dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Kirchnerová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2023-11-08T00:02:28Z | |
dc.date.available | 2023-11-08T00:02:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/186620 | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor's thesis is to find out whether primary school teachers use the partnership approach in their lessons and what is their opinion about it based on their participation in the SI Třída project of the Scout Institute in Prague. The theoretical part of the bachelor thesis is devoted to defining the terms, defining the partnership approach itself and describing its principles and strategies. Furthermore, the bachelor thesis deals with the Scout educational method and the description of the SI Třída project. In the empirical part, the opinions of teachers who participated in this project with their class last year will be evaluated. Keywords: Partnership approach, primary school teachers scouting, scout method of raising children, scout institute in Prague, primary school. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je zjistit, zda učitelé základních škol využívají ve svých hodinách partnerský přístup a jaký na něj mají názor na základě své účasti v projektu SI Třída od Skautského institutu v Praze. Teoretická část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů, definování samotného partnerského přístupu a popisu jeho principů a strategií. Dále se bakalářská práce zabývá skautskou výchovnou metodou a popisem projektu SI Třída. V empirické části budou zhodnoceny názory učitelů, kteří se v minulém roce se svou třídou tohoto projetu zúčastnili. Klíčová slova: partnerský přístup, učitelé základních škol, skauting, skautská výchovná metoda, skautský institut, základní škola. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | : Partnership approach in education|respectful education|scouting|scout institute|primary education | en_US |
dc.subject | Partnerský přístup ve vzdělávání|respepektující výchova|skauting|skautský institut|základní škola | cs_CZ |
dc.title | Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-11 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 254735 | |
dc.title.translated | Partnership approach in the Scout method of raising children as an inspiration for primary school teachers | en_US |
dc.contributor.referee | Valenta, Josef | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je zjistit, zda učitelé základních škol využívají ve svých hodinách partnerský přístup a jaký na něj mají názor na základě své účasti v projektu SI Třída od Skautského institutu v Praze. Teoretická část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů, definování samotného partnerského přístupu a popisu jeho principů a strategií. Dále se bakalářská práce zabývá skautskou výchovnou metodou a popisem projektu SI Třída. V empirické části budou zhodnoceny názory učitelů, kteří se v minulém roce se svou třídou tohoto projetu zúčastnili. Klíčová slova: partnerský přístup, učitelé základních škol, skauting, skautská výchovná metoda, skautský institut, základní škola. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the bachelor's thesis is to find out whether primary school teachers use the partnership approach in their lessons and what is their opinion about it based on their participation in the SI Třída project of the Scout Institute in Prague. The theoretical part of the bachelor thesis is devoted to defining the terms, defining the partnership approach itself and describing its principles and strategies. Furthermore, the bachelor thesis deals with the Scout educational method and the description of the SI Třída project. In the empirical part, the opinions of teachers who participated in this project with their class last year will be evaluated. Keywords: Partnership approach, primary school teachers scouting, scout method of raising children, scout institute in Prague, primary school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |