Zobrazit minimální záznam

Second-person narrative in literature and film
Vyprávění z druhé osoby v literatuře a ve filmu
dc.contributor.advisorMengozzi, Chiara
dc.creatorStaňkovská, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-07T22:58:12Z
dc.date.available2023-11-07T22:58:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186545
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on a very unusual storytelling method - the second-person narrative. Its main goal is to interact with the reader directly, which includes them into the story as the main protagonist. After introducing this narrative method as interpreted by Brian Richardson who categorizes it among so called "unnatural storytelling" methods, I will continue to examine the theoretical debate about second-person storytelling by analyzing the texts of Gérard Genette, Monika Fludernik, and Irene Kacandes. The second part of this thesis will be dedicated to analyzing one of the most famous works of Italo Calvino called If on a Winter's Night a Traveler, which is one of the most defining texts for this method of storytelling. The thesis will then continue to show a comparative analysis of a novel (You by Caroline Kacandes), a film (Beau is afraid) and three series (You, The Office and Fleabag) with the aim to capture the unique attributes, use, and effect of this narrative method in the fields of film and literature.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá velmi vzácnou a neobvyklou metodou vyprávění, a to vyprávěním ve druhé osobě. Hlavní úlohou tohoto vyprávění je přímá interakce se čtenářem, která ho uvádí do příběhu jakožto hlavního hrdinu. Poté, co tuto metodu vyprávění představím v pojetí Briana Richardsona, který ji řadí mezi takzvaná "nepřirozená vyprávění", přiblížím dále teoretickou debatu ohledně vyprávění v druhé osobě představením textů Gérarda Genetta, Moniky Fludernik a Irene Kacandes. V druhé části se budu věnovat analýze jednoho z nejslavnějších děl Itala Calvina Když jedné zimní noci cestující, které je jedním z nejcharakterističtějších textů pro tento typ vyprávění. Práce se pak bude věnovat komparativní analýze jedné knihy (Ty od Caroline Kacandes), filmu (On se bojí) a tří televizních seriálů (Ty, Kancl a Potvora) s cílem uchopit zvláštnosti, užití a působení této narativní metody na poli filmu a literatury.cs_CZ
dc.languageItaliancs_CZ
dc.language.isoit_IT
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnarrator|narratology|reader|public|postmodernismen_US
dc.subjectnarratore|narratologia|lettore|pubblico|postmodernismocs_CZ
dc.titleLa narrazione in seconda persona tra letteratura e cinemait_IT
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-11
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258607
dc.title.translatedSecond-person narrative in literature and filmen_US
dc.title.translatedVyprávění z druhé osoby v literatuře a ve filmucs_CZ
dc.contributor.refereeŽáčková, Magdalena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianisticen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianisticen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá velmi vzácnou a neobvyklou metodou vyprávění, a to vyprávěním ve druhé osobě. Hlavní úlohou tohoto vyprávění je přímá interakce se čtenářem, která ho uvádí do příběhu jakožto hlavního hrdinu. Poté, co tuto metodu vyprávění představím v pojetí Briana Richardsona, který ji řadí mezi takzvaná "nepřirozená vyprávění", přiblížím dále teoretickou debatu ohledně vyprávění v druhé osobě představením textů Gérarda Genetta, Moniky Fludernik a Irene Kacandes. V druhé části se budu věnovat analýze jednoho z nejslavnějších děl Itala Calvina Když jedné zimní noci cestující, které je jedním z nejcharakterističtějších textů pro tento typ vyprávění. Práce se pak bude věnovat komparativní analýze jedné knihy (Ty od Caroline Kacandes), filmu (On se bojí) a tří televizních seriálů (Ty, Kancl a Potvora) s cílem uchopit zvláštnosti, užití a působení této narativní metody na poli filmu a literatury.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on a very unusual storytelling method - the second-person narrative. Its main goal is to interact with the reader directly, which includes them into the story as the main protagonist. After introducing this narrative method as interpreted by Brian Richardson who categorizes it among so called "unnatural storytelling" methods, I will continue to examine the theoretical debate about second-person storytelling by analyzing the texts of Gérard Genette, Monika Fludernik, and Irene Kacandes. The second part of this thesis will be dedicated to analyzing one of the most famous works of Italo Calvino called If on a Winter's Night a Traveler, which is one of the most defining texts for this method of storytelling. The thesis will then continue to show a comparative analysis of a novel (You by Caroline Kacandes), a film (Beau is afraid) and three series (You, The Office and Fleabag) with the aim to capture the unique attributes, use, and effect of this narrative method in the fields of film and literature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV