Komunikace tiskového mluvčího prezidenta republiky Jiřího Ovčáčka na sociální sítí Twitter v období invaze na Ukrajině
Communication of the Spokesman of the President of the Republic Jiří Ovčáček on the social network Twitter during the invasion of Ukraine
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185952Identifikátory
SIS: 247298
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Jiří Ovčáček, Twitter, tiskový mluvčí prezidenta republiky, Miloš Zeman, invaze na Ukrajině, politická komunikace, diskurzivní analýzaKlíčová slova (anglicky)
Jiří Ovčáček, Twitter, presidential spokesman, Miloš Zeman, invasion of Ukraine, political communication, discursive analysisTato diplomová práce se zabývá politickou komunikaci Jiřího Ovčáčka, tiskového mluvčího prezidenta Miloše Zemana, na sociální síti Twitter. Analyzuje jeho komunikaci během dvou měsíců před a po invazi na Ukrajinu. Zaměřuje se na tweety z oficiálního profilu @PREZIDENTmluvci (nyní @exPRESIDENTCR) v období od 24. ledna do 23. března 2023. Srovnáváme komunikační strategie, zkoumá vývoj a analyzuje, jak vytváří konstrukci reality, zejména v kontextu "My (Hrad)" vs. "Oni (občané)". Také se zabývá vztahem politické komunikace a nových médií, s důrazem na sociální sítě. Teoretická část práce poskytuje přehled politické komunikace v různých časových obdobích a v kontextu nových médií. Metodologická část zahrnuje výzkumné otázky, cíle, volbu vzorku a metody analýzy. Analytická část práce zkoumá komunikaci Jiřího Ovčáčka jako tiskového mluvčího během dvou měsíců před a po invazi na Ukrajinu. První část se věnuje analýze jeho komunikace před invazí a druhá část zkoumá první měsíc probíhající invaze. Tyto dva měsíce jsou poté srovnány a je analyzován vývoj komunikace. Zvláštní pozornost práce věnuje konstrukci reality a důrazu na rozdělení mezi "My" (Hrad) a "Oni" (občané ČR). Celkově tato práce poskytne důkladný pohled na komunikační strategie Jiřího Ovčáčka a jejich dopad na veřejnost.
The master thesis deals with the political communication of Jiří Ovčáček, the spokesman of President Miloš Zeman, on the social network Twitter. It analyses his communication during the two months, before and after the invasion of Ukraine. It focuses on tweets from the official profile @PREZIDENTmluvci (now @exPRESIDENTCR) in the period from 24th January to 23rd March 2023. It compares communication strategies, examines developments and analyses how they create a construction of reality, especially in the context of "We (The Castle)" vs. "They (citizens)". It also examines the relationship between political communication and new media, with an emphasis on social networks. The theoretical part of the thesis provides an overview of political communication in different time periods and in the context of new media. The methodological part includes research questions, objectives, sample selection and methods of analysis. The analytical part of the thesis examines Jiří Ovčáček's communication as a spokesperson during the two months before and after the invasion of Ukraine. The first part analyses his communication before the invasion and the second part examines the first month of the ongoing invasion. These two months are then compared, and the evolution of communication is analysed. The thesis pays...