Adaptační kurzy na středních školách optikou sociálně pedagogické poradny
High school adaptation courses through the lens of social pedagogical counseling
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/186605/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186605Identifikátory
SIS: 255472
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodymová, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
6. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociálně ekologická perspektiva|sociální práce|školská sociální práce|adaptační kurzy na střední školeKlíčová slova (anglicky)
social-ecological perspective|social work|school social work|adaptation courses in high schoolAdaptační kurzy na středních školách optikou sociálně pedagogické poradny 1. Sociálně ekologická perspektiva v školské sociální práci Abstrakt Bakalářská práce se zabývá adaptačními kurzy na středních školách, které realizovala Sociálně pedagogická poradna ve Zlíně. Jedná se o pilotní projekt, jehož cílem je usnadnění spolupráce školy a rodiny, mimo jiné prostřednictvím školské sociální práce. Ačkoli poradna nabízí několik činností pro více cílových skupin, práce se zabývá výhradně adaptačními kurzy. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem adaptační kurzy naplňují cíle Sociálně pedagogické poradny ve Zlíně. To bylo zkoumáno prostřednictvím kvalitativního výzkumu, jenž byl realizován formou fokusní skupiny s poradkyněmi, které kurz lektorovaly. Vedle toho proběhla i obsahová analýza dokumentů, které během kurzu vznikly. Jednalo se o 2 zprávy poradny pro školy a 4 dotazníky, které vyplnil každý student, přičemž celkový počet respondentů činí 1.730. Pocházeli dohromady ze 2 škol, 11 tříd a 4 různých oborů. Dotazníky tvořily 3 pracovní listy, s nimiž se pracovalo během kurzu a které obsahovaly otázky směřující k reflexi osobních hodnot, svých silných a slabých stránek, vztahů a jak studijních, tak životních aspirací. Práce při zodpovídání výzkumné otázky pracuje s oficiálními cíli poradny a zároveň cíli, za...
Adaptační kurzy na středních školách optikou sociálně pedagogické poradny 1. Sociálně ekologická perspektiva v školské sociální práci Abstract The bachelor's thesis deals with adaptation courses in high schools, implemented by the Social Pedagogical Counseling Center in Zlín. This is a pilot project aiming to facilitate cooperation between school and family not only through school social work. Although the counseling center offers several activities for several target groups, the thesis deals exclusively with adaptation courses. The aim of the thesis is to find out how the adaptation courses fulfill the objectives of the Social Pedagogical Counseling Center in Zlín. This was investigated through qualitative research, carried out in the form of a focus group with counselors who taught the course. A content analysis of the documents created during the course was also carried out. There were 2 reports from the advisory board for schools and 4 questionnaires filled in by each student, with a total of 1,730 respondents. Together they came from 2 schools, 11 classes and 4 different fields of study. The questionnaires consisted of 3 worksheets, which were used during the course, and which contained questions aimed at reflecting on personal values, one's strengths and weaknesses, relationships and both study and...