Zobrazit minimální záznam

University students' experience of an art therapy
dc.contributor.advisorUrban, Kamila
dc.creatorJonášová, Adéla
dc.date.accessioned2023-11-07T21:44:02Z
dc.date.available2023-11-07T21:44:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185627
dc.description.abstractThere is an increasing demand for mental health support for undergraduate students in university counselling centres. Art therapy is one of the interventions that can be applied in the mental health care of university students. Research focusing on university students shows that art therapy helps to reduce stress, anxiety and depression, and promotes an increase in self-acceptance, self-esteem, self-confidence, resilience and overall mental well-being. The aim of the theoretical part of the thesis was to offer an overview of art therapy with focus on group art therapy with university students. The empirical part of the thesis aimed to focus on the voice of the client, specifically mapping the expectations and themes of university students entering an art therapy group, their experiences of participating in the group and the impact they feel. The research was conducted on a sample of 11 university students. In-depth interviews were used and were conducted twice - after the group began and after the group ended. The data was analysed using thematic analysis. Five themes were identified in the first interview - Working on oneself, Social reasons, Art, Organization, Professional interest. The second questioning resulted in four themes - Art Therapy Process, Social Dimensions, Participant Development...en_US
dc.description.abstractV univerzitních poradenských centrech se zvyšuje poptávka v oblasti podpory duševního zdraví vysokoškoláků. Arteterapie je jednou z intervencí, které lze v péči o duševní zdraví vysokoškolských studentů a studentek aplikovat. Ze zahraničních výzkumů zaměřujících se na vysokoškoláky vyplývá, že arteterapie napomáhá snižovat stres, úzkost a depresi, podporuje růst sebepřijetí, sebehodnocení, sebevědomí, odolnosti a celkové duševní pohody. Cílem teoretické částí diplomové práce bylo nabídnout přehled o arteterapii s hlavním fokusem na skupinovou arteterapii u studentů a studentek vysokých škol. Empirická část diplomové práce si kladla za cíl zaměřit se na hlas klienta, konkrétně mapovala očekávání a témata u vysokoškoláků, kteří vstupují do arteterapeutické skupiny, jejich zkušenosti s účastí ve skupině a dopady, které na sobě pociťují. Výzkum byl realizován na vzorku 11 vysokoškoláků. Byly použity hloubkové rozhovory, které byly realizovány dvakrát, a to krátce po zahájení a následně po skončení skupiny. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy. V prvním dotazování bylo identifikováno pět témat - Práce na sobě, Sociální důvody, Umění, Organizace, Odborný zájem. Výsledkem druhého dotazování byla čtyři témata - Arteterapeutický proces, Sociální rozměr, Rozvoj účastníka a Organizace. Výsledky...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectArt therapy|Group therapy|University student|Experience|Expectationsen_US
dc.subjectArteterapie|skupinová terapie|vysokoškolský student|zkušenosti|očekávánícs_CZ
dc.titleZkušenosti vysokoškolských studentů s arteterapiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249398
dc.title.translatedUniversity students' experience of an art therapyen_US
dc.contributor.refereeZábrodská, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV univerzitních poradenských centrech se zvyšuje poptávka v oblasti podpory duševního zdraví vysokoškoláků. Arteterapie je jednou z intervencí, které lze v péči o duševní zdraví vysokoškolských studentů a studentek aplikovat. Ze zahraničních výzkumů zaměřujících se na vysokoškoláky vyplývá, že arteterapie napomáhá snižovat stres, úzkost a depresi, podporuje růst sebepřijetí, sebehodnocení, sebevědomí, odolnosti a celkové duševní pohody. Cílem teoretické částí diplomové práce bylo nabídnout přehled o arteterapii s hlavním fokusem na skupinovou arteterapii u studentů a studentek vysokých škol. Empirická část diplomové práce si kladla za cíl zaměřit se na hlas klienta, konkrétně mapovala očekávání a témata u vysokoškoláků, kteří vstupují do arteterapeutické skupiny, jejich zkušenosti s účastí ve skupině a dopady, které na sobě pociťují. Výzkum byl realizován na vzorku 11 vysokoškoláků. Byly použity hloubkové rozhovory, které byly realizovány dvakrát, a to krátce po zahájení a následně po skončení skupiny. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy. V prvním dotazování bylo identifikováno pět témat - Práce na sobě, Sociální důvody, Umění, Organizace, Odborný zájem. Výsledkem druhého dotazování byla čtyři témata - Arteterapeutický proces, Sociální rozměr, Rozvoj účastníka a Organizace. Výsledky...cs_CZ
uk.abstract.enThere is an increasing demand for mental health support for undergraduate students in university counselling centres. Art therapy is one of the interventions that can be applied in the mental health care of university students. Research focusing on university students shows that art therapy helps to reduce stress, anxiety and depression, and promotes an increase in self-acceptance, self-esteem, self-confidence, resilience and overall mental well-being. The aim of the theoretical part of the thesis was to offer an overview of art therapy with focus on group art therapy with university students. The empirical part of the thesis aimed to focus on the voice of the client, specifically mapping the expectations and themes of university students entering an art therapy group, their experiences of participating in the group and the impact they feel. The research was conducted on a sample of 11 university students. In-depth interviews were used and were conducted twice - after the group began and after the group ended. The data was analysed using thematic analysis. Five themes were identified in the first interview - Working on oneself, Social reasons, Art, Organization, Professional interest. The second questioning resulted in four themes - Art Therapy Process, Social Dimensions, Participant Development...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV