Zobrazit minimální záznam

Participation of Czech generation Z fans of the Harry Potter fandom on Instagram social network
dc.contributor.advisorJaneček, Petr
dc.creatorRybáková, Bohumíra
dc.date.accessioned2023-11-07T21:02:45Z
dc.date.available2023-11-07T21:02:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185549
dc.description.abstractThe Harry Potter saga by the British author J. K. Rowling became a worldwide phenomenon soon after its publication. As its popularity grew at the turn of the millennium, a fan base began to form, and its ranks expanded in the wake of the film adaptation that followed not long after. The thesis focuses on contemporary young Czech fans of Harry Potter, representatives of the so-called Generation Z, and their participation in the fandom of this work on the social network Instagram. The aim of the thesis, theoretically based primarily on fandom studies, is to answer the questions of how Generation Z comes to the world of Harry Potter, what meanings it holds for them, what the motivations for their participation in the fandom are, and what form this participation takes. The research is based on data collected through semi-structured interviews with Czech Harry Potter fans who self-identify as Generation Z, were born within a certain generational cohort (from the second half of the 1990s to the end of the first decade of the new century), and participate on the social network Instagram. Furthermore, participant observation in Great Britain was conducted during April 2023. The results of the research reveal that fans who self-identify as Generation Z were introduced to the fictional world of Harry Potter...en_US
dc.description.abstractKnižní sága o Harrym Potterovi od britské autorky J. K. Rowling se brzy po jejím vydání stala celosvětovým fenoménem. S rostoucí popularitou na přelomu tisíciletí se začala formovat fanouškovská základna, jejíž řady se rozšiřovaly i v návaznosti na filmové zpracování díla, ke kterému došlo nedlouho poté. Diplomová práce se zaměřuje na současné mladé české fanoušky Harryho Pottera, zástupce tzv. generace Z a jejich participaci v rámci fandomu tohoto díla na sociální síti Instagram. Cílem práce, teoreticky vycházející primárně z fandom studies, je zodpovědět otázky, jakým způsobem se generace Z dostává ke světu Harryho Pottera, jaké pro ně nese významy, jaké jsou motivace pro jejich participaci na fandomu a jakou má tato participace podobu. Výzkum vychází z dat získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s českými fanoušky Harryho Pottera, kteří se identifikují s generací Z, jsou narozeni v rámci určité generační kohorty (od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století po konec prvního desetiletí nového století) a participují na sociální síti Instagram. Dále v průběhu dubna 2023 proběhlo zúčastněné pozorování ve Velké Británii. Výsledky výzkumu přinášejí zjištění, že fanoušci, kteří se identifikují s generací Z, byli s fikčním světem Harryho Pottera seznámeni již v útlém věku a v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHarry Potter|fandom|Czech fandom|generation Z|Instagram|motivation|participationen_US
dc.subjectHarry Potter|fandom|český fandom|generace Z|Instagram|motivace|participacecs_CZ
dc.titleParticipace českých fanoušků generace Z fandomu Harryho Pottera na sociální síti Instagramcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-14
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257454
dc.title.translatedParticipation of Czech generation Z fans of the Harry Potter fandom on Instagram social networken_US
dc.contributor.refereeKreisslová, Sandra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.degree.programEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.degree.programEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnology and Cultural Anthropologyen_US
uk.degree-program.csEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-program.enEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKnižní sága o Harrym Potterovi od britské autorky J. K. Rowling se brzy po jejím vydání stala celosvětovým fenoménem. S rostoucí popularitou na přelomu tisíciletí se začala formovat fanouškovská základna, jejíž řady se rozšiřovaly i v návaznosti na filmové zpracování díla, ke kterému došlo nedlouho poté. Diplomová práce se zaměřuje na současné mladé české fanoušky Harryho Pottera, zástupce tzv. generace Z a jejich participaci v rámci fandomu tohoto díla na sociální síti Instagram. Cílem práce, teoreticky vycházející primárně z fandom studies, je zodpovědět otázky, jakým způsobem se generace Z dostává ke světu Harryho Pottera, jaké pro ně nese významy, jaké jsou motivace pro jejich participaci na fandomu a jakou má tato participace podobu. Výzkum vychází z dat získaných prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s českými fanoušky Harryho Pottera, kteří se identifikují s generací Z, jsou narozeni v rámci určité generační kohorty (od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století po konec prvního desetiletí nového století) a participují na sociální síti Instagram. Dále v průběhu dubna 2023 proběhlo zúčastněné pozorování ve Velké Británii. Výsledky výzkumu přinášejí zjištění, že fanoušci, kteří se identifikují s generací Z, byli s fikčním světem Harryho Pottera seznámeni již v útlém věku a v...cs_CZ
uk.abstract.enThe Harry Potter saga by the British author J. K. Rowling became a worldwide phenomenon soon after its publication. As its popularity grew at the turn of the millennium, a fan base began to form, and its ranks expanded in the wake of the film adaptation that followed not long after. The thesis focuses on contemporary young Czech fans of Harry Potter, representatives of the so-called Generation Z, and their participation in the fandom of this work on the social network Instagram. The aim of the thesis, theoretically based primarily on fandom studies, is to answer the questions of how Generation Z comes to the world of Harry Potter, what meanings it holds for them, what the motivations for their participation in the fandom are, and what form this participation takes. The research is based on data collected through semi-structured interviews with Czech Harry Potter fans who self-identify as Generation Z, were born within a certain generational cohort (from the second half of the 1990s to the end of the first decade of the new century), and participate on the social network Instagram. Furthermore, participant observation in Great Britain was conducted during April 2023. The results of the research reveal that fans who self-identify as Generation Z were introduced to the fictional world of Harry Potter...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV