Zobrazit minimální záznam

The role of communication strategy in nonprofit sector
dc.contributor.advisorVránová, Miriam
dc.creatorHlavatá, Aneta
dc.date.accessioned2023-11-07T21:47:04Z
dc.date.available2023-11-07T21:47:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186270
dc.description.abstractNew civil society organizations are those that are most often commercialized. Salamon (2005) discusses commercialization when organizations are motivated to offer services and products exclusively for profit. He presents commercialization as the penetration of market principles, culture and thinking into the non-profit sector. This phenomenon at NGOs serves the purpose of gaining financial independence and legitimization. On the other hand, the Center for Public Opinion Research (2019) published a report in which it was found that NGOs find themselves at the bottom places in a survey of credibility in selected institutions. The diploma thesis aimed to determine how NGOs should successfully communicate their activity to stakeholders to strengthen external credibility and gain financial independence and corporate culture. The research included techniques such as questionnaire survey, non- intrusive techniques and semi-structured interviews. The results have shown that the role of communication strategy is significant in the selected NGO. The NGO develops and evaluates the strategy annually and includes its entire organizational team. The results also drew attention to elements of commercialization in the organization. The processes in the selected NGO are to build a good name in society, which could...en_US
dc.description.abstractNové organizace občanské společnosti jsou ty, u kterých došlo nejčastěji ke komercionalizaci. Salamon (2005) hovoří o komercionalizaci v případě, že jsou organizace motivovány nabízet služby a produkty výhradně za účelem zisku. Komercionalizace prezentuje jako pronikání tržních principů, kultury a uvažování do neziskového sektoru. K tomuto jevu u OOS dochází za účelem získání finanční nezávislosti a legitimizace. Na druhé straně Centrum pro výzkum veřejného mínění (2019) uveřejnilo zprávu, ve které bylo zjištěno, že se neziskové organizace ocitají na spodních místech v rámci výzkumu důvěryhodnosti ve vybraných institucích. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem mají OOS úspěšně komunikovat své aktivity ke svým stakeholderům za účelem posílení důvěryhodnosti vně, získání finanční nezávislosti a posílení firemní kultury. Výsledky výzkumného šetření, které zahrnovaly dotazníkové šetření, nevtíravé techniky a polostrukturované rozhovory, ukazují, že role komunikační strategie je ve vybrané NNO signifikantní. NNO každoročně strategii vypracovává i vyhodnocuje a zahrnuje do ní celý svůj organizační tým. Výsledky práce také poukázaly na prvky komercionalizace, které v organizaci lze spatřit. Procesy nastavené ve vybrané NNO jsou za účelem budování nejen dobrého jména u veřejnosti, což...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectcivil societyen_US
dc.subjectcivil society organizationsen_US
dc.subjectcommercionalizationen_US
dc.subjectcommunication strategyen_US
dc.subjectcommunication campaignen_US
dc.subjectinternal communicationen_US
dc.subjectexternal communicationen_US
dc.subjectobčanská společnostcs_CZ
dc.subjectorganizace občanské společnostics_CZ
dc.subjectkomercionalizacecs_CZ
dc.subjectkomunikační strategiecs_CZ
dc.subjectkomunikační kampaňcs_CZ
dc.subjectinterní komunikacecs_CZ
dc.subjectextérní komunikacecs_CZ
dc.titleRole komunikační strategie v neziskovém sektorucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-22
dc.description.departmentProgram Studia občanské společnostics_CZ
dc.description.departmentProgramme Civil Society Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId238676
dc.title.translatedThe role of communication strategy in nonprofit sectoren_US
dc.contributor.refereeLegnerová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia občanské společnostics_CZ
thesis.degree.disciplineStudies of Civil Societyen_US
thesis.degree.programStudies of Civil Societyen_US
thesis.degree.programStudia občanské společnostics_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Studia občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanské společnostics_CZ
uk.degree-discipline.enStudies of Civil Societyen_US
uk.degree-program.csStudia občanské společnostics_CZ
uk.degree-program.enStudies of Civil Societyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNové organizace občanské společnosti jsou ty, u kterých došlo nejčastěji ke komercionalizaci. Salamon (2005) hovoří o komercionalizaci v případě, že jsou organizace motivovány nabízet služby a produkty výhradně za účelem zisku. Komercionalizace prezentuje jako pronikání tržních principů, kultury a uvažování do neziskového sektoru. K tomuto jevu u OOS dochází za účelem získání finanční nezávislosti a legitimizace. Na druhé straně Centrum pro výzkum veřejného mínění (2019) uveřejnilo zprávu, ve které bylo zjištěno, že se neziskové organizace ocitají na spodních místech v rámci výzkumu důvěryhodnosti ve vybraných institucích. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem mají OOS úspěšně komunikovat své aktivity ke svým stakeholderům za účelem posílení důvěryhodnosti vně, získání finanční nezávislosti a posílení firemní kultury. Výsledky výzkumného šetření, které zahrnovaly dotazníkové šetření, nevtíravé techniky a polostrukturované rozhovory, ukazují, že role komunikační strategie je ve vybrané NNO signifikantní. NNO každoročně strategii vypracovává i vyhodnocuje a zahrnuje do ní celý svůj organizační tým. Výsledky práce také poukázaly na prvky komercionalizace, které v organizaci lze spatřit. Procesy nastavené ve vybrané NNO jsou za účelem budování nejen dobrého jména u veřejnosti, což...cs_CZ
uk.abstract.enNew civil society organizations are those that are most often commercialized. Salamon (2005) discusses commercialization when organizations are motivated to offer services and products exclusively for profit. He presents commercialization as the penetration of market principles, culture and thinking into the non-profit sector. This phenomenon at NGOs serves the purpose of gaining financial independence and legitimization. On the other hand, the Center for Public Opinion Research (2019) published a report in which it was found that NGOs find themselves at the bottom places in a survey of credibility in selected institutions. The diploma thesis aimed to determine how NGOs should successfully communicate their activity to stakeholders to strengthen external credibility and gain financial independence and corporate culture. The research included techniques such as questionnaire survey, non- intrusive techniques and semi-structured interviews. The results have shown that the role of communication strategy is significant in the selected NGO. The NGO develops and evaluates the strategy annually and includes its entire organizational team. The results also drew attention to elements of commercialization in the organization. The processes in the selected NGO are to build a good name in society, which could...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Studia občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV