Zobrazit minimální záznam

Kiss of the Death in Czech fine Art 1895-1918
dc.contributor.advisorBendová, Eva
dc.creatorTomášková, Klára
dc.date.accessioned2023-11-08T00:43:57Z
dc.date.available2023-11-08T00:43:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186492
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis, I will present theme of a kiss in different perspective other than classic kiss of love, between a man and a woman. I will deal with the kiss as a sign of death. I focus on Czech modern art in the years 1895 - 1918. Kiss, in this unusual meaning, we can find, for example in the form of the so called angel's kiss, signifying the departure of the soul to the other world. We observe this scene in the painting Světice by Josef Mandl from 1905, besides the painting itself, we will explain the symbol of the deadly angel's kiss as such. The second chapter of the work refers to the key topic related to the kiss of death, the subject of Judas kiss. In Christianity, specifically in the New Testament, Judas Iscariot marks Christ with his kiss, thereby condemning him to death. This theme can symbolize not only death but especially betrayal. In Czech modern art, it can be analyzed in the painting of the same name by Jan Konůpek from 1912. I dedicate the last chapter of the work to a frequent symbolic theme, the kiss of death in the form of a kiss by skeleton. This theme, also popular in Edvard Munch's work, resonates in Czech art in the work of Bohumil Kubišta, The Kiss of Death, from 1912. The method of my work will be the description and analysis of the mentioned works and their...en_US
dc.description.abstractV této bakalářské práci, představím motiv polibku, v jiné perspektivě než jako klasický polibek lásky, mezi mužem a ženou. Budu se zabývat polibkem jako znamením smrti. Soustředím se na české moderní umění v letech 1895-1918. Polibek, v tomto nevšedním smyslu nacházíme například v podobě tzv. andělského políbení, označující odchod duše na onen svět. Tento výjev sledujeme na obrazu Světice od Josefa Mandla z roku 1905, kromě samotného obrazu si vysvětlíme symbol smrtícího andělského polibku jako takového. Druhá kapitola práce se zaměří na klíčové téma související s polibkem smrti a sice na téma Jidášova polibku. V křesťanství, konkrétně v Novém zákoně, Jidáš Iškariotský svým políbením označí Krista, a tím ho odsoudí na smrt. Tento motiv může symbolizovat nejen smrt ale především zradu. V českém moderním umění jej lze analyzovat na stejnojmenném obraze Jana Konůpka z roku 1912. Poslední kapitolu práce věnuji častému symbolistnímu motivu a to polibku smrti v podobě políbení smrtkou. Tento motiv, oblíbený i u Edvarda Muncha, v českém umění rezonuje v díle Bohumila Kubišty, Polibek smrti, z roku 1912. Metodou práce bude popis a analýza uvedených děl a jejich komparace s dobovými uměleckými vlivy a výtvarnými historickými paralelami.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectkissen_US
dc.subjectdeathen_US
dc.subjectCzech modern arten_US
dc.subjectchristianityen_US
dc.subjectskeletonen_US
dc.subjectpolibekcs_CZ
dc.subjectsmrtcs_CZ
dc.subjectčeské moderní uměnícs_CZ
dc.subjectkřesťanstvícs_CZ
dc.subjectkostracs_CZ
dc.titlePolibek smrti v českém výtvarném umění 1895-1918cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257475
dc.title.translatedKiss of the Death in Czech fine Art 1895-1918en_US
dc.contributor.refereePech, Milan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Institute of Christian Art Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci, představím motiv polibku, v jiné perspektivě než jako klasický polibek lásky, mezi mužem a ženou. Budu se zabývat polibkem jako znamením smrti. Soustředím se na české moderní umění v letech 1895-1918. Polibek, v tomto nevšedním smyslu nacházíme například v podobě tzv. andělského políbení, označující odchod duše na onen svět. Tento výjev sledujeme na obrazu Světice od Josefa Mandla z roku 1905, kromě samotného obrazu si vysvětlíme symbol smrtícího andělského polibku jako takového. Druhá kapitola práce se zaměří na klíčové téma související s polibkem smrti a sice na téma Jidášova polibku. V křesťanství, konkrétně v Novém zákoně, Jidáš Iškariotský svým políbením označí Krista, a tím ho odsoudí na smrt. Tento motiv může symbolizovat nejen smrt ale především zradu. V českém moderním umění jej lze analyzovat na stejnojmenném obraze Jana Konůpka z roku 1912. Poslední kapitolu práce věnuji častému symbolistnímu motivu a to polibku smrti v podobě políbení smrtkou. Tento motiv, oblíbený i u Edvarda Muncha, v českém umění rezonuje v díle Bohumila Kubišty, Polibek smrti, z roku 1912. Metodou práce bude popis a analýza uvedených děl a jejich komparace s dobovými uměleckými vlivy a výtvarnými historickými paralelami.cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor's thesis, I will present theme of a kiss in different perspective other than classic kiss of love, between a man and a woman. I will deal with the kiss as a sign of death. I focus on Czech modern art in the years 1895 - 1918. Kiss, in this unusual meaning, we can find, for example in the form of the so called angel's kiss, signifying the departure of the soul to the other world. We observe this scene in the painting Světice by Josef Mandl from 1905, besides the painting itself, we will explain the symbol of the deadly angel's kiss as such. The second chapter of the work refers to the key topic related to the kiss of death, the subject of Judas kiss. In Christianity, specifically in the New Testament, Judas Iscariot marks Christ with his kiss, thereby condemning him to death. This theme can symbolize not only death but especially betrayal. In Czech modern art, it can be analyzed in the painting of the same name by Jan Konůpek from 1912. I dedicate the last chapter of the work to a frequent symbolic theme, the kiss of death in the form of a kiss by skeleton. This theme, also popular in Edvard Munch's work, resonates in Czech art in the work of Bohumil Kubišta, The Kiss of Death, from 1912. The method of my work will be the description and analysis of the mentioned works and their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV