Zobrazit minimální záznam

Censorship and obscenity in Japanese cinema of the second half of the 20th century
dc.contributor.advisorTirala, Martin
dc.creatorŠimice, Matyáš
dc.date.accessioned2023-11-08T00:54:51Z
dc.date.available2023-11-08T00:54:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185777
dc.description.abstractThis thesis examines censorship in Japanese film production from the 1950s to the 1980s. Specifically, the issue of the term "obscenity", which is part of Article 175 of the Japanese Penal Code. How the understanding of this term has evolved and what impact it has had on the court processes associated with Article 175 of the Penal Code. This thesis aims to clarify this term "obscenity" within Japanese cinema. This is done by analysing two of the most famous censorship cases in the second half of the 20th century. Those are Black Snow by Takechi Tetsuji and In the Realm of the Senses by Ōshima Nagisa. Keywords: cinematography, censorship, obscenity, Ōshima Nagisa, Takechi Tetsujien_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá cenzurou v japonské filmové produkci od 50. do 80. let 20. století. Konkrétně problematikou termínu "obscénnost", který je součástí článku 175 japonského trestního zákoníku. Jak se chápání tohoto termínu vyvíjelo a jaký to mělo dopad na soudní procesy spojené s článkem 175 trestního zákoníku. Cílem práce je objasnit tento termín "obscénnost" v rámci japonské kinematografie. A to pomocí rozboru dvou nejslavnějších případů cenzury v druhé polovině 20. století. To jsou Černý sníh od Takečiho Tecudžiho a Korida lásky od Óšimy Nagisy. Klíčová slova: kinematografie, cenzura, obscénnost, Óšima Nagisa, Takeči Tecudžics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcinematography|censorship|obscenity|Ōshima Nagisa|Takechi Tetsujien_US
dc.subjectkinematografie|cenzura|obscénnost|Óšima Nagisa|Takeči Tecudžics_CZ
dc.titleCenzura a obscénnost v japonské kinematografii druhé poloviny 20. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257914
dc.title.translatedCensorship and obscenity in Japanese cinema of the second half of the 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeSýkora, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAsijská studia se specializací Japanologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAsian Studies with specialisation in Japanese Studiesen_US
thesis.degree.programAsian Studiesen_US
thesis.degree.programAsijská studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAsijská studia se specializací Japanologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAsian Studies with specialisation in Japanese Studiesen_US
uk.degree-program.csAsijská studiacs_CZ
uk.degree-program.enAsian Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá cenzurou v japonské filmové produkci od 50. do 80. let 20. století. Konkrétně problematikou termínu "obscénnost", který je součástí článku 175 japonského trestního zákoníku. Jak se chápání tohoto termínu vyvíjelo a jaký to mělo dopad na soudní procesy spojené s článkem 175 trestního zákoníku. Cílem práce je objasnit tento termín "obscénnost" v rámci japonské kinematografie. A to pomocí rozboru dvou nejslavnějších případů cenzury v druhé polovině 20. století. To jsou Černý sníh od Takečiho Tecudžiho a Korida lásky od Óšimy Nagisy. Klíčová slova: kinematografie, cenzura, obscénnost, Óšima Nagisa, Takeči Tecudžics_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines censorship in Japanese film production from the 1950s to the 1980s. Specifically, the issue of the term "obscenity", which is part of Article 175 of the Japanese Penal Code. How the understanding of this term has evolved and what impact it has had on the court processes associated with Article 175 of the Penal Code. This thesis aims to clarify this term "obscenity" within Japanese cinema. This is done by analysing two of the most famous censorship cases in the second half of the 20th century. Those are Black Snow by Takechi Tetsuji and In the Realm of the Senses by Ōshima Nagisa. Keywords: cinematography, censorship, obscenity, Ōshima Nagisa, Takechi Tetsujien_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV