Grafický styl bulváru - vizuální prezentace bulvární informace v tištěných médiích
The Graphic Style of Tabloids - The Visual Presentation of Tabloid Information in the Printed Media
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185872Identifikátory
SIS: 246401
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Osvaldová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Grafický styl bulváru - vizuální prezentace bulvární informace v tištěných médiích se zaměřuje na analýzu grafického zpracování bulvárních novin v osmi evropských zemích: České republice, Slovensku, Německu, Rakousku, Velké Británii, Švédsku, Finsku a Dánsku. Cílem práce je identifikovat nejčastěji užívané formy vizuální prezentace bulvárních informací v těchto zemích a zjistit hlavní znaky, ve kterých se liší grafické zpracování bulvárních novin mezi jednotlivými státy. Pro dosažení těchto cílů byla použita kvalitativní komparativní výzkumná metoda, přičemž vzorek je tvořen z bulvárních deníků z každého analyzovaného státu. V teoretické části jsou shrnuty základy typografie a teorie barev. Dále se zde nachází výsledky eye-trackingové studie a informace o rozměrech novin. Tyto informace byly dále využity v druhé části práce, kde byly analyzovány deníky z výzkumného vzorku a bylo provedeno srovnání mezi jednotlivými typologickými skupinami. Zde byl důraz kladen na grafické zpracování článků, titulních stran a log daných deníků. Výsledky této práce poskytnou užitečné poznatky o vizuální prezentaci bulvárních informací v tištěných médiích a mohou sloužit jako podklad pro další výzkumy v oblasti grafického zpracování novin.
The diploma thesis The Graphic Style of Tabloids - The Visual Presentation of Tabloid Information in the Printed Media focuses on analyzing the graphic design of tabloid newspapers in eight European countries: the Czech Republic, Slovakia, Germany, Austria, the United Kingdom, Sweden, Finland, and Denmark. The aim of the study is to identify the most commonly used forms of visual presentation of tabloid information in these countries and to determine the key characteristics that differentiate the graphic design of tabloid newspapers among the individual states. The research employs a qualitative comparative research method, with the sample consisting of tabloid newspapers from each analyzed country. The theoretical part summarizes the fundamentals of typography and color theory, alongside the results of an eye-tracking study and information about newspaper dimensions. These pieces of information are then utilized in the second part of the study, where newspapers from the research sample are analyzed and compared among different typological groups. Special attention is given to the graphic design of articles, front pages, and logos of the respective newspapers. The findings of this thesis provide valuable insights into the visual presentation of tabloid information in print media and can be used as a...