Zobrazit minimální záznam

Student as a citizen? The approach of the Dutch political authorities towards students during the COVID-19 pandemic
dc.contributor.advisorKozmanová, Irena
dc.creatorZápalová, Myriam
dc.date.accessioned2023-11-07T23:37:31Z
dc.date.available2023-11-07T23:37:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186613
dc.description.abstractThe work examines the attitude of Dutch political power towards university students as citizens during the COVID-19 pandemic. Through an analysis of meetings in the lower house of parliament (Tweede Kamer) dedicated to the developments surrounding the coronavirus, it investigates the conceptualizations of students as citizens that Members of Parliament explicitly or implicitly formulated during these debates, how these conceptualizations competed with each other, and their role in shaping the government's position versus the opposition's (or individual parties'), while also considering the context of the March 2021 elections. The COVID-19 pandemic proved an ideal source of information by compelling parties to explicitly express their value-based stances and engage in explicit debates on state support priorities. The thesis focused on four thematic areas of the (real or desired) relationship of political power to students as citizens: communication, prioritization, advocacy of interests, and the construction of the image of the student. The optic of the approach to students did not confirm a dividing line between government and opposition, but rather between government and parliament. The latter served as the main accelerator of the debate, setting an agenda that took into account students as a...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá postojem nizozemské politické moci ke studentům vysokých škol jakožto k občanům v průběhu pandemie COVID-19. Pomocí analýzy schůzí dolní komory parlamentu (Tweede Kamer) věnovaných vývoji kolem koronaviru zkoumá, jaká pojetí studenta jako občana poslanci a poslankyně během těchto debat explicitně či implicitně formulovali, jak si tato pojetí navzájem konkurovala a jaká byla jejich role při profilování pozice vlády versus opozice (resp. jednotlivých stran), i s ohledem na volby v březnu 2021. Pandemie COVID-19 se ukázala ideálním zdrojem informací tím, že nutila aktéry k explicitnímu vyjádření hodnotových postojů a k explicitní debatě o prioritách státní podpory. Práce sledovala čtyři tematické oblasti (reálného či žádoucího) vztahu politické moci ke studentům coby občanům: komunikaci, prioritizaci, obhajobu zájmů a konstruování obrazu studenta. Optika přístupu ke studentům nepotvrdila dělící linii vláda versus opozice, ale spíše vláda versus parlament. Ten byl hlavním akcelerátorem debaty a nastoloval agendu zohledňující studenty jako skupinu občanů. Další dělící linii pak bylo možné konstatovat mezi konstruktivní opozicí usilující o prosazení co nejefektivnější podoby opatření v souladu s formulovanými studentskými zájmy, a opozicí nekonstruktivní, využívající konstruované...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectstudent|citizen|the Netherlands|government|covid-19en_US
dc.subjectstudent|občan|Nizozemsko|vláda|covid-19cs_CZ
dc.titleStudent jako občan? Přístup nizozemské politické moci ke studentům v době pandemie COVID-19cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId244126
dc.title.translatedStudent as a citizen? The approach of the Dutch political authorities towards students during the COVID-19 pandemicen_US
dc.contributor.refereeŠtefek, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Nizozemský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Dutch Language and Literatureen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Nizozemský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Dutch Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá postojem nizozemské politické moci ke studentům vysokých škol jakožto k občanům v průběhu pandemie COVID-19. Pomocí analýzy schůzí dolní komory parlamentu (Tweede Kamer) věnovaných vývoji kolem koronaviru zkoumá, jaká pojetí studenta jako občana poslanci a poslankyně během těchto debat explicitně či implicitně formulovali, jak si tato pojetí navzájem konkurovala a jaká byla jejich role při profilování pozice vlády versus opozice (resp. jednotlivých stran), i s ohledem na volby v březnu 2021. Pandemie COVID-19 se ukázala ideálním zdrojem informací tím, že nutila aktéry k explicitnímu vyjádření hodnotových postojů a k explicitní debatě o prioritách státní podpory. Práce sledovala čtyři tematické oblasti (reálného či žádoucího) vztahu politické moci ke studentům coby občanům: komunikaci, prioritizaci, obhajobu zájmů a konstruování obrazu studenta. Optika přístupu ke studentům nepotvrdila dělící linii vláda versus opozice, ale spíše vláda versus parlament. Ten byl hlavním akcelerátorem debaty a nastoloval agendu zohledňující studenty jako skupinu občanů. Další dělící linii pak bylo možné konstatovat mezi konstruktivní opozicí usilující o prosazení co nejefektivnější podoby opatření v souladu s formulovanými studentskými zájmy, a opozicí nekonstruktivní, využívající konstruované...cs_CZ
uk.abstract.enThe work examines the attitude of Dutch political power towards university students as citizens during the COVID-19 pandemic. Through an analysis of meetings in the lower house of parliament (Tweede Kamer) dedicated to the developments surrounding the coronavirus, it investigates the conceptualizations of students as citizens that Members of Parliament explicitly or implicitly formulated during these debates, how these conceptualizations competed with each other, and their role in shaping the government's position versus the opposition's (or individual parties'), while also considering the context of the March 2021 elections. The COVID-19 pandemic proved an ideal source of information by compelling parties to explicitly express their value-based stances and engage in explicit debates on state support priorities. The thesis focused on four thematic areas of the (real or desired) relationship of political power to students as citizens: communication, prioritization, advocacy of interests, and the construction of the image of the student. The optic of the approach to students did not confirm a dividing line between government and opposition, but rather between government and parliament. The latter served as the main accelerator of the debate, setting an agenda that took into account students as a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV