Zobrazit minimální záznam

Supporting the wellbeing of pupils with special educational needs at the upper primary school
dc.contributor.advisorKubíčková, Anna
dc.creatorKutnarová, Františka
dc.date.accessioned2023-11-06T14:48:44Z
dc.date.available2023-11-06T14:48:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185359
dc.description.abstractThe bachelor's thesis entitled "Supporting the wellbeing of pupils with special educational needs at the lower secondary school" addresses the issue of wellbeing among students with special educational needs in the lower secondary stage of elementary schools, with a focus on social and emotional aspects. The theoretical part of the thesis defines the concept of wellbeing, its factors, and its impact on overall quality of life. It further examines the classroom climate as an environment that influences students' wellbeing. The role of the class teacher in supporting the wellbeing of students with special educational needs is also described, with emphasis on the specificities of working with these students and supporting their individual needs. The research results will provide a comprehensive understanding of the work of class teachers and their efforts to create a supportive environment for the wellbeing of students with special educational needs, as well as the entire class community. The findings can be used to formulate recommendations for class teachers, educational institutions, and other relevant stakeholders to better support the social and emotional aspects of wellbeing among students with special educational needs in the lower secondary stage of elementary schools. The outputs should be...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem "Podpora wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol" se zabývá problematikou wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol, s důrazem na sociální a emoční aspekty. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu wellbeing, jeho faktory a vliv na celkovou kvalitu života. Dále se zabývá třídním klimatem jako prostředím ovlivňujícím wellbeing žáků. Je popsán také význam role třídního učitele při podpoře wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na specifika práce s těmito žáky a podporu jejich individuálních potřeb. Výsledky výzkumu poskytnou ucelený pohled na práci třídních učitelů a jejich úsilí o vytvoření podpůrného prostředí pro wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i celého třídního kolektivu. Získané poznatky mohou sloužit k formulaci doporučení pro třídní učitele, školské instituce a další relevantní aktéry, aby bylo možné lépe podporovat sociální a emoční stránku wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol. Výstupy by měly být relevantní pro pedagogy, školní management a další profesionály pracující s těmito žáky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectwellbeingcs_CZ
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectdruhý stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectvzdělávací prostředícs_CZ
dc.subjecttřídní klimacs_CZ
dc.subjectwellbeingen_US
dc.subjectstudents with special education needsen_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjecteducation environmenten_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.titlePodpora wellbeingu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId259265
dc.title.translatedSupporting the wellbeing of pupils with special educational needs at the upper primary schoolen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem "Podpora wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol" se zabývá problematikou wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol, s důrazem na sociální a emoční aspekty. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu wellbeing, jeho faktory a vliv na celkovou kvalitu života. Dále se zabývá třídním klimatem jako prostředím ovlivňujícím wellbeing žáků. Je popsán také význam role třídního učitele při podpoře wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na specifika práce s těmito žáky a podporu jejich individuálních potřeb. Výsledky výzkumu poskytnou ucelený pohled na práci třídních učitelů a jejich úsilí o vytvoření podpůrného prostředí pro wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i celého třídního kolektivu. Získané poznatky mohou sloužit k formulaci doporučení pro třídní učitele, školské instituce a další relevantní aktéry, aby bylo možné lépe podporovat sociální a emoční stránku wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol. Výstupy by měly být relevantní pro pedagogy, školní management a další profesionály pracující s těmito žáky.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis entitled "Supporting the wellbeing of pupils with special educational needs at the lower secondary school" addresses the issue of wellbeing among students with special educational needs in the lower secondary stage of elementary schools, with a focus on social and emotional aspects. The theoretical part of the thesis defines the concept of wellbeing, its factors, and its impact on overall quality of life. It further examines the classroom climate as an environment that influences students' wellbeing. The role of the class teacher in supporting the wellbeing of students with special educational needs is also described, with emphasis on the specificities of working with these students and supporting their individual needs. The research results will provide a comprehensive understanding of the work of class teachers and their efforts to create a supportive environment for the wellbeing of students with special educational needs, as well as the entire class community. The findings can be used to formulate recommendations for class teachers, educational institutions, and other relevant stakeholders to better support the social and emotional aspects of wellbeing among students with special educational needs in the lower secondary stage of elementary schools. The outputs should be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV