Zobrazit minimální záznam

Rhetorical Skills of Lecturers of Further Education
dc.contributor.advisorBěhounková, Olga
dc.creatorŠudák, Patrik
dc.date.accessioned2023-11-07T23:56:59Z
dc.date.available2023-11-07T23:56:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185767
dc.description.abstractThe diploma's thesis deals with the specific area od communication skills of further education lecturers - rhetoric. The aim of the thesis is to find out how the lecturers of further education develop their rhetorical skills so that the communication among them and the participants of education would be professional and effective. Firstly, the further education lecturer and his competencies with a focus on rhetorical skills are defined according to the National Pedagogical Institute of the Czech Republic. Subsequently, the theoretical basis of rhetoric, its history and forms such as verbal, non-verbal and paraverbal communication are described. Attention is paid to the communication skills of further education lecturers with the focus on their speech. Part of the thesis is a qualitative investigation. The aim of the investigation is to analyse how the preparation of lecturers of further education in the area of rhetorical skills looks like and what effect it has on the educational process. The investigation is carried out in the form of interviews with at least fourteen of further education who attend the courses in the field of adult education at least twice a month.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá specifickou oblastí komunikačních dovedností lektorů dalšího vzdělávání - rétorikou. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem lektoři dalšího vzdělávání rozvíjí své rétorické dovednosti, aby komunikace mezi nimi a účastníky vzdělávání byla na profesionální úrovni a efektivní. Nejprve je charakterizován lektor dalšího vzdělávání dle Národního pedagogického institutu České republiky a jeho kompetence se zaměřením na rétorické dovednosti. Následně jsou popsána teoretická východiska rétoriky, její historie a složky, které tvoří verbální, neverbální a paraverbální komunikace. Pozornost je věnována komunikačním dovednostem lektorů dalšího vzdělávání s orientací na jejich projev. Součástí práce je kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat proces přípravy lektorů dalšího vzdělávání v oblasti rétorických dovedností a jeho vliv na vzdělávací proces. Šetření je realizováno formou rozhovorů se čtrnácti lektory dalšího vzdělávání, kteří minimálně dvakrát měsíčně lektorují kurzy v oblasti vzdělávání dospělých.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrhetoric|lecturer|further education|speech|speaker|presentation|adult education|training|verbal communication|nonverbal communication|paraverbal communicationen_US
dc.subjectrétorika|lektor|další vzdělávání|projev|řečník|prezentace|vzdělávání dospělých|trénink|verbální komunikace|neverbální komunikace|paraverbální komunikacecs_CZ
dc.titleRétorické dovednosti lektorů dalšího vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId248885
dc.title.translatedRhetorical Skills of Lecturers of Further Educationen_US
dc.contributor.refereeFonville, Alexandra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá specifickou oblastí komunikačních dovedností lektorů dalšího vzdělávání - rétorikou. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem lektoři dalšího vzdělávání rozvíjí své rétorické dovednosti, aby komunikace mezi nimi a účastníky vzdělávání byla na profesionální úrovni a efektivní. Nejprve je charakterizován lektor dalšího vzdělávání dle Národního pedagogického institutu České republiky a jeho kompetence se zaměřením na rétorické dovednosti. Následně jsou popsána teoretická východiska rétoriky, její historie a složky, které tvoří verbální, neverbální a paraverbální komunikace. Pozornost je věnována komunikačním dovednostem lektorů dalšího vzdělávání s orientací na jejich projev. Součástí práce je kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat proces přípravy lektorů dalšího vzdělávání v oblasti rétorických dovedností a jeho vliv na vzdělávací proces. Šetření je realizováno formou rozhovorů se čtrnácti lektory dalšího vzdělávání, kteří minimálně dvakrát měsíčně lektorují kurzy v oblasti vzdělávání dospělých.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma's thesis deals with the specific area od communication skills of further education lecturers - rhetoric. The aim of the thesis is to find out how the lecturers of further education develop their rhetorical skills so that the communication among them and the participants of education would be professional and effective. Firstly, the further education lecturer and his competencies with a focus on rhetorical skills are defined according to the National Pedagogical Institute of the Czech Republic. Subsequently, the theoretical basis of rhetoric, its history and forms such as verbal, non-verbal and paraverbal communication are described. Attention is paid to the communication skills of further education lecturers with the focus on their speech. Part of the thesis is a qualitative investigation. The aim of the investigation is to analyse how the preparation of lecturers of further education in the area of rhetorical skills looks like and what effect it has on the educational process. The investigation is carried out in the form of interviews with at least fourteen of further education who attend the courses in the field of adult education at least twice a month.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV