dc.contributor.advisor | Urban, Kamila | |
dc.creator | Jonášová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T21:44:02Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T21:44:02Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/185627 | |
dc.description.abstract | There is an increasing demand for mental health support for undergraduate students in university counselling centres. Art therapy is one of the interventions that can be applied in the mental health care of university students. Research focusing on university students shows that art therapy helps to reduce stress, anxiety and depression, and promotes an increase in self-acceptance, self-esteem, self-confidence, resilience and overall mental well-being. The aim of the theoretical part of the thesis was to offer an overview of art therapy with focus on group art therapy with university students. The empirical part of the thesis aimed to focus on the voice of the client, specifically mapping the expectations and themes of university students entering an art therapy group, their experiences of participating in the group and the impact they feel. The research was conducted on a sample of 11 university students. In-depth interviews were used and were conducted twice - after the group began and after the group ended. The data was analysed using thematic analysis. Five themes were identified in the first interview - Working on oneself, Social reasons, Art, Organization, Professional interest. The second questioning resulted in four themes - Art Therapy Process, Social Dimensions, Participant Development... | en_US |
dc.description.abstract | V univerzitních poradenských centrech se zvyšuje poptávka v oblasti podpory duševního zdraví vysokoškoláků. Arteterapie je jednou z intervencí, které lze v péči o duševní zdraví vysokoškolských studentů a studentek aplikovat. Ze zahraničních výzkumů zaměřujících se na vysokoškoláky vyplývá, že arteterapie napomáhá snižovat stres, úzkost a depresi, podporuje růst sebepřijetí, sebehodnocení, sebevědomí, odolnosti a celkové duševní pohody. Cílem teoretické částí diplomové práce bylo nabídnout přehled o arteterapii s hlavním fokusem na skupinovou arteterapii u studentů a studentek vysokých škol. Empirická část diplomové práce si kladla za cíl zaměřit se na hlas klienta, konkrétně mapovala očekávání a témata u vysokoškoláků, kteří vstupují do arteterapeutické skupiny, jejich zkušenosti s účastí ve skupině a dopady, které na sobě pociťují. Výzkum byl realizován na vzorku 11 vysokoškoláků. Byly použity hloubkové rozhovory, které byly realizovány dvakrát, a to krátce po zahájení a následně po skončení skupiny. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy. V prvním dotazování bylo identifikováno pět témat - Práce na sobě, Sociální důvody, Umění, Organizace, Odborný zájem. Výsledkem druhého dotazování byla čtyři témata - Arteterapeutický proces, Sociální rozměr, Rozvoj účastníka a Organizace. Výsledky... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Art therapy|Group therapy|University student|Experience|Expectations | en_US |
dc.subject | Arteterapie|skupinová terapie|vysokoškolský student|zkušenosti|očekávání | cs_CZ |
dc.title | Zkušenosti vysokoškolských studentů s arteterapií | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-13 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 249398 | |
dc.title.translated | University students' experience of an art therapy | en_US |
dc.contributor.referee | Zábrodská, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V univerzitních poradenských centrech se zvyšuje poptávka v oblasti podpory duševního zdraví vysokoškoláků. Arteterapie je jednou z intervencí, které lze v péči o duševní zdraví vysokoškolských studentů a studentek aplikovat. Ze zahraničních výzkumů zaměřujících se na vysokoškoláky vyplývá, že arteterapie napomáhá snižovat stres, úzkost a depresi, podporuje růst sebepřijetí, sebehodnocení, sebevědomí, odolnosti a celkové duševní pohody. Cílem teoretické částí diplomové práce bylo nabídnout přehled o arteterapii s hlavním fokusem na skupinovou arteterapii u studentů a studentek vysokých škol. Empirická část diplomové práce si kladla za cíl zaměřit se na hlas klienta, konkrétně mapovala očekávání a témata u vysokoškoláků, kteří vstupují do arteterapeutické skupiny, jejich zkušenosti s účastí ve skupině a dopady, které na sobě pociťují. Výzkum byl realizován na vzorku 11 vysokoškoláků. Byly použity hloubkové rozhovory, které byly realizovány dvakrát, a to krátce po zahájení a následně po skončení skupiny. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy. V prvním dotazování bylo identifikováno pět témat - Práce na sobě, Sociální důvody, Umění, Organizace, Odborný zájem. Výsledkem druhého dotazování byla čtyři témata - Arteterapeutický proces, Sociální rozměr, Rozvoj účastníka a Organizace. Výsledky... | cs_CZ |
uk.abstract.en | There is an increasing demand for mental health support for undergraduate students in university counselling centres. Art therapy is one of the interventions that can be applied in the mental health care of university students. Research focusing on university students shows that art therapy helps to reduce stress, anxiety and depression, and promotes an increase in self-acceptance, self-esteem, self-confidence, resilience and overall mental well-being. The aim of the theoretical part of the thesis was to offer an overview of art therapy with focus on group art therapy with university students. The empirical part of the thesis aimed to focus on the voice of the client, specifically mapping the expectations and themes of university students entering an art therapy group, their experiences of participating in the group and the impact they feel. The research was conducted on a sample of 11 university students. In-depth interviews were used and were conducted twice - after the group began and after the group ended. The data was analysed using thematic analysis. Five themes were identified in the first interview - Working on oneself, Social reasons, Art, Organization, Professional interest. The second questioning resulted in four themes - Art Therapy Process, Social Dimensions, Participant Development... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |