marketing and marketing mix. Emphasis is placed on marketing communication tools such as direct selling, advertising, sales promotion, direct marketing, online marketing and public relations. The thesis also includes situational SWOT analysis, PESTLE and Porter's five forces model. The analytical and descriptive part focuses on the Czech and Slovak golf market and analyses the American magazine GolfDigest. The marketing mix is examined, including product, price, distribution and marketing communication, which includes advertising, emailing, websites, social media and more. Competitive analysis includes Golf magazine and Premium Golf. Based on the findings, recommendations for improvements are proposed for the website, emailing campaigns, social media and the Open Tour. The goal is to strengthen GolfDigest magazine's marketing communications and increase its competitiveness. The thesis provides a comprehensive view of the marketing communication of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeF
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV