Zobrazit minimální záznam

Implementation of communication platforms for on-line distance learning at the second level of primary school
dc.contributor.advisorLipková, Helena
dc.creatorŠnaiberková, Natálie
dc.date.accessioned2023-11-07T22:15:48Z
dc.date.available2023-11-07T22:15:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186526
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to examine the transition to online distance learning in the second grades of Czech primary schools, which took place in the spring of 2020, and to analyse what experiences the schools have gained or how their preparation for the re-closure was going. In the theoretical part, I integrate the topic into the context of distance learning and e-learning and the possibility of using change management methods when transitioning to a distance model of education. The practical part is based on the analysis of interviews and their subsequent evaluation according to the ADKAR model. Keywords: distance education, e-learning, elementary school, teachers, change management, online communication tools, coronavirus/coviden_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je prozkoumat přechod na online distanční výuku na druhých stupních českých základních škol, který se uskutečnil na jaře 2020, a analyzovat, jaké zkušenosti školy získaly či jak probíhala jejich příprava na znovuuzavření. V teoretické části začleňuji téma do kontextu distanční výuku a e-learningu a možnosti využití metod change managmentu při přechodu na distanční model vzdělávání. Praktická část vychází z analýzy rozhovorů a jejich následného vyhodnocení dle modelu ADKAR. Klíčová slova: distanční vzdělávání, e-learning, základní škola, učitelé, řízení změn, online komunikační nástroje, koronavirus/covidcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdistance education|e-learning|elementary school|teachers|change management|online communication tools|coronavirusen_US
dc.subjectcoviden_US
dc.subjectdistanční vzdělávání|e-learning|základní škola|učitelé|řízení změn|online komunikační nástroje|koronaviruscs_CZ
dc.subjectcovidcs_CZ
dc.titleZavádění komunikačních platforem pro on-line distanční výuku na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-05
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236339
dc.title.translatedImplementation of communication platforms for on-line distance learning at the second level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Jitka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je prozkoumat přechod na online distanční výuku na druhých stupních českých základních škol, který se uskutečnil na jaře 2020, a analyzovat, jaké zkušenosti školy získaly či jak probíhala jejich příprava na znovuuzavření. V teoretické části začleňuji téma do kontextu distanční výuku a e-learningu a možnosti využití metod change managmentu při přechodu na distanční model vzdělávání. Praktická část vychází z analýzy rozhovorů a jejich následného vyhodnocení dle modelu ADKAR. Klíčová slova: distanční vzdělávání, e-learning, základní škola, učitelé, řízení změn, online komunikační nástroje, koronavirus/covidcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor's thesis is to examine the transition to online distance learning in the second grades of Czech primary schools, which took place in the spring of 2020, and to analyse what experiences the schools have gained or how their preparation for the re-closure was going. In the theoretical part, I integrate the topic into the context of distance learning and e-learning and the possibility of using change management methods when transitioning to a distance model of education. The practical part is based on the analysis of interviews and their subsequent evaluation according to the ADKAR model. Keywords: distance education, e-learning, elementary school, teachers, change management, online communication tools, coronavirus/coviden_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV