Zobrazit minimální záznam

Psychological aspects of short-term foster care: professionalism and commitment
dc.contributor.advisorHargašová, Lucia
dc.creatorProkopová, Aneta
dc.date.accessioned2023-11-07T22:22:55Z
dc.date.available2023-11-07T22:22:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185677
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the definition of the role of a short-term foster carer from the perspective of the persons who perform this role. The aim of the thesis is to map the level of commitment and professionalism in short-term fostering and the factors that influence these phenomena. The empirical part is based on qualitative research. Semi-structured interviews were used for data collection. The collected data was processed using the grounded theory method. The results of this work showed that short-term foster carers define their role as "emotionally commited transitional foster carer". This term reflects the ability of foster carers to use both emotionally engaged and professional elements. Findings also showed that foster carers are flexible in their role and change it over time. The thesis also offers an understanding of the concept of professionalism through the eyes of short-term foster carers that does not rely on emotional detachment. The findings of this thesis have offered a relatively rich insight into the perceived self-role of short-term foster carers, which has potential for use in practice, particularly in adjusting officially stated role descriptions, process setting and collaboration.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá definicí role přechodného pěstouna pohledem samotných osob, které tuto roli vykonávají. Cílem práce je zmapování míry emoční angažovanosti a profesionality v přechodném pěstounství a faktorů, které tyto fenomény ovlivňují. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory. Získaná data byla zpracována metodou zakotvené teorie. Výsledky této práce ukázaly, že přechodní pěstouni svoji roli definují jako "emočně angažovaný přechodný pěstoun". Tento název vystihuje schopnost pěstounů využívat jak emočně angažované, tak profesionální prvky. Zjištění také ukázala, že jsou pěstouni ve své roli flexibilní a v průběhu času ji proměňují. Práce také nabízí porozumění pojetí profesionality očima přechodných pěstounů, která nespočívá v emočním odstupu. Výsledky této práce nabídly poměrně bohatý náhled do vnímají vlastní role přechodných pěstounů, který má potenciál pro využití v praxi, a to především v úpravě oficiálně deklarované náplně role, nastavení procesů a spolupráce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcommitment|professionalism|short-term foster care|short-term foster carer|roleen_US
dc.subjectemoční angažovanost|profesionalita|pěstounská péče na přechodnou dobu|přechodný pěstoun|rolecs_CZ
dc.titlePsychologické aspekty pěstounské péče na přechodnou dobu: profesionalita a emoční angažovanostcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId253261
dc.title.translatedPsychological aspects of short-term foster care: professionalism and commitmenten_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá definicí role přechodného pěstouna pohledem samotných osob, které tuto roli vykonávají. Cílem práce je zmapování míry emoční angažovanosti a profesionality v přechodném pěstounství a faktorů, které tyto fenomény ovlivňují. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory. Získaná data byla zpracována metodou zakotvené teorie. Výsledky této práce ukázaly, že přechodní pěstouni svoji roli definují jako "emočně angažovaný přechodný pěstoun". Tento název vystihuje schopnost pěstounů využívat jak emočně angažované, tak profesionální prvky. Zjištění také ukázala, že jsou pěstouni ve své roli flexibilní a v průběhu času ji proměňují. Práce také nabízí porozumění pojetí profesionality očima přechodných pěstounů, která nespočívá v emočním odstupu. Výsledky této práce nabídly poměrně bohatý náhled do vnímají vlastní role přechodných pěstounů, který má potenciál pro využití v praxi, a to především v úpravě oficiálně deklarované náplně role, nastavení procesů a spolupráce.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the definition of the role of a short-term foster carer from the perspective of the persons who perform this role. The aim of the thesis is to map the level of commitment and professionalism in short-term fostering and the factors that influence these phenomena. The empirical part is based on qualitative research. Semi-structured interviews were used for data collection. The collected data was processed using the grounded theory method. The results of this work showed that short-term foster carers define their role as "emotionally commited transitional foster carer". This term reflects the ability of foster carers to use both emotionally engaged and professional elements. Findings also showed that foster carers are flexible in their role and change it over time. The thesis also offers an understanding of the concept of professionalism through the eyes of short-term foster carers that does not rely on emotional detachment. The findings of this thesis have offered a relatively rich insight into the perceived self-role of short-term foster carers, which has potential for use in practice, particularly in adjusting officially stated role descriptions, process setting and collaboration.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV