Zobrazit minimální záznam

Strategiic communication of public policies: The case of Milostivé léto
dc.contributor.advisorKonrádová, Marcela
dc.creatorMarek, Michal
dc.date.accessioned2023-11-06T23:12:07Z
dc.date.available2023-11-06T23:12:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185464
dc.description.abstractPublic policy communication is a discipline that has not yet been explored much, and this thesis has chosen to examine it through the example of the government's Milostivé léto debt relief. This was a response to the long-lasting untenable economic crisis of a part of Czech society caused by the amount of accumulated distraints affecting the quality of life of the population. At the same time, the social and economic situation of citizens are the strongest determinants of their relationship to democracy, which makes the strategic communication of a legislative aimed at removing these economic obstacles all the more important. This thesis takes an approach to communication based on government communication, stakeholder theory and theory of public policy according to Potůček, and builds on these theoretical concepts with three research questions focusing on stakeholders, communication strategy and communication recommendations. It answers each of these questions using a separate method - first exploring the online space through stakeholder mapping, then defining strategy through semi-structured interviews with government communication representatives, and finally analysing the data to formulate communication recommendations through SWOT analysis. The thesis thus contributes to research on government...en_US
dc.description.abstractKomunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectvládní komunikacecs_CZ
dc.subjectinstitucionální komunikacecs_CZ
dc.subjectstrategická komunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikace veřejných politikcs_CZ
dc.subjectveřejná politikacs_CZ
dc.subjectteorie stakeholderůcs_CZ
dc.subjectMilostivé létocs_CZ
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectgovernment communicationen_US
dc.subjectinstitutional communicationen_US
dc.subjectstrategic communicationen_US
dc.subjectcommunication of public policiesen_US
dc.subjectpublic policyen_US
dc.subjectstakeholder theoryen_US
dc.subjectMilostivé létoen_US
dc.titleStrategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého létacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId258158
dc.title.translatedStrategiic communication of public policies: The case of Milostivé létoen_US
dc.contributor.refereeMoravcová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKomunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.cs_CZ
uk.abstract.enPublic policy communication is a discipline that has not yet been explored much, and this thesis has chosen to examine it through the example of the government's Milostivé léto debt relief. This was a response to the long-lasting untenable economic crisis of a part of Czech society caused by the amount of accumulated distraints affecting the quality of life of the population. At the same time, the social and economic situation of citizens are the strongest determinants of their relationship to democracy, which makes the strategic communication of a legislative aimed at removing these economic obstacles all the more important. This thesis takes an approach to communication based on government communication, stakeholder theory and theory of public policy according to Potůček, and builds on these theoretical concepts with three research questions focusing on stakeholders, communication strategy and communication recommendations. It answers each of these questions using a separate method - first exploring the online space through stakeholder mapping, then defining strategy through semi-structured interviews with government communication representatives, and finally analysing the data to formulate communication recommendations through SWOT analysis. The thesis thus contributes to research on government...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV