Zobrazit minimální záznam

Differences in the perception of individual principles of persuasion according to Cialdini based on personality, gender, age and level of education
dc.contributor.advisorVranka, Marek
dc.creatorKlugerová, Sára
dc.date.accessioned2023-11-06T21:36:02Z
dc.date.available2023-11-06T21:36:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185406
dc.description.abstractThis study examines Cialdini's six principles of persuasion, which are reciprocity, scarcity, authority, commitment, consensus, and liking, and people's perceptions of these principles based on personality, gender, age, and level of education. The specific goals of the research are to find out how respondents with different personality traits according to the Big Five personality model are related to the rating of individual principles, whether there is a significant difference in the rating between men and women, between younger adults, older adults and seniors, as well as between several levels of education, and what order of persuasiveness the individual principles take according to respondents' rating. In the theoretical part, the study also provides an insight into the possible way of using knowledge about connections with persuasive principles in practice, through artificial intelligence. Several findings emerged from the questionnaire. Respondents rated individual principles from most to least persuasive in the following order: commitment, reciprocity, liking, authority, consensus, and scarcity. This order was the same within all persons and individual groups. Research has found associations between personality factors and ratings of persuasive principles. It shows that less open...en_US
dc.description.abstractTato studie zkoumá šest Cialdiniho principů persuaze, kterými jsou reciprocita, vzácnost, autorita, závazek a důslednost, sociální schválení a oblíbenost, a jejich vnímání na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělání. Konkrétními cíli výzkumu je zjistit, jak respondenti s různými osobnostními rysy dle modelu osobnosti Big Five souvisí s hodnocením jednotlivých principů, zda existuje významný rozdíl v hodnocení mezi muži a ženami, mezi mladšími dospělými, staršími dospělými a seniory a také mezi několika úrovněmi vzdělání, a jaké pořadí v přesvědčivosti dle hodnocení respondentů jednotlivé principy zaujmou. Studie v teoretické části rovněž přináší vhled do možného způsobu využití poznatků o souvislostech s přesvědčovacími principy v praxi, a to prostřednictvím umělé inteligence. Z dotazníku vyplynulo několik zjištění. Respondenti hodnotili jednotlivé principy od nejvíce po nejméně přesvědčivý v následujícím pořadí: závazek a důslednost, reciprocita, oblíbenost, autorita, sociální schválení a vzácnost. Toto pořadí bylo stejné v rámci všech osob i jednotlivých skupin. Výzkum našel souvislosti mezi osobnostními faktory a hodnocením přesvědčovacích principů. Nejvyšší počet souvislostí s přesvědčovacími principy byl nalezen u méně otevřených osob. Výsledky také naznačují, že věk je významným...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPrincipy persuazecs_CZ
dc.subjectpřesvědčovánícs_CZ
dc.subjectCialdinics_CZ
dc.subjectpřesvědčovací strategiecs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectpětifaktorový model osobnostics_CZ
dc.subjectBig Fivecs_CZ
dc.subjectpersonalizovaná sdělenícs_CZ
dc.subjectPrinciples of persuasionen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectCialdinien_US
dc.subjectpersuasive strategiesen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectfive-factor model of personalityen_US
dc.subjectBig Fiveen_US
dc.subjectpersonalized messagesen_US
dc.titleRozdíly ve vnímání jednotlivých principů persuaze podle Cialdiniho na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId246585
dc.title.translatedDifferences in the perception of individual principles of persuasion according to Cialdini based on personality, gender, age and level of educationen_US
dc.contributor.refereeHoudek, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato studie zkoumá šest Cialdiniho principů persuaze, kterými jsou reciprocita, vzácnost, autorita, závazek a důslednost, sociální schválení a oblíbenost, a jejich vnímání na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělání. Konkrétními cíli výzkumu je zjistit, jak respondenti s různými osobnostními rysy dle modelu osobnosti Big Five souvisí s hodnocením jednotlivých principů, zda existuje významný rozdíl v hodnocení mezi muži a ženami, mezi mladšími dospělými, staršími dospělými a seniory a také mezi několika úrovněmi vzdělání, a jaké pořadí v přesvědčivosti dle hodnocení respondentů jednotlivé principy zaujmou. Studie v teoretické části rovněž přináší vhled do možného způsobu využití poznatků o souvislostech s přesvědčovacími principy v praxi, a to prostřednictvím umělé inteligence. Z dotazníku vyplynulo několik zjištění. Respondenti hodnotili jednotlivé principy od nejvíce po nejméně přesvědčivý v následujícím pořadí: závazek a důslednost, reciprocita, oblíbenost, autorita, sociální schválení a vzácnost. Toto pořadí bylo stejné v rámci všech osob i jednotlivých skupin. Výzkum našel souvislosti mezi osobnostními faktory a hodnocením přesvědčovacích principů. Nejvyšší počet souvislostí s přesvědčovacími principy byl nalezen u méně otevřených osob. Výsledky také naznačují, že věk je významným...cs_CZ
uk.abstract.enThis study examines Cialdini's six principles of persuasion, which are reciprocity, scarcity, authority, commitment, consensus, and liking, and people's perceptions of these principles based on personality, gender, age, and level of education. The specific goals of the research are to find out how respondents with different personality traits according to the Big Five personality model are related to the rating of individual principles, whether there is a significant difference in the rating between men and women, between younger adults, older adults and seniors, as well as between several levels of education, and what order of persuasiveness the individual principles take according to respondents' rating. In the theoretical part, the study also provides an insight into the possible way of using knowledge about connections with persuasive principles in practice, through artificial intelligence. Several findings emerged from the questionnaire. Respondents rated individual principles from most to least persuasive in the following order: commitment, reciprocity, liking, authority, consensus, and scarcity. This order was the same within all persons and individual groups. Research has found associations between personality factors and ratings of persuasive principles. It shows that less open...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV