Zobrazit minimální záznam

Dancing figures on the red-figured vases
dc.contributor.advisorOndřejová, Iva
dc.creatorStrouhalová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-12T17:17:31Z
dc.date.available2017-04-12T17:17:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18552
dc.description.abstractHlavním tématem této práce je tanec v antické Řecké společnosti, jeho podoby, druhy a vývoj v čase. Diskutována je reflexe na červenofigurové keramice, jsou uvedeny typy tančících figur na attické červenofigurové keramice. Hlavní prostor je věnován přehledu váz s tančícími postavami z dílen ve Velkém Řecku a jejich zasazení do kontextu vývoje červenofigurového malířství na tomto území. Mezi vázami attickými a těmi z Velkého Řecka existují úzké paralely a kde jihoitalskévázové malířství následuje attické motivy nachází jiné zajímavé vyjádření. Vázové malířství nam ukazuje tančící postavy všech druhů, zahrnuje nejvíce tančící mainady, satyry silény, volnou zábavu komastů, akrobatický tanec, tanec v divadle a tanec v kultu.cs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of this work is dance in the Ancient Greece, its kinds, forms and evolution during the time. The reflektion of the dance on the red-figured vasessis dicussed, first the types of the dancing figures on the Attic red-figured vasvases and second a summary of the scenes with dancing figures descending from Magna Graecia and their position in the production of the red-figured vases on the localities in South Italy and Sicily. The close parallels exitst between the Attic vases and those from Magna Graecia. If theSouth Italian vase painting doesn't follow Attic motives, it finds other interesting expressions. Vase-painting shows dancing figures of all kinds, they include in the mostcases figures associated with DIonysos, loose amusement of komasts, tha acrobatic form of dancing, dancing in the theatre and at the religious occaisons.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMotiv tance na červenofigurových vázáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-08
dc.description.departmentÚstav pro klasickou archeologiics_CZ
dc.description.departmentInstitute for Classical Archeologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61359
dc.title.translatedDancing figures on the red-figured vasesen_US
dc.contributor.refereeBouzek, Jan
dc.identifier.aleph001707310
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKlasická archeologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineClassical Archaeologyen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro klasickou archeologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute for Classical Archeologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKlasická archeologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enClassical Archaeologyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem této práce je tanec v antické Řecké společnosti, jeho podoby, druhy a vývoj v čase. Diskutována je reflexe na červenofigurové keramice, jsou uvedeny typy tančících figur na attické červenofigurové keramice. Hlavní prostor je věnován přehledu váz s tančícími postavami z dílen ve Velkém Řecku a jejich zasazení do kontextu vývoje červenofigurového malířství na tomto území. Mezi vázami attickými a těmi z Velkého Řecka existují úzké paralely a kde jihoitalskévázové malířství následuje attické motivy nachází jiné zajímavé vyjádření. Vázové malířství nam ukazuje tančící postavy všech druhů, zahrnuje nejvíce tančící mainady, satyry silény, volnou zábavu komastů, akrobatický tanec, tanec v divadle a tanec v kultu.cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of this work is dance in the Ancient Greece, its kinds, forms and evolution during the time. The reflektion of the dance on the red-figured vasessis dicussed, first the types of the dancing figures on the Attic red-figured vasvases and second a summary of the scenes with dancing figures descending from Magna Graecia and their position in the production of the red-figured vases on the localities in South Italy and Sicily. The close parallels exitst between the Attic vases and those from Magna Graecia. If theSouth Italian vase painting doesn't follow Attic motives, it finds other interesting expressions. Vase-painting shows dancing figures of all kinds, they include in the mostcases figures associated with DIonysos, loose amusement of komasts, tha acrobatic form of dancing, dancing in the theatre and at the religious occaisons.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro klasickou archeologiics_CZ
dc.identifier.lisID990017073100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV