dc.contributor.advisor | Hric, Jan | |
dc.creator | Kudělka, Miloš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T17:14:30Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T17:14:30Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18540 | |
dc.description.abstract | V předložené práci je popsán návrh a implementace prostředí pro hraní Atari Go včetně implementace algoritmů pro hledání nejlepších tahů mini-maxu a minimaxu s alfa-beta prořezáváním. Následně je popsán návrh a implementace parametrizovatelné ohodnocovací funkce a výběr vhodných rysů pozice. Tato funkce pak hodnocením těchto rysů umožňuje hodnocení pozice v Atari Go. Dále je předveden způsob vylepšování parametrů ohodnocovací funkce - je navržen a na tento problém aplikován a implementován jednoduchý učící algoritmus, který parametry funkce pomocí hraní partií zlepšuje. V práci jsou také předvedeny výsledky provedených vylepšování. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The present work describes a design and an implementation of Atari Go computer game. This includes an implementation of mini-max and mini-max with alpha-beta pruning algorithms for searching for the best moves. Additionally, the work describes the design and the implementation of an evaluation function and the selection of suitable criteria of the position. This function then can evaluate the position by evaluating these criteria. Further on, the work demonstrates one style of improving the parameters of evaluation function - simple learning algorithm is designed, applied to this problem and implemented. This algorithm improves the parameters by playing games. The results of improvings are presented in the work, too. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Ohodnocovaci funkce v Atari Go | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-08 | |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 48944 | |
dc.title.translated | Evaluation function for Atari-go | en_US |
dc.contributor.referee | Majerech, Vladan | |
dc.identifier.aleph | 001029541 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V předložené práci je popsán návrh a implementace prostředí pro hraní Atari Go včetně implementace algoritmů pro hledání nejlepších tahů mini-maxu a minimaxu s alfa-beta prořezáváním. Následně je popsán návrh a implementace parametrizovatelné ohodnocovací funkce a výběr vhodných rysů pozice. Tato funkce pak hodnocením těchto rysů umožňuje hodnocení pozice v Atari Go. Dále je předveden způsob vylepšování parametrů ohodnocovací funkce - je navržen a na tento problém aplikován a implementován jednoduchý učící algoritmus, který parametry funkce pomocí hraní partií zlepšuje. V práci jsou také předvedeny výsledky provedených vylepšování. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The present work describes a design and an implementation of Atari Go computer game. This includes an implementation of mini-max and mini-max with alpha-beta pruning algorithms for searching for the best moves. Additionally, the work describes the design and the implementation of an evaluation function and the selection of suitable criteria of the position. This function then can evaluate the position by evaluating these criteria. Further on, the work demonstrates one style of improving the parameters of evaluation function - simple learning algorithm is designed, applied to this problem and implemented. This algorithm improves the parameters by playing games. The results of improvings are presented in the work, too. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010295410106986 | |