Zobrazit minimální záznam

Imagismus, imagisté a snímky: Ezra Pound, H.D. a William Carlos Williams
dc.contributor.advisorDelbos, Stephan
dc.creatorPavienská, Anna
dc.date.accessioned2023-11-07T22:35:04Z
dc.date.available2023-11-07T22:35:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186592
dc.description.abstractImagism, almost parallel with the first World War, was an American poetry movement applying free verse, using an "Image" which presents an intellectual and emotional complex in an instant, and accenting the meaning of each word, moving the opposite direction from Romanticism and towards to Modernism, as its sub-genre. The goal of this thesis is to compare and analyze some of the most notable works of the most eminent poets and founders of the Imagism movement: Ezra Pound, H.D., Richard Aldington, F. S. Flint, and William Carlos Williams, and to evaluate the main characteristics of the movement itself. This thesis will define the three most prominent stylistic tendencies of Imagism and illustrate said features in the work of each of the poets. The analysis of each poet's work will serve as material for a demonstration of the most notable characteristics of this literary movement. The first feature of Imagist poetry, direct treatment of the "thing," will be represented by William Carlos Williams, alongside sharp imagery, highlighted in his collection Spring and All and Sour Grapes including the poems "By the Road to the Contagious Hospital," "The Red Wheelbarrow," "The Great Figure" and "This is Just to Say." The second characteristic, to use absolutely no word that does not contribute to the...en_US
dc.description.abstractImagismus, skoro paralelní s první světovou válkou, bylo Americké básnické hnutí, používající volný verš a "obraz," který okamžitě prezentuje intelektuální a emoční komplex, a vyzdvihuje význam každého slova, a pohybující se opačným směrem od Romantismu k Modernismu, jako jeho pod-žánr. Cíl této teze je porovnat a analyzovat některé z nejvíce významných děl důležitých básníků a zakladatelů tohoto hnutí: Ezry Pounda, H.D., Richarda Aldingtona, F. S. Flinta a Williama Carlose Williamse, a vyhodnotit zásadní charakteristiky tohoto hnutí. Tato teze bude definovat tři hlavní stylistické tendence Imagismu, a doloží tyto rysy v básních již zmíněných básníků. Analýza prací každého autora bude fungovat jako materiál k demonstraci nejvíce významných charakteristik tohoto literárního hnutí. První vlastnost Imagistické poezie, přímé zacházení s "věcí," bude reprezentováno William Carlosem Williamsem, spolu s ostrými obrazy, zvýrazněné v jeho kolekci Spring and All a Sour Grapes, včetně básní "By the Road to the Contagious Hospital," "The Red Wheebarrow," "The Great Figure," "This is Just to Say." Druhý charakteristický rys, nepoužívat absolutně žádné slovo, které by nepřispívalo k prezentaci, bude prozkoumáno v "The Return" "In a Station of the Metro" a překladu "Liu Ch'e" od Ezry Pounda. Poslední podstatný...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectModernism|modernist poetry|Imagist poetryen_US
dc.subjectModernism|Modernist Poetry|Imagist poetrycs_CZ
dc.titleImagism, Imagists and Imagery: Ezra Pound, H.D. and William Carlos Williamsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-04
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245050
dc.title.translatedImagismus, imagisté a snímky: Ezra Pound, H.D. a William Carlos Williamscs_CZ
dc.contributor.refereeMachová, Mariana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csImagismus, skoro paralelní s první světovou válkou, bylo Americké básnické hnutí, používající volný verš a "obraz," který okamžitě prezentuje intelektuální a emoční komplex, a vyzdvihuje význam každého slova, a pohybující se opačným směrem od Romantismu k Modernismu, jako jeho pod-žánr. Cíl této teze je porovnat a analyzovat některé z nejvíce významných děl důležitých básníků a zakladatelů tohoto hnutí: Ezry Pounda, H.D., Richarda Aldingtona, F. S. Flinta a Williama Carlose Williamse, a vyhodnotit zásadní charakteristiky tohoto hnutí. Tato teze bude definovat tři hlavní stylistické tendence Imagismu, a doloží tyto rysy v básních již zmíněných básníků. Analýza prací každého autora bude fungovat jako materiál k demonstraci nejvíce významných charakteristik tohoto literárního hnutí. První vlastnost Imagistické poezie, přímé zacházení s "věcí," bude reprezentováno William Carlosem Williamsem, spolu s ostrými obrazy, zvýrazněné v jeho kolekci Spring and All a Sour Grapes, včetně básní "By the Road to the Contagious Hospital," "The Red Wheebarrow," "The Great Figure," "This is Just to Say." Druhý charakteristický rys, nepoužívat absolutně žádné slovo, které by nepřispívalo k prezentaci, bude prozkoumáno v "The Return" "In a Station of the Metro" a překladu "Liu Ch'e" od Ezry Pounda. Poslední podstatný...cs_CZ
uk.abstract.enImagism, almost parallel with the first World War, was an American poetry movement applying free verse, using an "Image" which presents an intellectual and emotional complex in an instant, and accenting the meaning of each word, moving the opposite direction from Romanticism and towards to Modernism, as its sub-genre. The goal of this thesis is to compare and analyze some of the most notable works of the most eminent poets and founders of the Imagism movement: Ezra Pound, H.D., Richard Aldington, F. S. Flint, and William Carlos Williams, and to evaluate the main characteristics of the movement itself. This thesis will define the three most prominent stylistic tendencies of Imagism and illustrate said features in the work of each of the poets. The analysis of each poet's work will serve as material for a demonstration of the most notable characteristics of this literary movement. The first feature of Imagist poetry, direct treatment of the "thing," will be represented by William Carlos Williams, alongside sharp imagery, highlighted in his collection Spring and All and Sour Grapes including the poems "By the Road to the Contagious Hospital," "The Red Wheelbarrow," "The Great Figure" and "This is Just to Say." The second characteristic, to use absolutely no word that does not contribute to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV