Zobrazit minimální záznam

Integration from the child's perspective: Case study of children in the adaptation group for children of foreigners migrating from Ukraine
dc.contributor.advisorJelínková, Marie
dc.creatorBartoňová-Dobenínová, Julie Diane
dc.date.accessioned2023-11-07T21:16:35Z
dc.date.available2023-11-07T21:16:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186459
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on Ukrainian refugee children who came to the Czech Republic due to the war conflict in Ukraine and examines their perspective on integration into the Czech Republic. It discusses the obstacles these children face in integrating into the Czech environment, the position of Ukrainian refugee children in the issue of integration into the Czech Republic, why it is important to consider them as public policy actors, and the contribution of research with children. The theoretical concepts of migration and integration are the mainstays of the thesis, which is specified into the theoretical concept of social integration and its sub-aspects. Furthermore, the thesis uses the foreign model by Häkli and Kallio (2013), which posits the child as an agent in the political process. The practical part of the research includes findings from participant observation in an adaptation group in the non- profit organization Na zámečku Mother Centre in Nové Město nad Metují and is complemented by an interview with a child psychologist from Ukraine.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje ukrajinským uprchlickým dětem, které přišly do České republiky vlivem válečného konfliktu na Ukrajině a zkoumá jejich pohled na integraci do České republiky. Zabývá tím, jaké jsou překážky, kterým tyto děti při začleňování do českého prostředí čelí, jaké je postavení ukrajinských uprchlických dětí v problematice integrace do České republiky, proč je důležité je považovat za veřejně politické aktéry a jaký je přínos výzkumu s dětmi. Opěrnými body diplomové práce jsou teoretické koncepty migrace a integrace, která je specifikována na teoretický koncept sociální integrace a její dílčí aspekty. Dále diplomová práce využívá zahraničního modelu od Häkli a Kallio (2013), který staví dítě jako agenta v politickém dění. Praktická část výzkumu obsahuje poznatky ze zúčastněné pozorování v adaptační skupině Mateřského centra Na zámečku, o.p.s. v Nové Městě nad Metují, a doplňuje jej rozhovor s dětskou psycholožkou z Ukrajiny.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectsocial integratoinen_US
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.subjectadapation groupen_US
dc.subjectchild's perspectiveen_US
dc.subjectchildren as actorsen_US
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectsociální integracecs_CZ
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectuprchlícics_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectadaptační skupinacs_CZ
dc.subjectperspektiva dětícs_CZ
dc.subjectdítě jako politický aktércs_CZ
dc.titleIntegrace z pohledu dětí: Případová studie dětí v adaptační skupině pro cizince dětí migrující z Ukrajiny.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId248614
dc.title.translatedIntegration from the child's perspective: Case study of children in the adaptation group for children of foreigners migrating from Ukraineen_US
dc.contributor.refereeDobiášová, Karolína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programPublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-program.enPublic and Social Policyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje ukrajinským uprchlickým dětem, které přišly do České republiky vlivem válečného konfliktu na Ukrajině a zkoumá jejich pohled na integraci do České republiky. Zabývá tím, jaké jsou překážky, kterým tyto děti při začleňování do českého prostředí čelí, jaké je postavení ukrajinských uprchlických dětí v problematice integrace do České republiky, proč je důležité je považovat za veřejně politické aktéry a jaký je přínos výzkumu s dětmi. Opěrnými body diplomové práce jsou teoretické koncepty migrace a integrace, která je specifikována na teoretický koncept sociální integrace a její dílčí aspekty. Dále diplomová práce využívá zahraničního modelu od Häkli a Kallio (2013), který staví dítě jako agenta v politickém dění. Praktická část výzkumu obsahuje poznatky ze zúčastněné pozorování v adaptační skupině Mateřského centra Na zámečku, o.p.s. v Nové Městě nad Metují, a doplňuje jej rozhovor s dětskou psycholožkou z Ukrajiny.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on Ukrainian refugee children who came to the Czech Republic due to the war conflict in Ukraine and examines their perspective on integration into the Czech Republic. It discusses the obstacles these children face in integrating into the Czech environment, the position of Ukrainian refugee children in the issue of integration into the Czech Republic, why it is important to consider them as public policy actors, and the contribution of research with children. The theoretical concepts of migration and integration are the mainstays of the thesis, which is specified into the theoretical concept of social integration and its sub-aspects. Furthermore, the thesis uses the foreign model by Häkli and Kallio (2013), which posits the child as an agent in the political process. The practical part of the research includes findings from participant observation in an adaptation group in the non- profit organization Na zámečku Mother Centre in Nové Město nad Metují and is complemented by an interview with a child psychologist from Ukraine.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV