Zobrazit minimální záznam

Methods of preventing social loafing in school groups
dc.contributor.advisorPolák, Jakub
dc.creatorPospíšilová, Aneta
dc.date.accessioned2023-11-08T00:26:14Z
dc.date.available2023-11-08T00:26:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186630
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with social loafing and free riding within team and group work at schools. The theoretical part is dedicated to the definition of teamwork and group work, the phenomenon of social loafing and free riding and the presentation of relevant theories of motivation, which are the basis for the part focusing on possible methods of prevention and reduction of the mentioned phenomena. The empirical part presents a research proposal based on theoretical foundations and tested practical procedures to reduce loafing in the school environment presented in the literature review part of the work. The research will be based on finding out preferences regarding the presented methods for reducing social loafing, which high school students would want to apply in their group work, taking into account a combination of preventive, intervention and evaluation measures will be chosen to achieve the maximum effect. The overall goal of the work is to provide a comprehensive summary of the findings to date in the field of social loafing in school team projects with a special emphasis on the transfer to school practice for the appropriate modification of the conditions of assigning work so that the incidence of social loafing is reduced, which should also increase overall satisfaction with work in...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá sociálním zahálením a černým pasažérstvím v rámci týmových a skupinových prací na školách. Teoretická část se věnuje vymezení týmové a skupinové práce, fenoménu sociálního zahálení a černého pasažérství a představení relevantních teorií motivace, které jsou podkladem pro část se zaměřením na možné metody prevence a redukce zmíněných fenoménů. Empirická část představuje návrh výzkumu vycházející z teoretických základů a vyzkoušených praktických postupů ke snížení zahálení ve školním prostředí představených v literárně přehledové části práce. Výzkum bude postaven na zjištění preferencí ohledně představených metod pro redukci sociálního zahálení, který by středoškolští studenti chtěli aplikovat při jejich skupinové práci, přičemž bude zvolena kombinace preventivního, intervenčního a hodnotícího opatření pro dosažení maximálního efektu. Celkovým cílem práce je podat ucelené shrnutí dosavadních poznatků v oblasti sociálního zahálení pří školních týmových projektech se zvláštním důrazem na přesah do školní praxe pro vhodnou modifikaci podmínek zadávání práce tak, aby se výskyt sociálního zahálení snížil, čímž by se zároveň měla zvýšit celková spokojenost s prací v týmu a mělo by se předejít dalším negativním důsledkům, které zahálení do práce může vnášet. Klíčová slova: černé...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfree riding|motivation|prevention|social loafing|school groupworken_US
dc.subjectčerné pasažérství|motivace|prevence|sociální zahálení|školní skupinová prácecs_CZ
dc.titleMetody prevence sociální zahálení ve školních skupináchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249746
dc.title.translatedMethods of preventing social loafing in school groupsen_US
dc.contributor.refereePešout, Ondřej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá sociálním zahálením a černým pasažérstvím v rámci týmových a skupinových prací na školách. Teoretická část se věnuje vymezení týmové a skupinové práce, fenoménu sociálního zahálení a černého pasažérství a představení relevantních teorií motivace, které jsou podkladem pro část se zaměřením na možné metody prevence a redukce zmíněných fenoménů. Empirická část představuje návrh výzkumu vycházející z teoretických základů a vyzkoušených praktických postupů ke snížení zahálení ve školním prostředí představených v literárně přehledové části práce. Výzkum bude postaven na zjištění preferencí ohledně představených metod pro redukci sociálního zahálení, který by středoškolští studenti chtěli aplikovat při jejich skupinové práci, přičemž bude zvolena kombinace preventivního, intervenčního a hodnotícího opatření pro dosažení maximálního efektu. Celkovým cílem práce je podat ucelené shrnutí dosavadních poznatků v oblasti sociálního zahálení pří školních týmových projektech se zvláštním důrazem na přesah do školní praxe pro vhodnou modifikaci podmínek zadávání práce tak, aby se výskyt sociálního zahálení snížil, čímž by se zároveň měla zvýšit celková spokojenost s prací v týmu a mělo by se předejít dalším negativním důsledkům, které zahálení do práce může vnášet. Klíčová slova: černé...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with social loafing and free riding within team and group work at schools. The theoretical part is dedicated to the definition of teamwork and group work, the phenomenon of social loafing and free riding and the presentation of relevant theories of motivation, which are the basis for the part focusing on possible methods of prevention and reduction of the mentioned phenomena. The empirical part presents a research proposal based on theoretical foundations and tested practical procedures to reduce loafing in the school environment presented in the literature review part of the work. The research will be based on finding out preferences regarding the presented methods for reducing social loafing, which high school students would want to apply in their group work, taking into account a combination of preventive, intervention and evaluation measures will be chosen to achieve the maximum effect. The overall goal of the work is to provide a comprehensive summary of the findings to date in the field of social loafing in school team projects with a special emphasis on the transfer to school practice for the appropriate modification of the conditions of assigning work so that the incidence of social loafing is reduced, which should also increase overall satisfaction with work in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV