Zobrazit minimální záznam

Community school as one of the alternatives of home education
dc.contributor.advisorKaščák, Ondrej
dc.creatorZavoralová, Petra
dc.date.accessioned2023-11-07T21:53:55Z
dc.date.available2023-11-07T21:53:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186506
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the topics of community schools as an alternative for children who are enrolled in home education. The theoretical part deals with the approximation of the term community schools abroad and also in the Czech Republic, where this name is not anchored in the legislation.It points to the ambiguous use of the term,but also to the signs and principles that unite communityschools in the Czech Republic.It approaches the issue of home education and the growing interest in the use of the so-called community school. The aim of the practical part of the bachelor's thesis was to point out the differences and similarities of two communityschools where children are educated at home, in the form of attachedcase studies. These schools were subsequentlycomparedin terms of communityschool qualityindicators.It is a fact that these community schools provide satisfactory comparison rates for most quality indicators.Above all, the areas of leadershipand cooperation with parents. However, there are also areas on which they are not focused. This is primarily an area of lifelong learning.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem komunitních škol, které jsou alternativní možností vzdělávání pro děti přihlášené k domácímu vzdělávání. Teoretická část se zabývá přiblížením termínu komunitních škol v zahraničí a také v ČR, kde není v legislativě tento název nijak ukotven. Poukazuje na nejednoznačné užívání pojmu, ale také znaky a principy, které komunitní školy v ČR spojují. Přibližuje problematiku domácího vzdělávání a rostoucí zájem o využívání tzv. komunitní školy. Cílem praktické části bakalářské práce bylo poukázat na rozdíly a podobnosti dvou komunitních škol, do kterých dochází děti vzdělávané na domácím vzdělávání, a to formou přiložených případových studií. Tyto školy byly následně porovnány z hlediska indikátorů kvality komunitních škol. Výsledkem porovnání je skutečnost, že tyto komunitní školy splňují do uspokojivé míry většinu indikátorů kvality. Především pak oblasti leadershipu a spolupráce s rodiči. Avšak jsou i oblasti, na které nejsou zaměřené. Jedná se především o oblast celoživotního vzdělávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunity|school|children|homeschooling|aternativeen_US
dc.subjectkomunita|škola|děti|domácí vzdělávání|alternativacs_CZ
dc.titlekomunitní škola jako jedna z alternativ při domácím vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256261
dc.title.translatedCommunity school as one of the alternatives of home educationen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem komunitních škol, které jsou alternativní možností vzdělávání pro děti přihlášené k domácímu vzdělávání. Teoretická část se zabývá přiblížením termínu komunitních škol v zahraničí a také v ČR, kde není v legislativě tento název nijak ukotven. Poukazuje na nejednoznačné užívání pojmu, ale také znaky a principy, které komunitní školy v ČR spojují. Přibližuje problematiku domácího vzdělávání a rostoucí zájem o využívání tzv. komunitní školy. Cílem praktické části bakalářské práce bylo poukázat na rozdíly a podobnosti dvou komunitních škol, do kterých dochází děti vzdělávané na domácím vzdělávání, a to formou přiložených případových studií. Tyto školy byly následně porovnány z hlediska indikátorů kvality komunitních škol. Výsledkem porovnání je skutečnost, že tyto komunitní školy splňují do uspokojivé míry většinu indikátorů kvality. Především pak oblasti leadershipu a spolupráce s rodiči. Avšak jsou i oblasti, na které nejsou zaměřené. Jedná se především o oblast celoživotního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the topics of community schools as an alternative for children who are enrolled in home education. The theoretical part deals with the approximation of the term community schools abroad and also in the Czech Republic, where this name is not anchored in the legislation.It points to the ambiguous use of the term,but also to the signs and principles that unite communityschools in the Czech Republic.It approaches the issue of home education and the growing interest in the use of the so-called community school. The aim of the practical part of the bachelor's thesis was to point out the differences and similarities of two communityschools where children are educated at home, in the form of attachedcase studies. These schools were subsequentlycomparedin terms of communityschool qualityindicators.It is a fact that these community schools provide satisfactory comparison rates for most quality indicators.Above all, the areas of leadershipand cooperation with parents. However, there are also areas on which they are not focused. This is primarily an area of lifelong learning.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV