Motivace a očekávání studentů a studentek z České republiky k vysokoškolskému studiu ve Velké Británii
Motivation and expectations of Czech students for university studies in Great Britain
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185880Identifikátory
SIS: 240483
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uherek, Zdeněk
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
18. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
studium v zahraničí, očekávání, zkušenosti, vysokoškolské studium, studentská mobilita, motivaceKlíčová slova (anglicky)
studies abroad, expectations, experience, university studies, student mobility, motivationTato studie se zaměřuje na identifikaci a analýzu motivací a očekávání studentů, kteří se rozhodli pro absolvování celého vysokoškolského studia ve Velké Británii. Práce dále zkoumá retrospektivní pohled těchto studentů na své studium v zahraničí a jejich subjektivní vnímání této zkušenosti. V rámci výzkumu jsou zkoumány konkrétní zážitky, které studenti zažili během studia v zahraničí a jaké měly vliv na jejich osobní rozvoj a životní cesty. Součástí studie je také identifikace potenciálních výzev a obtíží s nimiž se studenti v cizí zemi setkávali, a jakým způsobem tyto vlivy ovlivnily jejich motivaci a odhodlání k dosažení studijních cílů. V neposlední řadě se práce zaměřuje na hodnocení rozvoje studentů na úrovni osobnostní i kariérní, čímž přináší poznatky o přínosech tohoto studijního formátu pro individuální růst a profesní perspektivy studentů.
This study aims to identify and analyse the motivations and expectations of students who have decided to complete their full university studies in the UK. The thesis further examines the retrospective view of these students on their study abroad and their subjective perception of this experience. As part of the research, specific experiences that students had during their studies abroad and which had an impact on their personal development and life paths are investigated. Part of the study is also the identification of potential challenges and difficulties that students encountered in a foreign country and how these influences affected their motivation and determination to achieve their study goals. Last but not least, the work focuses on the assessment of student development at the personal and career level, thereby bringing insights into the benefits of this study format for the individual growth and professional perspectives of students.