Zobrazit minimální záznam

Attitudes of secondary school students towards physical education
dc.contributor.advisorBuriánek, Jiří
dc.creatorJaníčková, Klára
dc.date.accessioned2023-11-07T00:24:57Z
dc.date.available2023-11-07T00:24:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185535
dc.description.abstract(english) This thesis focuses on the issue of non-participation of adolescents in physical education classes in secondary schools. The main aim of the thesis was to identify the causes of this phenomenon and to find possible alternatives that would lead to increased participation of students in physical education. The research combines quantitative surveys in secondary schools and qualitative interviews with selected students who show reduced activity in physical education classes. The research suggests that the most significant influence on participation and enjoyment of physical education classes is the content of the classes, among other social factors. Furthermore, the qualitative interviews revealed that secondary school students have a need to manifest their independence through the need for autonomy during classes, appeal for personal development and also manifest their autonomy by resisting authority. The interviews also highlighted the considerable fragility of identity during adolescence, with adolescents' identities being influenced by social judgements, the judgmental nature of society and pressure to perform. The present paper comes up with recommendations that could help in designing school curriculum and modifying the school environment and teachers' approach to physical education...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku neparticipace mladistvých při hodinách tělesné výchovy na středních školách. Hlavním cílem práce bylo identifikovat příčiny tohoto jevu a najít možné alternativy, které by vedly ke zvýšené účasti žáků na tělesné výchově. Výzkum kombinuje kvantitativní dotazování na středních školách a kvalitativní rozhovory s vybranými žáky, kteří vykazují sníženou aktivitu při hodinách tělesné výchovy. Z výzkumu plyne, že nejvýznamnější vliv na účast při hodinách tělesné výchovy a na radost z těchto hodin má, vedle dalších sociálních činitelů, náplň těchto hodin. Dále kvalitativní rozhovory odhalily, že žáci středních škol mají potřebu manifestovat svou samostatnost skrze potřebu autonomie při hodinách, apelují na osobní rozvoj, a svou samostatnost projevují také vzdorem vůči autoritě. Též rozhovory poukazují na značnou křehkost identity v období dospívání, identita adolescentů je ovlivněna společenskými soudy, odsuzující povahou společnosti a tlakem na výkon. Předkládaná práce přichází s doporučeními, která by mohla přispět při vytváření školních osnov a úpravě školního prostředí a přístupu vyučujících k hodinám tělesné výchovy. Klíčová slova: sport, tělesná výchova, mladiství, střední škola, sociální zázemícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsport|tělovýchova|mladiství|střední škola|sociální zázemícs_CZ
dc.subjectsport|physical education|juveniles|teenagers|secondary school|social backgrounden_US
dc.titlePostoje středoškoláků k tělesné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId254325
dc.title.translatedAttitudes of secondary school students towards physical educationen_US
dc.contributor.refereeŠafr, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku neparticipace mladistvých při hodinách tělesné výchovy na středních školách. Hlavním cílem práce bylo identifikovat příčiny tohoto jevu a najít možné alternativy, které by vedly ke zvýšené účasti žáků na tělesné výchově. Výzkum kombinuje kvantitativní dotazování na středních školách a kvalitativní rozhovory s vybranými žáky, kteří vykazují sníženou aktivitu při hodinách tělesné výchovy. Z výzkumu plyne, že nejvýznamnější vliv na účast při hodinách tělesné výchovy a na radost z těchto hodin má, vedle dalších sociálních činitelů, náplň těchto hodin. Dále kvalitativní rozhovory odhalily, že žáci středních škol mají potřebu manifestovat svou samostatnost skrze potřebu autonomie při hodinách, apelují na osobní rozvoj, a svou samostatnost projevují také vzdorem vůči autoritě. Též rozhovory poukazují na značnou křehkost identity v období dospívání, identita adolescentů je ovlivněna společenskými soudy, odsuzující povahou společnosti a tlakem na výkon. Předkládaná práce přichází s doporučeními, která by mohla přispět při vytváření školních osnov a úpravě školního prostředí a přístupu vyučujících k hodinám tělesné výchovy. Klíčová slova: sport, tělesná výchova, mladiství, střední škola, sociální zázemícs_CZ
uk.abstract.en(english) This thesis focuses on the issue of non-participation of adolescents in physical education classes in secondary schools. The main aim of the thesis was to identify the causes of this phenomenon and to find possible alternatives that would lead to increased participation of students in physical education. The research combines quantitative surveys in secondary schools and qualitative interviews with selected students who show reduced activity in physical education classes. The research suggests that the most significant influence on participation and enjoyment of physical education classes is the content of the classes, among other social factors. Furthermore, the qualitative interviews revealed that secondary school students have a need to manifest their independence through the need for autonomy during classes, appeal for personal development and also manifest their autonomy by resisting authority. The interviews also highlighted the considerable fragility of identity during adolescence, with adolescents' identities being influenced by social judgements, the judgmental nature of society and pressure to perform. The present paper comes up with recommendations that could help in designing school curriculum and modifying the school environment and teachers' approach to physical education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV