Česká populární hudba jako platforma pro tematizaci ženské sexuality
Czech pop-music as a platform for debating women's sexuality
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/185805/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185805Identifikátory
SIS: 244496
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolářová, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Program Genderová studia
Datum obhajoby
18. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
postfeminismus, postfeministická citlivost, populární kultura, hudební průmysl, tělesnost, objektivizace, ženská sexualita, sebevědomí, ženská zkušenostKlíčová slova (anglicky)
post-feminism, post-feminist sensibility, popular culture, music industry, physicality, objectification, female sexuality, self-confidence, female experienceDiplomová práce s názvem Česká populární hudba jako platforma pro tematizaci ženské sexuality se zabývá mladými českými interpretkami, které skrze svou tvorbu, rozhovory v médiích a performance na koncertech tematizují ženskou zkušenost. Vybrané texty písní pěti interpretek, rozhovory a zápisky z terénního deníku jsem analyzovala pomocí kvalitativní obsahové analýzy a výsledky dále interpretovala v sedmi různých tematických kategoriích. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické části. V teoretické části se věnuji především definování postfeminismu a postfeministické citlivosti, populární kultury a vnímání tělesnosti v prostředí populární hudby. Empirická část se skládá z metodologických postupů, kvalitativní obsahové analýzy a následné interpretace.
The thesis titled Czech Popular Music as a Platform for Thematization of Female Sexuality deals with young Czech female performers who, through the lyrics of their songs, interviews in the media, and performances at concerts, thematize the female experience. I analysed the selected song lyrics of five female performers, their interviews and notes from the field diary using qualitative content analysis and further interpreted the results in seven different thematic categories. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, I mainly focus on defining post-feminism and post-feminist sensibility, popular culture and the perception of physicality in the environment of popular music. The empirical part consists of methodology, qualitative content analysis and subsequent interpretation.