Zobrazit minimální záznam

Classroom climate and relationships within graduating classes of four-year, six-year and eight-year grammar schools
dc.contributor.advisorKlapálková, Veronika
dc.creatorKratochvílová, Anna
dc.date.accessioned2023-11-07T21:39:12Z
dc.date.available2023-11-07T21:39:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185748
dc.description.abstractThis thesis explores the classroom climate and classroom relationships of the senior class of a particular four-year, six-year, and eight-year high school. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part, and the two parts are closely related. The theoretical part is divided into four chapters. The thesis draws on the literature in the fields of education and social psychology and focuses in particular on the characterisation of school classroom climate and methods of measuring climate. An essential chapter of the theoretical part of the thesis is also the area dealing with the characteristics of relationships within the classroom collective. The empirical part of the thesis then proceeded to a quantitative-qualitative research investigation, which focused on exploring the differences and interrelationships within the classroom collective of senior high school students with different lengths of study. After defining the seven research questions and introducing the methodology of the study, the data was collected using the standardized questionnaire Classroom Climate by Jiří Mareš and Stanislav Ježek, which was distributed among the male and female students of the three graduating classes of the high school. The second part of the data collection was conducted using structured...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá průzkumem klimatu školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitního ročníku konkrétního čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž obě části spolu úzce souvisí. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. Práce čerpá z odborné literatury z oblasti pedagogiky a sociální psychologie a zaměřuje se zejména na charakterizování klimatu školní třídy a metod měření klimatu. Podstatnou kapitolu teoretické části práce představuje také oblast zabývající se charakteristikou vztahů v rámci třídního kolektivu. V empirické části práce pak bylo přistoupeno ke kvantitativně-kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se zaměřilo na zkoumání odlišností a vzájemných vztahů ve třídním kolektivu maturitního ročníku s odlišnou délkou studia. Po stanovení sedmi výzkumných otázek a představení metodologie práce došlo ke sběru dat pomocí standardizovaného dotazníku Klima školní třídy od Jiřího Mareše a Stanislava Ježka, který byl distribuován mezi žáky a žákyně třech maturitních tříd gymnázia. Druhá část sběru dat probíhala za pomoci strukturovaných rozhovorů s třídními učiteli těchto tříd. Hlavním zjištěním výzkumného šetření byla odlišnost hodnocení třídního kolektivu u žáků a žákyň čtyřletého a víceletého gymnázia, zároveň byl...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCES questionnaire|high school|senior year|interviews|classroom|classroom environment|classroom relationshipsen_US
dc.subjectDotazník CES|gymnázium|maturitní ročník|rozhovory|školní třída|třídní klima|vztahy v třídním kolektivucs_CZ
dc.titleKlima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256333
dc.title.translatedClassroom climate and relationships within graduating classes of four-year, six-year and eight-year grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika se sdruženým studiem Český jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducation with double curriculum study Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika se sdruženým studiem Český jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducation with double curriculum study Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá průzkumem klimatu školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitního ročníku konkrétního čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž obě části spolu úzce souvisí. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. Práce čerpá z odborné literatury z oblasti pedagogiky a sociální psychologie a zaměřuje se zejména na charakterizování klimatu školní třídy a metod měření klimatu. Podstatnou kapitolu teoretické části práce představuje také oblast zabývající se charakteristikou vztahů v rámci třídního kolektivu. V empirické části práce pak bylo přistoupeno ke kvantitativně-kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se zaměřilo na zkoumání odlišností a vzájemných vztahů ve třídním kolektivu maturitního ročníku s odlišnou délkou studia. Po stanovení sedmi výzkumných otázek a představení metodologie práce došlo ke sběru dat pomocí standardizovaného dotazníku Klima školní třídy od Jiřího Mareše a Stanislava Ježka, který byl distribuován mezi žáky a žákyně třech maturitních tříd gymnázia. Druhá část sběru dat probíhala za pomoci strukturovaných rozhovorů s třídními učiteli těchto tříd. Hlavním zjištěním výzkumného šetření byla odlišnost hodnocení třídního kolektivu u žáků a žákyň čtyřletého a víceletého gymnázia, zároveň byl...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the classroom climate and classroom relationships of the senior class of a particular four-year, six-year, and eight-year high school. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part, and the two parts are closely related. The theoretical part is divided into four chapters. The thesis draws on the literature in the fields of education and social psychology and focuses in particular on the characterisation of school classroom climate and methods of measuring climate. An essential chapter of the theoretical part of the thesis is also the area dealing with the characteristics of relationships within the classroom collective. The empirical part of the thesis then proceeded to a quantitative-qualitative research investigation, which focused on exploring the differences and interrelationships within the classroom collective of senior high school students with different lengths of study. After defining the seven research questions and introducing the methodology of the study, the data was collected using the standardized questionnaire Classroom Climate by Jiří Mareš and Stanislav Ježek, which was distributed among the male and female students of the three graduating classes of the high school. The second part of the data collection was conducted using structured...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV