Zobrazit minimální záznam

Genderové rozdíly v práci online: případové studie z Egypta, Iráku a Jordánu
dc.contributor.advisorAlhorr, Layane
dc.creatorNaber, Lara
dc.date.accessioned2023-11-07T21:15:29Z
dc.date.available2023-11-07T21:15:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186206
dc.description.abstractWomen living in conservative countries often face constraints in their interaction with strangers, both online and offline. Given that interactions with strangers are an important factor in getting customers by small business owners, this study aims to analyze gender differences in Facebook business practices in conservative nations. The study examines five hypotheses relating to how men and women post, talk about their businesses, and interact with others online through 1350 manually collected observations from 90 buying and selling public Facebook groups in Egypt, Iraq, and Jordan. The results show that the posting rates of business-related information in public groups are not different between men and women. However, women frequently advertise female-specific products to other women. Furthermore, while real identity positively affects post interactions, women are more likely to hide aspects of their real identify online. These insights from data analysis are supported by qualitative interviews where women also report hiding parts of their identity online and explain reasons why they do so. Together these results suggest that women adopt practices to conserve their privacy, and these might come at a cost of reduced interaction.en_US
dc.description.abstractŽeny žijící v konzervativních zemích často čelí omezením při interakci s neznámými lidmi, a to jak online, tak offline. Vzhledem k tomu, že interakce s neznámými lidmi je důležitým faktorem při získávání zákazníků vlastníky malých podniků, klade si tato studie za cíl analyzovat genderové rozdíly v obchodních postupech na Facebooku v konzervativních zemích. Studie zkoumá pět hypotéz týkajících se toho, jak muži a ženy zveřejnují příspěvky, mluví o svých podnicích a online interagují s ostatními prostřednictvím 1350 ručně shromážděných pozorování z 90 nakupujících a prodávajících veřejných facebookových skupin v Egyptě, Iráku a Jordánsku. Výsledky ukazují, že míra zveřejňování informací souvisejících s podnikáním ve veřejných skupinách se mezi muži a ženami neliší. Ženy však často jiným ženám inzerují dámské produkty. Kromě toho, zatímco skutečná identita pozitivně ovlivňuje interakci s příspěvky, ženy častěji skrývají aspekty své skutečné identity online. Textová analýza odhaluje rozdílné jazykové návyky mužů a žen při oslovování potenciálních zákazníků. Tyto poznatky z analýzy dat jsou podpořeny kvalitativními rozhovory, ve kterých ženy taktéž hlásí skrývání částí své identity online a vysvětlují důvody svého počínání. Tyto výsledky společně naznačují, že ženy si osvojují postupy k ochraně svého...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDigital Economyen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectSafe Spacesen_US
dc.subjectArab womenen_US
dc.subjectWomen entrepreneursen_US
dc.subjectDigitální ekonomika. Facebook. Save Spaces. Arabské ženy. Ženy v podnikánícs_CZ
dc.titleGender differences in online practices: case studies from Egypt, Iraq, and Jordanen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-15
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId260389
dc.title.translatedGenderové rozdíly v práci online: případové studie z Egypta, Iráku a Jordánucs_CZ
dc.contributor.refereeChytilová, Julie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Economic and Political Studies with specialisation in International Politicscs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Economic and Political Studies with specialisation in International Politicsen_US
thesis.degree.programInternational Economic and Political Studiesen_US
thesis.degree.programInternational Economic and Political Studiescs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csInternational Economic and Political Studies with specialisation in International Politicscs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Economic and Political Studies with specialisation in International Politicsen_US
uk.degree-program.csInternational Economic and Political Studiescs_CZ
uk.degree-program.enInternational Economic and Political Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŽeny žijící v konzervativních zemích často čelí omezením při interakci s neznámými lidmi, a to jak online, tak offline. Vzhledem k tomu, že interakce s neznámými lidmi je důležitým faktorem při získávání zákazníků vlastníky malých podniků, klade si tato studie za cíl analyzovat genderové rozdíly v obchodních postupech na Facebooku v konzervativních zemích. Studie zkoumá pět hypotéz týkajících se toho, jak muži a ženy zveřejnují příspěvky, mluví o svých podnicích a online interagují s ostatními prostřednictvím 1350 ručně shromážděných pozorování z 90 nakupujících a prodávajících veřejných facebookových skupin v Egyptě, Iráku a Jordánsku. Výsledky ukazují, že míra zveřejňování informací souvisejících s podnikáním ve veřejných skupinách se mezi muži a ženami neliší. Ženy však často jiným ženám inzerují dámské produkty. Kromě toho, zatímco skutečná identita pozitivně ovlivňuje interakci s příspěvky, ženy častěji skrývají aspekty své skutečné identity online. Textová analýza odhaluje rozdílné jazykové návyky mužů a žen při oslovování potenciálních zákazníků. Tyto poznatky z analýzy dat jsou podpořeny kvalitativními rozhovory, ve kterých ženy taktéž hlásí skrývání částí své identity online a vysvětlují důvody svého počínání. Tyto výsledky společně naznačují, že ženy si osvojují postupy k ochraně svého...cs_CZ
uk.abstract.enWomen living in conservative countries often face constraints in their interaction with strangers, both online and offline. Given that interactions with strangers are an important factor in getting customers by small business owners, this study aims to analyze gender differences in Facebook business practices in conservative nations. The study examines five hypotheses relating to how men and women post, talk about their businesses, and interact with others online through 1350 manually collected observations from 90 buying and selling public Facebook groups in Egypt, Iraq, and Jordan. The results show that the posting rates of business-related information in public groups are not different between men and women. However, women frequently advertise female-specific products to other women. Furthermore, while real identity positively affects post interactions, women are more likely to hide aspects of their real identify online. These insights from data analysis are supported by qualitative interviews where women also report hiding parts of their identity online and explain reasons why they do so. Together these results suggest that women adopt practices to conserve their privacy, and these might come at a cost of reduced interaction.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV